Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Missiezusters van het Kostbaar Bloed

• Carl

Tót aan de maagdelijke geboorte Lotje. Tot dán.

daarnáááá is het de bedoeling dat je dus maagdelijk blijft :)

• perihelium

Carl Schreef:

——————————————————-

> Tót aan de maagdelijke geboorte Lotje. Tot dán.

>

> daarnáááá is het de bedoeling dat je dus

> maagdelijk blijft :)

Dit is een Bijbel prikbord Carl en je neemt niet eens de moeite het Bijbels te onderbouwen. Eigen ideetjes als waarheid inzetten is valse leer. Iemand die met alle winden mee waait en niet weet wat voor of achter is die is daar namelijk vatbaar voor en daar zal jij dan voor gestraft worden en dat is wel Bijbels te onderbouwen. Is dat wat je wilt?

• boerenkool

haha, dat katholieke gekwaak past toch niet meer in deze tijd, hahaha, kwaak kwaak.

• Theodora

Steven Schreef:

——————————————————-

> Hey Dorine, lukt het niet met inloggen met je

> eigen nick?

Het lukte me niet mee te doen onder mijn eigen naam.

Waarom zou ik een nick gebruiken?

Overigens is Theodora ook geen nick, maar mijn eerste doopnaam.

En daarmee kon ik wel meedoen.

Ben trouwens heel benieuwd wat er nu komt te staan.

>

> Ik heb veel respect voor het werk en de

> nederigheid van veel zusters in Christus

>

> Missiezusters van het Kostbaar Bloed -wiki

> Missiezusters van het Kostbaar Bloed - website

>

> Deze kende ik nog niet, maar de zusters van moeder

> Theresa in Amsterdam wel. Ik woon daar vlakbij en

> help en eet daar regelmatig.

>

>

> De Zusters van Moeder Theresa

Ook ik kom nog met grote regelmaat zusters/broeders/monniken/paters tegen uit ordes die ik nog niet kende, ondanks dat ik van jongsaf bekend ben met kloosterlingen.

Vrede en alle goeds,

Dorine

• Theodora

De trappisten geen tegenhangers willen noemen van deze zusters, eerder equivalenten.

Vrede en alle goeds,

Dorine

• Theodora

Er staat nergens in de Bijbel dat alle mensen zich moeten houden aan de opdracht: Gaat heen en vermenigvuldigt u.

Al in het Oude Testament komt het Nazorenerschap voor, het meer of minder vrijwillig op zich nemen van beperkingen in het leven.

Verder wordt er ook waarde gehecht aan het tijdelijk in acht nemen van bepaalde beperkingen waartoe mensen zich via een gelofte verplichten.

Wanneer een mens echter geroepen is tot een huwelijk en het ouderschap, dan zou het ongehoorzaam zijn dat niet op zich te nemen.

Vrede en alle goeds,

Dorine

• Theodora

http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/8850165/8852314/re-missiezusters-van-het-kostbaar-bloed#msg-8852314

Vrede en alle goeds,

Dorine

• Carl

Steven…..het was een grapjuhhhh!

zo maar een combinatie van de maagdelijke geboorte met het gebod om je te vermenigvuldigen. Meer was het niet….:(

Overigens ben ik het met je eens dat het mijn bedoeling is om anderen af te brengen van de “rechte leer”. maar dat gebeurt in mijn meer serieuze posts. En als men alleen maar gaat nadenken over mijn mening in relatie tot de mening die daartegenover staat, dan heb ik al heel wat bereikt.

Willen de mensen van jouw geloof alleen maar gehoorzame ja-knikkers?

En of ik daarvoor gestraft zal worden?

nou - voorzover je van straffen kunt spreken, dat word ik nu al. Mensen die mij satanisme verwijten, en menen dat er zichtbaar een demon in mij woont dragen daar aan bij. het zal je maar gezegd worden.

Voorlopig vind ik dat de twijfel een heilig instrument is om tot eigen ontwikkeling te komen, en dat het ontwikkelen van jezelf als denkende mens een belangrijke goddelijke opdracht is. Al vraag ik mezelf ook vaak genoeg af: hoe nu verder?

Vraag jij je dat trouwens wel eens af?

• Carl

Theodora Schreef:

——————————————————-

> Er staat nergens in de Bijbel dat alle mensen zich

> moeten houden aan de opdracht: Gaat heen en

> vermenigvuldigt u.

Dat klopt. Men denkt overigens dat het tot Adam en Eva gezegd werd, maar dat is niet zo. Het was een opdracht aan Abraham, zie Genesis 35:11 in de Statenvertaling:

Voorts zeide God tot hem: Ik ben God de Almachtige! wees vruchtbaar, en vermenigvuldig! Een volk, ja, een hoop der volken zal uit u worden, en koningen zullen uit uw lenden voortkomen.

> Al in het Oude Testament komt het Nazorenerschap

> voor, het meer of minder vrijwillig op zich nemen

> van beperkingen in het leven.

> Verder wordt er ook waarde gehecht aan het

> tijdelijk in acht nemen van bepaalde beperkingen

> waartoe mensen zich via een gelofte verplichten.

> Wanneer een mens echter geroepen is tot een

> huwelijk en het ouderschap, dan zou het

> ongehoorzaam zijn dat niet op zich te nemen.

dat komt inderdaad voor. Maar dat is iets wat de mens aan God aan wil bieden. God vraagt daar echter niet om.

Het interessante hierbij is ook dat God zelfs Jesus niet heeft gevraagd om aan een kruis te gaan hangen. Jesus legt in Johannes 10:17 uit dat zijn Vader hem daarom liefheeft, omdat hij dat uit vrije wil doet.

> Vrede en alle goeds,

> Dorine

• Dew

Stakkers, Jesus leerde niet materialistisch te zijn, niet dat zijn volgelingen in armoe moesten leven.

Echt zo'n onzinregel uitgeschreven door een of andere latere kerkvader.

Handelingen20:29 Ik weet dat er na mijn heengaan onderdrukkende wolven bij U zullen binnendringen, die de kudde niet teder zullen behandelen, 30 en uit UW eigen midden zullen mannen opstaan die verdraaide dingen zullen spreken om de discipelen achter zich aan te trekken.