Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Emancipatie heeft vrouwen ongeluk gebracht

• Eliyahu

Bs'd

Vrouwen willen gelijk zijn aan mannen. Dit terwijl vrouwen toch echt heel anders zijn dan mannen. Mensen die hieraan twijfelen moeten maar eens in een biologie boek kijken.

En daarom hebben de vrouwen het feminisme uitgevonden, de strijd voor gelijke rechten voor vrouwen.

En het resultaat is dat vrouwen nu meer miserabel zijn dan ooit tevoren:

Geluksgevoel is ernstig gedaald

Vrouwen ongelukkiger dan ooit te voren

www.telegraaf.nl/vrouw/psyche_relatie/4058767/__Vrouwen_ongelukkiger_dan_ooit_te_voren__.html?p=18,2

AMSTERDAM - 40 jaar feminisme ten spijt: vrouwen voelen zich niet beter in hun vel.

Studie

Dat blijkt uit een studie Amerikaanse Nationaal Bureau voor Economisch Onderzoek en wordt ook onderstreept door Betsey Stevenson en Justin Wolfers, researchers van de universiteit van Pennsylvania.

Minder tevreden

Vrouwen in veel westerse landen voelen zich ongelukkiger dan vroeger. Daarbij zijn ze ook minder tevreden met hun leven dan de mannen.

Volgens Stevenson en Wolfers, die ook het boek de paradox van het geluksgevoel bij vrouwen schreven, hebben vrouwen sinds de jaren zestig een exceptionele vooruitgang geboekt.

Geweldig

Het vrouwelijke geslacht heeft het nog nooit zo goed gehad als nu. Op verschillende vlakken doen ze het geweldig: ze zijn steeds hoger geschoold, verdienen bijna evenveel als mannen en het huishoudelijke werk is door alle elektrische apparaten steeds minder zwaar geworden. Toch voelen de dames zich een stuk ongelukkiger dan veertig jaar geleden.

Volgens de onderzoekers zou deze ontevredenheid wereldwijd zijn. Het leven is voor hen veel complexer geworden. 40 jaar emancipatie en feminisme heeft hun niet gebracht wat ze ervan verwachten. Goede opleiding, succesvolle carrière, een gezin, er op alle tijden goed uit moeten zien: het is een hels karwei geworden, dat veel van de dames vergt.

Paradox

Het paradoxale is dat juist door de enorme positieve ontwikkelingen van de laatste decennia voor vrouwen hun keuze vrijheid een stuk beperkter is geworden. “We wilden gelijke rechten voor alle dames zodat ze ook zelf zelfstandige keuzes konden maken. Het trieste is dat na al die jaren we er juist achter komen dat we als vrouwen eigenlijk geen keuze hebben. Het enige wat we horen is dat we, vaak uit financiële noodzaak moeten werken, ook al zouden we liever bij onze kinderen blijven en deze zelf opvoeden. Wie van zijn baan houdt en een mooie carrière heeft, mag zich zeer gelukkig prijzen. De anderen komen er langerzamerhand achter dat dit niet is wat ze echt wilden”.

Eliyahu = "Mijn God is J-H-W-H

“Hoor Israel, J-H-W-H is onze God, J-H-W-H is ÉÉN!”

Deut 6:4

“Want alle volkeren wandelen elk in de naam van zijn god, maar wij zullen wandelen in de naam van J-H-W-H onze God, voor eeuwig en altijd!”

Micha 4:5

• Boris

Van de redactie

Discussie pagina voor mensen die over hun geloofservaringen aan de hand van de bijbel willen discussieren. De berichten op het bijbelprikbord moeten dus deze twee kenmerken dragen - Het moet vanuit je geloofservaring komen - Het moet de bijbel als basis hebben. Verder is het niet toegestaan om verwijderde berichten opnieuw te plaatsen. Voor voor- en tegenstanders van de bijbel kunnen terecht op het bijbel-sceptisch prikbord

• Kwint

De man van de topic , Elidinges, laat steeds meer van zijn ware aard zien.

• Kwint

Gaat door het leven als de ‘eeuwige vrijgezel’ want welke vrouw omarmt zo iemand ?

• Bertus

Heel veel conservatieve mannen zouden dat nog graag zeggen en gesterkt door dit soort artikelen willen zien.

