BOAZ Schreef:
——————————————————-
> Jesaja 5:20 Wee hun die het kwade goed noemen en
> het goede kwaad; die duisternis voorstellen als
> licht en licht als duisternis; die bitter doen
> doorgaan voor zoet en zoet voor bitter.
Wie de ander liefheeft, blijft in het licht en komt niet ten val, maar wie de ander haat, bevindt zich in de duisternis. Hij gaat zijn weg in het duister, zonder te weten waarheen die weg voert, want de duisternis heeft hem blind gemaakt.
Je bent te gefixeerd op mensen die anders geloven Boaz. Die duisternis maakt je blind zoals je hier leest.
Dit is wat wij hem hebben horen verkondigen en wat we u verkondigen: God is licht, er is in hem geen spoor van duisternis. Als we zeggen dat we met hem verbonden zijn terwijl we onze weg in het duister gaan, liegen we en leven we niet volgens de waarheid.
> Er zijn hier wat prikkers die regelmatig een ander
> en vals evangelie plaatsen, die inhoudelijk
> afwijken van de evangelieeen uit de Bijbel.
Gaan we weer. Jij vindt die andere evangelien vals omdat ze niet bij de bijbel horen. Jij weet er helemaal niets van of ze echt wel vals zijn. Dat wordt je natuurlijk ingefluisterd.
> Waarin met stelligheid word beweerd dat die valse
> geschriften hetzelfde gezag hebben als de
> geschriften uit de canon terwijl zij er géén
> deel van uitmaken.
Ik heb hier nooit iemand horen zeggen dat ze hetzelfde gezag hebben. Dat maak jij er weer van. De andere evangelien worden ook gelezen en als waardevol gezien door sommige prikkers. Dat heeft niets met gezag te maken.
Bovendien hebben een paar hoge piefen eeuwen geleden besloten om de door jou zo geliefkoosde 4 evangelien gezag toe te kennen. Dat heeft God niet gedaan hoor.
> Vals word authentiek en echt en de canon is niet
> goed en volledig zonder die valse geschriften.
De canon is ook goed hoor. Ik haal er in ieder geval meer uit dan jij. Daar heb ik die zogenaamde valse geschriften van jou echt niet voor nodig. Maar zelfs die valse geschriften liggen versluierd in de canon, maar je moet het wel zien. Het is onze vroegere aartsvaders niet helemaal gelukt om alles naar hun hand te zetten.
> Lees hoe het werkt; ik kan het helaas niet knippen
> en plakken maar dit evangelie komt uit een
> klooster in Tibet en is door channeling vertaald.
> http://www.sympatheia.nl/index.php/spiritualiteit
> /198-de-verborgen-boodschap-van-jezus
Dit moet ik nog even lezen.
>
> Boaz.