Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

voorbeeldbevrijdingsgebeden

• baldu

Tsja

Ik kan me best voorstellen dat de vragen en de kritiek die Steven nu krijgt zelfs als aanmoediging werken kan om te doen wat hij doet.

Aanvankelijk prikkelde zijn opsomming mij ook, in toch wel wat negatieve zin, maar door daar geen gehoor aan te geven mocht ik ook de keerzijde zien van zijn bericht. Waarom zou Steven niet gewoon vanuit zijn overtuiging de dingen mogen benoemen zoals hij dat ervaart nietwaar?

Hoewel ik liever vanuit het eigen hart bidt, kan ik me heel goed indenken dat er zat mensen zijn die echt behoefte hebben te bidden wat geschreven staat. Als dat goed voelt, waarom niet?

Kijken we naar de RK, dan zien we toch groepen mensen die gebeden opzeggen die al eeuwen geleden geschreven zijn.

We moeten nooit denken dat deze geen kracht hebben, integendeel. Alles zit in de intentie, het motief, en het vuur waarmee mensen de gebeden opzeggen.

Baldu

• ¥ Lotje ­­¥

Hoewel ik liever vanuit het eigen hart bidt, kan ik me heel goed indenken dat er zat mensen zijn die echt behoefte hebben te bidden wat geschreven staat. Als dat goed voelt, waarom niet?

Kijken we naar de RK, dan zien we toch groepen mensen die gebeden opzeggen die al eeuwen geleden geschreven zijn.

We moeten nooit denken dat deze geen kracht hebben, integendeel. Alles zit in de intentie, het motief, en het vuur waarmee mensen de gebeden opzeggen.

**************************************************************************************

precies , mooi verwoord :)

• Marjorie

Voordat ik jouw reactie aanklikte wist ik al wat je schreef. Knap he?

• Elia

perihelium schreef:

>

> Elia schreef:

> >

> > Ik was eigenlijk ook wel benieuwd naar het antwoord op de

> > vraag die Carl aan jou stelde, namelijk: helpt bidden jou

> Peri?

> >

> >

> > Ellen ;)

>

>

> Bidden helpt iedereen! Mij ook, alhoewel ik het makkelijker

> vind en er meer aan denk voor anderen te bidden.

>

> <><

Voor anderen bidden en om God te loven en te eren, is heel erg goed bidden.

Gby, Ellen

• baldu

Hoi Carl

Ik heb ook vaker tegen Steven gezegd dat ik een duidelijke vraag stelde, of iets duidelijk had gemaakt.

Dit zijn vaak gewoon vooronderstellingen, en deze hoeven daarmee nog niet waar te zijn.

Wat ik me dan ook afvraag is, ben ik vaak wel duidelijk?

En als Steven erom heen lijkt te draaien in mijn ogen, en ik erger me daaraan is dat misschien toch meer iets voor mij om naar te kijken bij mijzelf waarom ik dat denk?

En als hij er echt omheen zou draaien, tsja, dan wil hij er misschien inderdaad niet op ingaan. Heeft het dan zin om daar verder op in te gaan?

Baldu

• Lou

Ja hoor. voor anderen bidden en dan hun schuldenlast misbruiken…. Lekker bezig stefanie. Ga je niet voor je priesterdiploma? KUN JE NAAR VERRE LANDEN NOG MAKKELIJKERE SLACHOFFERS ZOEKEN.

:-)

Lou

• carl

Hoi Baldu,

Oprechtheid is een basisfunctie in het leven van een mens. De bijbel stelt deze eigenschap regelmatig voorop, ofschoon zij niet als geestelijke vrucht wordt (h)erkend door Paulus.

Waarschijnlijk om dat het geloof-sec juist niet oprecht is. Je moet geloven in zaken die betwijfeld kunnen worden (de mens is van nature slecht, God wil de Onschuldige als zoenoffer, alleen dat geloof kan je redden, maar redden waarvan wordt in de bijbel niet duidelijk) en je moet er maar vanuit gaan dat dat Waar is ofschoon je eigen ervaringen je iets anders vertellen.

Dit vraagt een op een bepaalde manier onoprechte houding van je.

Ik kan me voorstellen dat je (ik) daarbij als vragensteller ook zelfonderzoek moet doen. Maar als dat zelfonderzoek verricht is moet je met de konklusies ook verder gaan. En in dit geval is de meest voor de handliggende stap om Peri met de schijnheiligheid van zijn geloof te konfronteren.

Je hebt gelijk in de konstatering die jij (en vele anderen) daarin doen. Dat zou dan bovendien bij Peri de vraag moeten/kunnen wekken ‘in hoeverre zit ik wel op het rechte spoor’.

En daar hopen we dan maar op.

je broer

Carl

• thomas

Als ik mij er even mee mag bemoeien omdat ik er ook best mee rondloop, in ´de zaak steven´.

Vaak denk ik ook dat ik niet duidelijk genoeg ben. Maar dat wordt dan tegengesproken door opmerkingen van anderen, die mij goed kunnen volgen in mijn discussie-lijn omtrent mijn visie..

Vaker wordt er (doelbewust?) een draai aan gegeven, een zijsprong gemaakt, of totaal een ander ´ding´ opgepakt om de ander in zijn eigen, bekende en krampachtig territorium te krijgen.

Dit lukt hem vaak ook nog, omdat de ander meegaand is in het uitleggen.

Onderwerpen die er echt toe doen, welke de mens daadwerkelijk tot voelen en denken aanzetten, worden stuk voor stuk omgelegd door de angst dat bij hemzelf maar iets zou gaan vibreren.

• perihelium

carl schreef:

> Ik kan me voorstellen dat je (ik) daarbij als vragensteller

> ook zelfonderzoek moet doen. Maar als dat zelfonderzoek

> verricht is moet je met de konklusies ook verder gaan. En in

> dit geval is de meest voor de handliggende stap om Peri met

> de schijnheiligheid van zijn geloof te konfronteren.

> Je hebt gelijk in de konstatering die jij (en vele anderen)

> daarin doen. Dat zou dan bovendien bij Peri de vraag

> moeten/kunnen wekken 'in hoeverre zit ik wel op het rechte

> spoor'.

new-age is geen recht spoor maar een spinnenweb en die oprechtheid van het geloof kom je wel achter als alle knietjes gaan buigen, zelfs die van jou.

<><

• perihelium

thomas schreef:

>

>

> Als ik mij er even mee mag bemoeien omdat ik er ook best mee

> rondloop, in ´de zaak steven´.

>

> Vaak denk ik ook dat ik niet duidelijk genoeg ben. Maar dat

> wordt dan tegengesproken door opmerkingen van anderen, die

> mij goed kunnen volgen in mijn discussie-lijn omtrent mijn

> visie..

Ik geef aan dat je erg onduidelijk bent en dat ik door je vage taalgebruik en ongepaste smileys er geen touw aan kan vastknopen. Dat neem je vervolgens niet serieus omdat dat door anderen word tegengesproken? Je wil dus beweren dat ik onzin zit te kletsen dat ik je niet begrijp? Wie zit er dan te draaien?

<><