Het onderliggende probleem is gewoon dat de emancipatie de rol van de vrouwen heeft verschoven en de mannen nog macho's zijn en graag hun rol willen behouden. Mannen zijn nog niet geemanicpeerd. Uitzonderingen daargelaten.

Vrouwen hebben geen eigen keuzes, dat is onzin. Ze kunnen carriére maken zoveel ze willen (soms minder goed betaald dan hun mannelijke collega's), maar de verantwoording binnen het gezin blijft nog altijd op de vrouwenschouders rusten.

De vrouwen organiseren het werk zo, dat het gezin tevreden blijft.

Zij hebben de zorgtaken binnen het gezin en slechts in weinig gevallen delen zij de verantwoordelijkheid voor de kinderen met de echtgenoot.

De mannen die zeggen dat hun ega graag thuis zou willen blijven voor de kinderen, ergeren zich aan de gedeelde verantwoordlijkheid die van hen verwacht wordt. Maar het dubbele inkomen kan niet gemist worden, dus krijgen vrouwen een dubbele taak.

• Esther

Ik vind eigenlijk dat alle vrouwen besneden nmoeten worden, wat vind jij ? Voor het zelfde geld gaan ze seks nog lekker vinden en voor je het weet krijgen ze een orgasme. Mijn chod dat zou toch een schande zijn.

• PS

Gelijke rechten zijn prima.

Maar de huidige vrouwen willen nu van alles en lopen zichzelf voorbij. Dat is de ellende. Niet de gelijke rechten.

Maar new age bloeit er wel bij. Want elke moderne vrouw moet een vaag therapietje.

PS

:)

• Jenny

Eliyahu schreef:

Het paradoxale is dat juist door de enorme positieve ontwikkelingen van de laatste decennia voor vrouwen hun keuze vrijheid een stuk beperkter is geworden. “We wilden gelijke rechten voor alle dames zodat ze ook zelf zelfstandige keuzes konden maken. Het trieste is dat na al die jaren we er juist achter komen dat we als vrouwen eigenlijk geen keuze hebben. Het enige wat we horen is dat we, vaak uit financiële noodzaak moeten werken, ook al zouden we liever bij onze kinderen blijven en deze zelf opvoeden. Wie van zijn baan houdt en een mooie carrière heeft, mag zich zeer gelukkig prijzen. De anderen komen er langerzamerhand achter dat dit niet is wat ze echt wilden”.

Als je als vrouw zijnde heel erg carrière gericht bent dan begin je gewoon niet aan kinderen.

Je kunt dan je eigen keuzes maken.

Wat ik van gelijke rechten vind en daar ook een keuze in kan maken, is dat je niet afhankelijk hoeft te zijn van een man om te komen of te zijn wie je wilt zijn.

Ik vind het heerlijk om een echtgenoot te hebben die naast me staat en niet boven me.

Zodra iemand dat probeerd te doen ben ik weg.

Wat die onderzoeken betreft, daar heb ik vaak zo mijn twijfel over.

Ik neem aan dat wanneer je kinderen wilt, je daar beide goed over nadenkt en de opvoeding/verzorging doet in goed overleg en daar ontbreekt het vaak aan.

Vaak is het ach we zien wel waar het schip strand, tja dan vraag je er zelf om.

• perihelium

Ik neem mijn petje af voor mensen die de verantwoordelijkheid van een gezin aankunnen, vooral onder zware omstandigheden. Dat een man financieel voor zijn gezin zorgt en het beschermt is een hele verantwoording en dat een vrouw de zorg voor de man, het huishouden en kinderen op zich heeft ook. Ik denk vrij geëmancipeerd en zou zelfs wel een vrouw met een goed inkomen willen hebben en zelf thuisblijven, maar als ik eerlijk ben komt dat eerder door luiheid en gemakzucht. De Bijbel stelt dat mannen, en vrouwen die niet zijn getrouwd, zouden moeten werken en alles wijst erop dat dat beter en gezonder is.

Dat vrouwen geen keuzes hebben zoals je zegt is niet waar. Vrouwen kunnen hun partner kiezen, voor een gezin, en voor de waarheid.

<><

• ¥ Lotje ­­¥

De vrouwen organiseren het werk zo, dat het gezin tevreden blijft.

Lol …mooie zin :)