Wie moet zich zelf onderzoeken die bekritiseerd wordt of degene die kritiek geeft.?
En wat als degene die kritiek geeft er overtuigd is van zijn eigen gelijk.?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlLieve Gonnie, Carl en Baldu en theo en Thomas worden hier rechtsstreeks de hel in geschopt door de stevenseboazzen en ik lig er niet een minuut wakker van.
Nou ben ik 56 jaar en heb wellicht wat gemakkelijk praten : de mening van een ander boeit mij zeer maar de mening van mensen die zo met zichzelf zijn ingenomen, van hen die geen boodschap hebben VOOR een ander maar alleen AAN een ander, die bijbelteksten zoeken als stok om te slaan ipv staf om op te steunen , is alleen maar lachwekkend voor anderen en dieptreurig voor hun zelf.
theo
Ik snap het wel hoor Gonnie, maar het blijft mij ook verbazen. Of noem het maar verwonderen zoals Theo al zei.
Er is nog steeds een hoop ´´eigen´´ in de reacties. Het eigen, wat denkt te moeten reageren omdat het denkt gelijk te hebben. Ook ik heb daar last van en probeer dit zo min mogelijk voorop te stellen en luisteren naar mijn hart voordat ik reageer.
Het vreemde vind ik ook, dat ik eerst voor alles en nog wat uitgemaakt werd, omdat ik niets bijbels zou brengen. Nu heb ik het niet anders dan over de bijbel en is het nog niet goed.
Vraag je echter, meerdere malen hoe de ander er over denkt, over teksten en hoe zijn dit zien, krijg je vaak evengoed nog verwensingen terug.
Als iemand die zo erg met zijn borst vooruit zijn eigen geloof verdedigt, maar niet kan praten daarover wat het met hem doet, dan alleen maar kritiek kunnen geven op een
ander, dan is daar is een tekort, een gebrek aan inzichten, en geen ruimte voor stilte of nederigheid voor God.
Een tekort aan alles waar de bijbel zo mooi over kan schrijven, wat de mens overkomt die zich richt op God.
Over de geloof, hoop en Liefde..wat maar zo weinig nog begrepen wordt.
Laat staan dit te kunnen ervaren en daardoor delen.
Daarbij…noem ik het geen discussie voeren meer, want wat je steeds over je heen krijgt heeft niets meer met een gesprek te maken, maar pure intimidatie en manipulatie.
Aldoende leert men hier wel mee om te gaan, maar er is werkelijk weinig gevoel en medeleven bij, en maakt mij, juist omdat het over een Verlossend geloof hoort te gaan, eerder bedroefd dan verheugd.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?