Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

het menselijk lichaam

• boerenkool

@@ Perihelium

Je zegt in 1 zin zoveel heidense onzin dat ik niet weet waar ik beginnen moet. Majorie heeft wel een punt. Als Adam perfect geschapen was, zou hij zich niet laten verleiden. Oh ja, en ook hoef je je niet te laten dopen en al helemaal niet ten tijde van Adam. Had Adam een vrije keuze? Dan is God dus toch niet almachtig.

Sorry, maar op dit punt sta ik veel meer aan de kant van Majorie dan jou.

Heej, Majorie, ook voor jou het goede nieuws dat je ooit het Hemelse Jeruzalem zult bewonen.

• Ellen-Josee

boerenkool Schreef:

——————————————————-

> @@ Perihelium

>

> Je zegt in 1 zin zoveel heidense onzin dat ik niet

> weet waar ik beginnen moet. Majorie heeft wel een

> punt. Als Adam perfect geschapen was, zou hij zich

> niet laten verleiden.

Commentaar op God's schepping?

Mag ik je er even op attenderen dat moi in eerste instantie aankwam met de perfecte Adam, niet Peri (hoewel een aardige vent)

Oh ja, en ook hoef je je

> niet te laten dopen en al helemaal niet ten tijde

Tja die doop met alles eromheen wat Peri schrijft is iets van het Nieuwe Testament.

> van Adam. Had Adam een vrije keuze? Dan is God dus

> toch niet almachtig.

Nog een keer: als de Tora er al was voor of aan het begin van de schepping, is het allemaal zo gelopen als al was vastgelegd.

>

> Sorry, maar op dit punt sta ik veel meer aan de

> kant van Majorie dan jou.

Mooi zo, Majorie's dag kan vast niet meer stuk :D

>

> Heej, Majorie, ook voor jou het goede nieuws dat

> je ooit het Hemelse Jeruzalem zult bewonen.

Ga jij daarover?

Gr Ellen

• perihelium

boerenkool Schreef:

——————————————————-

> @@ Perihelium

>

> Je zegt in 1 zin zoveel heidense onzin dat ik niet

> weet waar ik beginnen moet.

probeer het op zijn minst anders zeg je niks en beschuldig je alleen en ongegrond.

> Majorie heeft wel een

> punt.

Majorie is Verbaasd, je hebt het nu over Marjorie.

> Als Adam perfect geschapen was, zou hij zich

> niet laten verleiden.

waarom zou een goed mens geen verkeerde keuzes kunnen maken? In de Bijbel staat dat alleen God goed is en alleen Jezus was zonder zonde. De mens is goed geschapen maar is door verkeerde keuzes op de verkeerde weg gekomen. Jezus is gekomen om mensen te roepen en ze op de juiste (dwz Zijn) weg te brengen.

> Oh ja, en ook hoef je je

> niet te laten dopen

Ik luister naar Jezus en niet naar boerenkool. Jezus zegt ons te dopen in naam van de Vader en de Zoon en de heilige Geest. Zat voorbeelden van waterdoop in de Bijbel, neem eens de moeite ze op te zoeken en te lezen.

> en al helemaal niet ten tijde

> van Adam.

Misschien kan je na dat opzoeken ook vertellen wanneer het dopen is begonnen en waarom.

> Had Adam een vrije keuze? Dan is God dus

> toch niet almachtig.

Wat is het verband? Ken je het woord demiurg? Het lijkt wel of je God zo ziet.

>

> Sorry, maar op dit punt sta ik veel meer aan de

> kant van Majorie dan jou.

vertel eens over het geloof van Majorie en Marjorie, maar nog beter, getuig eens van de jouwe.

>

> Heej, Majorie, ook voor jou het goede nieuws dat

> je ooit het Hemelse Jeruzalem zult bewonen.

Kan je Bijbels onderbouwen bij wie dat het geval is?

<><

• Ellen-Josee

Toen ze geschapen werden waren Adam en Eva perfect.

Lucifer (later na de val Satan genaamd) was in eerste instantie ook perfect, hij leefde ook in het Paradijs. Dit kun je lezen in Ezechiël 28: 13.

De engelen zijn ook in de 6 dagen gemaakt, want op verscheide plaatsen in de Tora staat; dat God de hemel en aarde in 6 dagen schiep.

Wat je schrijft over Jezus, daar geloof ik niet in - ik ben joods gelovig en ik zie Jezus niet als volmaakt.

• M*j*r**

Ellen Schreef:

——————————————————-

> boerenkool Schreef:

> ————————————————–

> > Sorry, maar op dit punt sta ik veel meer aan de

> > kant van Majorie dan jou.

>

>

> Mooi zo, Majorie's dag kan vast niet meer stuk :D

Nee, die kan niet meer stuk :D

Maar Boerenkool bedoelt MaRjorie.

Gr. Majorie

• Marjorie

Boerenkool heeft niet door dat er een Majorie (= Verbaasd) is en een Marjorie.

• Marjorie

Goed, spuit elf (ik) sprak ;)

• Marjorie

Begrepen Steven, bedankt.

• M*j*r**

Marjorie Schreef:

——————————————————-

> Boerenkool heeft niet door dat er een Majorie (=

> Verbaasd) is en een Marjorie.

Ik heb het onder in de draad ook aan Ellen geschreven. Overigens weet Steven het nu wel. Die heeft dit ook even meegedeeld.

Het kan natuurlijk ook een tikfoutje zijn van boerenkool.

In het dagelijkse leven schrijven zoveel mensen mijn naam automatisch zoals jouw naam geschreven wordt. Na een tijdje hebben ze het wel door.

Mijn naam spreek je ook gewoon op z'n nederlands uit. Dus niet de engelse versie. Hoe wordt jouw naam eigenlijk uitgesproken? Op z'n nederlands of engels. Ben gewoon even nieuwsgierig :)

Gr. Majorie

• M*j*r**

:D