Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Wie eerst.?

• Gonnie

Je hebt en hond waar je veel van houdt die is te water geraakt en heeft het heel moeilijk om op het droge te komen maar gelijke tijd is er een mens waar je een grote minachting en afkeer voor hebt, ook te water geraakt en die vecht ook evenzo om er uit te komen.Wie redt je het eerst, je hond of die mens.

Als christen natuurlijk die mens maar zijn er ook mensen die daar nog moeilijk mee hebben om die keus te maken.?

• Daan

Mijn keuze is snel gemaakt. Ik ga voor de hond :D

Gr Daan :)

• Jenny

Tja Gonnie, als je het zo vraagt m'n hond.

Maar ik weet niet of het zo gaat als je echt voor de keuze komt te staan.

Dat weet je pas als het je overkomt.

• Gonnie

Moeilijk hoor, want stel dat die bewuste persoon het loodje moet leggen,het niet redt dan moet je toch verder met de wetenschap dat je wel schuldig bent aan diens dood en dat is ook niet zo benijdenswaardig en dat het wel gaat knagen aan je geweten,maar ik moet er ook niet aan denken mijn hond in doodsnood te zien,afschuwelijk!

Het zijn rare hersenspinsels van mij.;)

• Gonnie

Ja waarschijnlijk ik ook Daan. :?

• Jenny

Geeft niet hoor Gonnie, soms heb je dat.

Ik denk daar eigenlijk niet aan, omdat je toch nooit weet hoe je op zo'n moment reageert.

Trouwens ik kan helemaal niet zwemmen als ik geen grond onder mn voeten heb, dus ik val zo wie zo af..haha

• Baldu

Inderdaad, ik weet het ook niet

Baldu

Jenny schreef:

>

> Tja Gonnie, als je het zo vraagt m'n hond.

> Maar ik weet niet of het zo gaat als je echt voor de keuze

> komt te staan.

> Dat weet je pas als het je overkomt.

• Judith

Ik denk de mens.

Ik denk dat als je voor de keuze komt te staan dat je niet bewust gaat nadenken en dat je vanzelf voor de mens gaat, gewoon omdat we zo geschapen zijn.

Eigen soort eerst, voortkomend uit een soort evolutionair opgebouwd bewustzijn. De mens had nooit overleefd als men niet een heel sterk basisgevoel had gehad om elkaar te helpen. Dus zonder na te denken kiest men voor de mens.

Natuurlijk zou ik daarna ook proberen om mijn hond te redden.

• Gonnie

Als ik voor de keuze komt te staan dan geloof ik ook niet dat je bij zelf gaat denken van nu eerst mijn hond, je denkt niet, je doet.

En hoogst waarschijnlijk ja de mens, hoe hekel ik ook aan die persoon zou hebben.

Maar laat God ons behoeden voor zo'n keus.

• Marjorie

De door jou geschetste situatie is gelukkig irreeel. De kans dat mijn hond aan het verdrinken is naast iemand waar ik een hekel (…) aan heb is verwaarloosbaar klein…0,0000001%? Komma meer of minder achter de nul doet er niet toe.

Mocht het wel gebeuren? Ik denk dat ik voor mijn hond kies en ondertussen moord en brand schreeuw om hulp.