Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Steven G'dverrr...

• boerenkool

Ik citeer Paus Steven:

“Als je op God vertrouwt, waarom verdraai je dan Zijn Woord? Alverzoening (redding zonder bekering en zonder geloof) is niet Bijbels.”

Waar staat op dit prikbord dat alverzoening zonder bekering geschiedt? Weet je wat jouw probleem is? Jij hebt nooit leren LUISTEREN naar mensen. C.q. lezen. Goed lezen in het vervolg voordat je steeds weer van die onzin uitkraamt. Nee maar nu moet ik toch echt met jouw dominee praten. Of LUISTERT die ook niet? Een groot probleem niet luisterende dominee's.

• Anna Lieze

Ik ben ook tegen alverzoening, al is het maar voor de mensen die heel hun leven aan God en/of Jezus wijden, met zo min mogelijk zonden, die dan ineens net zoveel kans maken op een plekje dan iemand die zondigt ,dat zou zonde zijn want wie wil er nu niet zondigen ? :D

• boerenkool

Jouw stelling lijkt op het verhaal van de verloren zoon die ook niet voor eeuwig verloren was. Als God mensen naar de hel had gestuurd had hij dat wel met adam en eva gedaan.

Dat niet gelovigen ook naar het hemelse jeruzalem gaan wil niet zeggen dat ze niet geoordeeld worden. Dat gebeurt tijdens het aionische leven. Het enige dat de gelovigen voor hebben op niet-gelovigen is dat ze ook het tussen liggende aionische leven zullen krijgen.

• Carl

:D

• boerenkool

hee steven,

Ik kan er echt niet tegen dat jij steeds maar weer beweert dat alleen jij en een hand vol anderen naar de hemel gaan en de rest niet.

• meelezer

Dan ontbreekt het steven niet aan lef, om op de stoel van God te gaan zitten……:S

• perihelium

boerenkool Schreef:

——————————————————-

> hee steven,

>

> Ik kan er echt niet tegen dat jij steeds maar weer

> beweert dat alleen jij en een hand vol anderen

> naar de hemel gaan en de rest niet.

Je zou kunnen beginnen met wat respect voor God en Zijn liefde voor jou te tonen door jezelf niet te lopen vervloeken. Je vraagt er daarmee zelf om.

• ¥ Lotje ­­¥

jij en ik gaan naar de hemel ;)

• BOAZ

Hee boerenkool, die aionische alverzoeningsduim word als maar groter.

Zometeen ben jij de Pinokkio van PB.

Ga maar cirkeltjes zoeken en op UFO jacht:D

Boaz.

• tuxy

Op zich word dat wel gesuggereerd in het topic ‘Iedereen hoort erbij’

Daar word namelijk de hele schepping vergeleken met de mensen.

En de schepping hoeft zich niet te bekeren om gered te worden (anders ga ik zo ons konijn bekeren, stel je voor dat die naar de hel zou gaan :()

Zelf ben ik er ook tegen omdat ik gewoon overal lees dat mensen eerst geloofden voordat ze wat ontvingen, iets wat bij de alverzoening niet op gaat.

Ook ben je best wel kansloos om over anderen te oordeel of ze naar de hemel of hel gaan, dat is iets van ze van zich zelf wel weten.