Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Het werk van de Trooster

• Kees

En nu ga ik heen tot hem die mij gezonden heeft, en niemand vraagt mij…waar gaat gij heen? Maar omdat ik dit tot u gesproken heb, heeft droefheid uw hart vervuld.doch ik zeg u de waarheid:Het is beter voor u dat ik heen ga.Want als ik niet heen ga kan de trooster niet tot u komen, maar indien ik heen ga zal ik hem tot u zenden.en als hij komt zal hij de wereld overtuigen van zonde en gerechtigheid en van oordeel:van zonde omdat zij niet in mij geloven van gerechtigheid omdat ik heen ga tot de vader en gij mij niet langer ziet:van oordeel omdat de overste dezer wereld geoordeeld is.nog veel heb ik u te zeggen, maar gij kunt het thans niet dragen doch wanneer hij komt de geest der waarheid zal hij u de weg wijzen tot de volle waarheid: want hi zal niet uit zich zelf spreken, maar al wat hij zal hij spreken, en de toekomst zal hij u verkondigen hij zal mij verheerlijken, want hij zal het uit het mijne nemen en het u verkondigen, al wat de vader heeft, is het mijne en het zal u verkondigen.. johannes 16:5-15

• Frans

TIP: De tekst is onvolledig! even nakijken ;-)

• Kwint

16: 5 Nu ga ik weg, naar hem die mij gezonden heeft, maar niemand van jullie vraagt: “Waar gaat u naartoe?”

13:36 Simon Petrus vroeg: ‘Waar gaat u naartoe, Heer?’ :D

• kees

waarop de heer zei waar ik heen ga kunt gij mij mij nu niet volgen…………