In verband met werkzaamheden vanavond heb ik opgezocht of apen voorkomen in de Bijbel en dat was alleen het geval in oude tijden als kostbare handelswaar van de koninklijke vloot. Dat staat hetzelfde beschreven in 1 Koningen 10:22 en 2 Kronieken 9:21.
Spammen voor het behoud van de apen zal dan ook wel mogen, en daarbij is het zonde als ze uitsterven.
Sta voor aap en steun het aap in nood-p!an van het Wereld Natuur Fonds!
Het WNF gaat op 10 cruciale plekken in Afrika en Azië alles op alles zetten om de mensaap niet te laten uitsterven.
Om de mensapen te beschermen is extra geld nodig. Onze medewerkers ter plaatse hebben behoefte aan materialen of aan geld voor dat werk. Zo hebben we onder andere geld nodig voor:
het terugplaatsen van een orang-oetan = € 2000,-
een apenvlees- en wapencontrole = € 1000,- per nacht
de aanleg van een viskweekvijver = € 300,-
een GPS-systeem voor mensapenonderzoek = € 300,-
een goede bijenkorf = € 20,-
een houtbesparend kooktoestelletje = € 5,- per stuk.
Vanavond staat de uitzending van 5 tegen 5 volledig in het teken van het Wereld Natuur Fonds (WNF). In dit programma strijden 4 teams met bekende Nederlanders tegen elkaar voor de bedreigde mensapen. Dit programma wordt gepresenteerd door Carlo Boshardt.
Het programma duurt van 21:30 t/m 23:00 uur. Naast het spelelement worden er filmpjes
uitgezonden waarin duidelijk wordt gemaakt dat de mensaap aan het uitsterven is. Vervolgens wordt
er opgeroepen om het WNF te gaan steunen door te bellen naar 0800-1150 of door ‘AAP’
te sms'en naar 3388.
Op beide manieren komen de mensen bij mijn collega's en mij uit en gaan we vervolgens deze personen donateur maken.