Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

discussie over schepping krijgt belangrijke wending

• perihelium

Nieuw boek van Stephen C. Meyer, wetensschapsfilosoof van Cambridge universiteit en directeur van het centrum voor wetenschap en cultuur van het Discovery Institute in Seattle, geeft dna bewijs voor intilligent design en laat de achilleshiel zien van de evolutionaire wetenschap. Lees hier (engels)

Christelijke ethiek als ook zijn seculiere collega's, het humanisme en de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens, zijn volgens dr. Theo Boer (PThU) niet in overeenstemming te brengen met de centrale mechanismen uit het Darwinistisch evolutionisme. Lees hier verder.

Drs Gijs van den Brink laat zien dat dit al eerder naar voren werd gebracht door Abraham Kuyper en in onze tijd door de Duitse bevrijdingstheoloog J. Moltmann. Lees hier meer.

meer artikelen over het thema ‘schepping en evolutie’ en op het gebied van Bijbel wetenschap en theologie.

• CU

Volgens mij evolueer jij tot nachtelijke vampier, iig. tot iemand die geen slaap nodig heeft.

Heb je het zo moeilijk met het niet roken? Als dat zo is heeft de hulp van Jezus om van het roken af te komen ook geen zin. Net zo goed had je grootdoop geen zin om je van het roken te bevrijden.

Zijn er bijbelse voorbeelden die laten zien dat genezing in etappes gaat? Nee. Die gaan alle direkt, van het één op het andere moment. Geen evolutie of gewenning dus.

Wat betreft de evolutie raad ik je aan om je verwarming de deur uit te doen en in de zomer jezelf goed koel te houden. want hoe warmer, hoe meer kans op evolutie van je DNA.

Rondom de evenaar komen veel meer soorten van dieren voor dan aan de polen en in de meer gematigde streken.

• perihelium

Waarom word je persoonlijk en heb je het niet over de Bijbel en het geloof?

Als je het echt wilt weten, ik ben gisteren na een dag hard werken vroeg naar bed gegaan en werd vroeg wakker. Eke door de weekse dag kom ik vroeg in de ochtend samen met een klein groepje om de Bijbel te lezen en voor gebed en als (ex) nachtmens heb ik daar totaal geen moeite mee, tegen mijn verwachtingen in.

Zo, nu ben je op de hoogte, dus geen laag bij de grondse reactie svp.

• CU

Niet over bijbel en geloof? Daar zal ik je voortaan aan laten houden.

Maar even op een rijtje. In mijn eertse zin gaat het al over het onderwerp. In de derde over Jezus en in de vierde over de doop.

In de vijfde over bijbelse voorbeelden en in de zevende weer over evolutie, en ook in de achtste zin over evolutie inclusief DNA. In de negende weer over evolutie.

Ben je aan het evolueren in een azijnpisser soms?

Met groet, CU.