Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Tekst Dominee Hans Bouma

• Esther

Ik stem op Natasja Oerlemans - Partij voor de Dieren

OMDAT HET NATUURLIJKE LEVEN MIJ LIEF IS

In principe is iedereen er natuurlijk vóór: een rechtvaardige samenleving, dat wil zeggen een samenleving waarin zowel aan mensen als aan dieren en de natuur recht wordt gedaan. Een samenleving waar iedere expressie van leven op een respectabele bejegening mag rekenen en die om deze reden dan ook echt een sámenleving is.

De Partij voor de Dieren is de enige partij die deze samenleving op overtuigende en consistente wijze bepleit en daarom stem ik in het kader van de Europese Verkiezingen dan ook op Natasja Oerlemans. Waar andere partijen zich telkens weer beperken tot louter menselijke belangen (vaak ook nog korte termijn- en zeer eenzijdige economische belangen),

maakt de Partij voor de Dieren zich, behalve voor kwetsbare mensen, ook sterk voor de zo kwetsbare, uitgebuite dieren en de zo massaal geterroriseerde natuur. Over one issue partijen gesproken! Dat zijn dus al die andere partijen met hun fixatie op uitsluitend menselijke interesses.

In de Europese Unie zijn dieren duidelijk het lijdend voorwerp. Er kan van alles mee gebeuren en er gebeurt dan ook van alles mee. Het is hoog tijd dat ze stem krijgen in de politiek en dat ze in hun eigen waarde gerespecteerd worden. Dit betekent vooral een radicale verandering van het Europese landbouwbeleid en in het bijzonder een beëindiging van de dieronterende en ook mensonterende bio-industrie, in feite één grote, lugubere doodsindustrie.

Natasja Oerlemans toont steeds weer aan dat hiermee niet alleen de dieren zijn gediend. De Europese landbouwpolitiek en de grootschalige Europese veehouderij dragen in hoge mate bij tot de drie voornaamste crises van deze tijd: de structurele honger in de wereld, de opwarming van de aarde en het schrikbarende en onomkeerbare verlies aan biodiversiteit.

Omdat het leven mij lief is, mijn eigen leven, het leven van mijn medemensen, het leven van de dieren en al het andere natuurlijke leven, stem ik 4 juni a.s. op Natasja Oerlemans van de Partij voor de Dieren.

Hans Bouma, ethicus, publicist en dichter

http://cs46.clearspring.com/u/4a1d1117f3e75c2d/4a2645b9da6bf934

• Boris

Van de redactie

Discussie pagina voor mensen die over hun geloofservaringen aan de hand van de bijbel willen discussieren. De berichten op het bijbelprikbord moeten dus deze twee kenmerken dragen - Het moet vanuit je geloofservaring komen - Het moet de bijbel als basis hebben. Verder is het niet toegestaan om verwijderde berichten opnieuw te plaatsen. Voor voor- en tegenstanders van de bijbel kunnen terecht op het bijbel-sceptisch prikbord

• Frans

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=2035&i=328569&t=328569

Nu jij ook nog, boris boef ;-)

• Boris

:D:D

• Kwint

Niet gaan papegaaien Frans :)

• Marjorie

Een spatie voor de link en hij wordt aanklikbaar ..

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=2035&i=328569&t=328569

• Kwint

Je moet ze ook alles voorkauwen die lui, dat zijn ze gewend

• Boris

En ze slikken het voor zoete koek, zelf nadenken is er niet bij.

• Marjorie

Ik was slechts behulpzaam.

• Kwint

Da's een goede eigenschap. daar kunnen ze nog een puntje aan zuigen