Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Wie is een dief of een rover?

• David

Jezus zegt dats er maar één Weg, één deur is waardoor je naar binnen kan gaan.

Redding is alleen mogelijk door Jezus Christus.

Joh 10 :1 ‘Waarachtig, ik verzeker u: wie de schaapskooi niet binnengaat door de deur maar ergens anders naar binnen klimt, is een dief of een rover. 2 Wie door de deur naar binnen gaat, is de herder van de schapen. 3 Voor hem doet de bewaker open. De schapen luisteren naar zijn stem, hij roept zijn eigen schapen bij hun naam en leidt ze naar buiten

9 Ik ben de deur: wanneer iemand door mij binnenkomt zal hij gered worden.

Wie zijn de dieven en de rovers die zonder Jezus Christus gered willen worden?

David ;)

• Ferry

De dief of rover wil niet zonder Christus gered worden, maar zich van de kudde meester maken. Een gelijkenis is geen allegorie!

• ¤¤ Lotje ¤¤

misschien de ongelovige die niet in JC geloven .!!!!!!!!En toch binnen willen komen , nieuwsgierig dus.

• Ria

wat jij schrijft, staat wel in de bijbel

• thomas

Ik weet niet of de dieven en de rovers diegenen zijn ´´die niet gered willen worden´´ door Christus Jezus, maar zij lijken mij eerder dieven en rovers van hen, die wél gered willen worden.

Met andere woorden; de dieven en rovers zijn hen, die de mensen van de Waarheid afhouden, misleiden, of terug in de wereldse verlokkingen (machten en krachten) willen brengen.

Bewust of onbewust.. gestuurd, of denkende juist goed te doen met wat ze doen.

• thomas

Joh 10 :1 ‘Waarachtig, ik verzeker u: wie de schaapskooi niet binnengaat door de deur maar ergens anders naar binnen klimt, is een dief of een rover. 2 Wie door de deur naar binnen gaat, is de herder van de schapen. 3 Voor hem doet de bewaker open. De schapen luisteren naar zijn stem, hij roept zijn eigen schapen bij hun naam en leidt ze naar buiten

9 Ik ben de deur: wanneer iemand door mij binnenkomt zal hij gered worden.

Wie is die bewaker?

Als Christus de deur/nauwe poort is, en de herder diegene is Die door de deur naar binnen gaat, dan wordt Hij daarmee de Zoon; een Wedergeborene…Die het Woord spreekt en daarmee die schapen leidt, welke de Waarheid herkennen.

• David

thomas schreef:

>

iemand door mij binnenkomt zal hij

> gered worden.

>

> Wie is die bewaker?

De bewakers is degene die oordeelt of iemand wedergeboren is.

>

> Als Christus de deur/nauwe poort is, en de herder diegene is

> Die door de deur naar binnen gaat, dan wordt Hij daarmee de

> Zoon; een Wedergeborene…Die het Woord spreekt en daarmee

> die schapen leidt, welke de Waarheid herkennen.

Jezus zegt juist dat HIJ de goede herder is en dat haal ik uit de volgende teksten.

Maar volgens jou wordt een wedergeborene, een kind van God en is daarmee ook Gods zoon, de herder geworden omdat de Christus in hem leeft?

En is degene die niet het Woord spreekt dan de rover of dief?

David ;)

• David

In feite een valse herder ?

David ;)

• thomas

David schreef:

>

> thomas schreef:

> >

> iemand door mij binnenkomt zal hij

> > gered worden.

> >

> > Wie is die bewaker?

>

> De bewakers is degene die oordeelt of iemand wedergeboren is.

Ik denk, dat de bewaker iemand is, die beoordeelt of iemand helemaal bereid is door de deur te gaan. Hierin lees ik dat de bewaker dezelfde is als de verzoeker in de woestijn; de bewaker zal je tot het uiterste vragen of je wel Gods Wil wilt doen, ten koste van alles wat je dan achterlaat..

> > Als Christus de deur/nauwe poort is, en de herder diegene is

> > Die door de deur naar binnen gaat, dan wordt Hij daarmee de

> > Zoon; een Wedergeborene…Die het Woord spreekt en daarmee

> > die schapen leidt, welke de Waarheid herkennen.

>

> Jezus zegt juist dat HIJ de goede herder is en dat haal ik

> uit de volgende teksten.

> Maar volgens jou wordt een wedergeborene, een kind van God en

> is daarmee ook Gods zoon, de herder geworden omdat de

> Christus in hem leeft?

> En is degene die niet het Woord spreekt dan de rover of dief?

>

Natuurlijk is Jezus Christus de goede Herder, omdat Hij de Woorden van de Vader spreekt en de dingen van Hem doet. En daarom is Hij het voorbeeld.

Een Wedergeborene = een Kind van God..=een Zoon Gods.

> David ;)

• thomas

En is degene die niet het Woord spreekt dan de rover of dief?

Exact.