Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Bidstond voor bekering Joden

• Eliyahu

Bs'd

Bidstond voor bekering Joden

http://www.refdag.nl/artikel/1415678/Bidstond+voor+bekering+Joden.html

WADDINXVEEN – Twee predikanten hebben woensdag in Waddinxveen een bidstond voor de bekering van Joden belegd. Ds. J. G. van Tilburg: „Het past ons in diepe ootmoed te bidden voor het volk van Israël.”

Ik ga een bidstond houden voor de bekering van de christelijke heidenen. Dat ze zich maar mogen afwenden van hun afgodendienst. Wie doet er mee?

Lees hier waarom het christendom AFGODENDIENST is: http://www.geocities.com/bergZion

Eliyahu = "Mijn God is J-H-W-H

“Hoor Israel, J-H-W-H is onze God, J-H-W-H is ÉÉN!”

Deut 6:4

“Want alle volkeren wandelen elk in de naam van zijn god, maar wij zullen wandelen in de naam van J-H-W-H onze God, voor eeuwig en altijd!”

Micha 4:5

• boerenkool

Doet me denken aan Eliah die het tegen de 2000 (?) profeten van Isabel opnam. Wiens gebed werd verhoord?

Hoe meer profeten, hoe minder het gebed verhoord werd. Een bidstond heeft altijd iets in zich van God willen manipuleren. Als God niet naar 1 persoon luistert dan vast wel naar 1000.

• PS

Het christendom is nog steeds de grootste godsdienst. Dus wellicht houdt God meer van christenen dan van Joden.

Of houdt God slechts van kleine minderheden?

PS

:)

• Eliyahu

Bs'd

Ik denk dat ik ook ga bidden voor de bekering van PS.

Hij heeft het hard nodig.

Eliyahu = "Mijn God is J-H-W-H

“Hoor Israel, J-H-W-H is onze God, J-H-W-H is ÉÉN!”

Deut 6:4

“Want alle volkeren wandelen elk in de naam van zijn god, maar wij zullen wandelen in de naam van J-H-W-H onze God, voor eeuwig en altijd!”

Micha 4:5

• boerenkool

God houdt van ons allemaal, PS. Om die reden zul jij ook ooit het hemelse jeruzalem betreden. Maar God heeft in de rol van YHWH inderdaad een bijzonder rol voor Israel weggelegd. Als de aionische tijden voorbij zijn, zal God in de hoedanigheid van Elohim weer de god van de hele schepping zijn, inclusief begonia's, muggen en andere levende wezens.

Het wordt tijd dat Eliyahu zich eens verdiept in dit soort dingen voordat hij lukraak allerlei onzin op het prikbord kwakt.

• boerenkool

Jij snapt niks van de verhouding tussen YHWH en Elohim.

• Dew

Waarom alleen bidden voor joden?? Zijn ze meer dan de mens?

Volgens de hebreeuwse geschriften zijn we allen geschapen naar Gods beeld.

Men kan beter bidden voor de rechtvaardigheid wereldwijd door toedoen van bovenaf.

Dan heeft iedereen die er ellendig aan toe is er wat aan.

En als jij zo goed thuis bent in de hebreeuwse geschriften dan moet je Daniel maar eens goed doorlezen.

Vooral 2:44 en 7:13,14