Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Vrijdg 5 juni, 2009;

• Sell

*** Als je gelooft dat God een soort almachtig wezen is dat alle gebeden hoort,

`ja`zegt tegen sommigen,`nee`tegen anderen en `misschien`, maar niet nu`tegen de rest, dan heb je het mis.

Volgens welke vuistregels zou God moeten beslissen?****

Van dag tot dag, meditaties uit Een ongewoon gesprek met God.

blz. 165

Ik ben erg benieuwd naar jullie reactie op bovenstaande. En dan het liefst op dat wat er staat geschreven, je mening geven,alsjeblieft.

Zelf snap ik niet zo goed wat er bedoeld wordt en denk ik dat het wel eens voorkomt dat het niet nu de tijd is voor een gebed om verhoord te worden - maar ik geloof niet dat God tegen iemand `niet nu`zal zeggen.

Maar volgens welke vuistregels God zou moeten beslissen - ik kan niet iets verzinnen wat God moet doen ( van mij),dus ik heb geen idee.

Fijne avond en alle goeds en vrede*

• ¥ Lotje ­­¥

Volgens welke vuistregels zou God moeten beslissen?****

Hier op aarde beslist jij hoe je leeft . God kan je wel sturen . Maar of jij dat aanneemt is een tweede . Later in het hiernamaals hoor je wel wat je fout gedaan heeft ..Op aarde heb JIJ je verantwoordelijkheid , je zelfstandigheid over het geloof.

• boerenkooL

lees dit boek maar eens:

http://www.starkehartmann.com/ip_cover.htm

• boerenkooL

er blijft niet veel over van de almachtige god als jij zelfstandig mag beslissen over je geloof. Die God toch… probeert hij je te bekeren, wil je dat niet.

• boerenkooL

zoals Martin Zender zegt: als je in een kring bidt, verhoort God je gebed beter dan als je in een vierkant staat met z'n allen.

's Ochtends tussen 8:15 en 8:35 bidden wil ook wel eens helpen bij een snelle reactie. Oftewel, gooi dat boek van je weg = heidense troep.