Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Mijn verontwaardiging is groot.

• Gonnie

Is het niet waanzinnig, iemand is gelovig voelt zich er gelukkig in en het is een houvast in zijn leven ,en geeft hem troost in moeilijke tijden

maar nu komt hij met andere “”christenen “” hier in discusie over het geloof en wordt hij door bekeerde gelovigen die jaren lang niet gelovig waren bekritiseerd dat hij een valse leer aanhangt. Ben ik soms gek, maar mijn verontwaardiging is groot.

• theo

Ergert u niet, verwondert u slechts.

In de ogen van een supergelovige kan niemand goed genoeg zijn behalve de supergelovige zelf.

theo

• baldu

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Is het niet waanzinnig, iemand is gelovig voelt

> zich er gelukkig in en het is een houvast in zijn

> leven ,en geeft hem troost in moeilijke tijden

Dat is mooi voor hem:)

> maar nu komt hij met andere “”christenen “” hier

> in discusie over het geloof en wordt hij door

> bekeerde gelovigen die jaren lang niet gelovig

> waren bekritiseerd dat hij een valse leer

> aanhangt.

Dat risico loopt ieder hier, die ergens in afwijkt

het is aan diegene zelf te leren wat hij/zij ermee moet

> Ben ik soms gek, maar mijn

> verontwaardiging is groot.

Waarom die verontwaardiging, zie het als een kans voor hem e.e.a. voor zichzelf

te onderzoeken.

Als we nooit ergens weerstand ervaren, of kritiek, dan leren we er ook niet mee omgaan.

Ik heb ervaren dat kritiek en zelfs aanvallen van anderen, me de kans geeft de dingen opnieuw

op een rijtje te zetten, om zo te kijken wat er staande blijft, hoe echt iets is, en wat er vervolgens gedaan moet worden.

Baldu

• Carl

Waarom zou je je daar verontwaardigd over voelen, Gonnie?

Als iemand, die weet dat zulk geloof jou troost geeft, dan heeft dat geloof voldaan aan de criteria die jij het stelt.

Als iemand anders dat geloof belachelijk gaat maken of af gaat kraken doet zo iemand dan toch niets anders dan onzin kletsen?

Het is zoiets als jij komt thuis en stapt je auto uit, en vervolgens gaat iemand van die auto beweren dat íe het niet doet…. Onzin toch?

Daarom is kritiek leveren op iemands geloof meestal onzinnig. Als iemand op een bepaalde manier gelooft - laat zo iemand, om dit moment en in deze situatie ‘werkt’ dat geloof dus voor die persoon. Het wordt kwalijk als iemand het geloof, dat voor hém of háár werkt, alleen om die reden vindt dat anderen het ook verplicht moeten geloven.

tenslotte heb je ook nog mensen die ergens in geloven alleen om het enkele feit dát ze erin willen geloven, terwijl het objectief gezien een leugen is. Bijvoorbeeld: het scheppingsverhaal.

Zwartwit gesteld is het idee dat de hele wereld, van lege ruimte tot groene en bevolkte planeet, in 6 dagen geschapen is een aangetoonde leugen. Ik ga nu even voorbij aan het idee dat Genesis wel eens uit een ander oogpunt dat biologie geschreven kan zijn - wat heel goed mogelijk is, en dan geldt mijn bezwaar natuurlijk niet, maar dan had de Genesisredacteur m.i. dat toch beter ff kunnen vermelden.

Maar in zo'n geval zou je dus verplicht moeten zijn om de leugen toot waarheid te verklaren, cq daarin te geloven.

Dat zou gelijk zijn aan het de duivel tot God verklaren.

• BOAZ

Ha ha die Gonnie toch, je gaat steeds meer op Pietie lijken.

Staks moeten wij ons nog afvragen hebben wij het over Pietie 1 of over Pietie 2:D

Boaz.

Daniel 11:32 En degenen die zich misgaan tegen het verbond, zal hij door vleierijen tot afval bewegen, maar het volk dat zijn God kent, zal sterk zijn en daden doen.

• theo

boaz Schreef:

——————————————————-

> Ha ha die Gonnie toch, je gaat steeds meer op

> Pietie lijken.

> Staks moeten wij ons nog afvragen hebben wij het

> over Pietie 1 of over Pietie 2:D

>

> Boaz.

>

> Daniel 11:32 En degenen die zich misgaan tegen het

> verbond, zal hij door vleierijen tot afval

> bewegen, maar het volk dat zijn God kent, zal

> sterk zijn en daden doen.

Nou vertel eens als je wilt: kom ik in de gunst bij jou vanwege mijn gevlei naar u en de uwen?

Vertel eens als je wilt : waarin ben je sterk en welke daden doe jij zoal behalve op kinderachtige wijze hier en wat beledigingen rondstrooien.

theo

• Daan

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Is het niet waanzinnig, iemand is gelovig voelt

> zich er gelukkig in en het is een houvast in zijn

> leven ,en geeft hem troost in moeilijke tijden

> maar nu komt hij met andere “”christenen “” hier

> in discusie over het geloof en wordt hij door

> bekeerde gelovigen die jaren lang niet gelovig

> waren bekritiseerd dat hij een valse leer

> aanhangt. Ben ik soms gek, maar mijn

> verontwaardiging is groot.

Mijn verontwaardiging is nog velen malen groter.

Ik begrijp niet wat mensen die niet in de Bijbel en God geloven nu jaar in en jaar uit komen doen op een Bijbelprikbord…

Of speel je hier voor scheidsrechter Gonnie ?

Daan

• Daan

boaz Schreef:

——————————————————-

> Ha ha die Gonnie toch, je gaat steeds meer op

> Pietie lijken.

> Staks moeten wij ons nog afvragen hebben wij het

> over Pietie 1 of over Pietie 2:D

HAHAHA :D

>

> Boaz.

>

> Daniel 11:32 En degenen die zich misgaan tegen het

> verbond, zal hij door vleierijen tot afval

> bewegen, maar het volk dat zijn God kent, zal

> sterk zijn en daden doen.

• Daan

Daar hebben we Bor de Wolf weer.

Ken je de zielenpiet nog uit de fabeltjeskrant,Pieta ?

• theo

Dag verzuurt lievelingetje van me, maak je mijn dag weer compleet?

Ik houd ook van jou hoor.

theo