Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Het werk op de akkers!

• Douce

Een fragment uit de “Verba Seniorum” als aanzet tot nadenken over het streven naar iets wat niet bestaat: de volmaaktheid.

Het werk op de akkers.

Een jongen doorkruiste de woestijn en bereikte ten slotte het klosster van Sceta. Daar vroeg hij of hij een preek mocht bijwonen van de abt. Dat mocht.

Die middag sprak de abt over het werk op de akkers.

Na afloop van de preek zei de jongen tegen een van de monniken: “Ik ben erg onder de indruk. Ik dacht een vurige preek te horen te krijgen over zonde en deugd, maar de abt had het alleen maar over tomaten, irrigatie enzovoorts. Waar ik vandaan kom, gelooft iedereen dat God barmhartigheid is en dat bidden het enige is wat nodig is.”

De monnik glimlachte en antwoordde: “Hier geloven we dat God zijn deel al gedaan heeft en dat het onze taak is voort te zetten wat hij ooit begon.”

(Aan het begin van het christelijke tijdperk besloot een groep monniken zich terug te trekken in het klooster van Sceta, in Alexandrië. Hun verhalen staat in de Verba Seniorum (Spreuken der Vaderen) De schrijver Paulo Coelho wijdt er zo nu en dan een column aan).

Ik hoop niet dat deze topic ook weer wordt verwijderd vanwege enkele lieden die het ruziezoeken niet kunnen laten

Gr. Douce

• Gonnie

Ik hoop niet dat deze topic ook weer wordt verwijderd vanwege enkele lieden die het ruziezoeken niet kunnen laten

Gr. Douce

Het was ook niet nodig om de hele topic te verwijderen maar alleen de ruziemakers waaronder ook ik.

• sunlight

Lieve Douce,

“Hier geloven we dat God zijn deel al gedaan heeft en dat

het onze taak is voort te zetten wat hij ooit begon.”

Laat mijn stilte verder, mijn reaktie zijn.

liefs, sunlight

• Douce

Alleen in de stilte kun je de emoties in harmonie laten komen, de vaak overheersende redenaties van het verstand tot zwijgen brengen en vertrouwen dat de Geest ons spreken en handelen leiden zal:)

Gr. Douce

• Douce

Soms zijn de wegen van een wm wonderlijk, maar ik kan natuurlijk van hieruit ook niet zien wie in zijn nek staan te hijgen…..;)

Douce*D