perihelium schreef:
>
> Eliyahu schreef:
>
> > De besnijdenis heeft reeds MILJOENEN levens gered en het
> > potentieel om er miljoenen meer te redden, zie hier:
> > www.geocities.com/wegvel
>
>
>
> Paulus in zijn brief aan de Filippenzen 3:1-11
>
> …Voor het overige, broeders en zusters, laat de Heer uw
> vreugde blijven. Ik heb er geen moeite mee te herhalen wat ik
> u al geschreven heb; het is voor uw eigen bestwil. Pas op
> voor die honden met hun kwalijke praktijken, pas op voor die
> versnijdenis van ze!
Bs'd
Wie is Paulus dat ik naar hem zou luisteren?
Was hij een profeet van God, die sprak in de naam van God?
Zei hij: “Aldus spreekt J-H-W-H, de God der legerscharen; …. ” een uitdrukking die we keer op keer in de hebreeuwse bijbel tegenkomen?
En het is niet “de versnijdenis van hun”, het is de besnijdenis VAN GOD:
“1 J-H-W-H sprak tot Mozes: 2 Spreek tot de Israëlieten: Wanneer een vrouw moeder wordt en een kind van het mannelijk geslacht baart, dan zal zij zeven dagen onrein zijn; als in de tijd van haar maandelijkse afzondering zal zij onrein zijn. 3 En op de achtste dag zal het vlees van zijn voorhuid besneden worden.” Lev 12
Het is dus de besnijdenis van GOD, en niet van mensen. De besnijdenis is het teken van het verbond dat God met Abraham en het joodse volk maakte:
“9 Voorts zeide God tot Abraham: En wat u aangaat, gij zult mijn verbond houden, gij en uw nageslacht, in hun geslachten. 10 Dit is mijn verbond, dat gij zult houden tussen Mij en u en uw nageslacht: dat bij u al wat mannelijk is besneden worde; 11 gij zult het vlees van uw voorhuid laten besnijden, en dat zal tot een teken van het verbond zijn tussen Mij en u. 12 Wie acht dagen oud is, zal bij u besneden worden, al wat mannelijk is in uw geslachten: zowel wie in uw huis geboren is, als wie van enige vreemdeling voor geld is gekocht, doch niet van uw nageslacht is. 13 Wie in uw huis geboren is en wie door u voor geld gekocht is, moet voorzeker besneden worden; zo zal mijn verbond in uw vlees zijn tot een eeuwig verbond. 14 En de onbesnedene, de man namelijk, die het vlees van zijn voorhuid niet laat besnijden, die mens zal uitgeroeid worden uit zijn volksgenoten: hij heeft mijn verbond verbroken.” Gen 17
Dus wederom vraag ik: Wie is Paulus dat hij diegenen die de wet van God naleven “honden” kan noemen omdat ze de wet van God naleven?
Wie is Paulus dat hij lijnrecht tegen de woorden van JC kan ingaan die zij dat de wet (en dus ook de besnijdenis) voor eeuwig staat?
“17 Meent niet, dat Ik gekomen ben om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen om te ontbinden, maar om te vervullen. 18 Want voorwaar, Ik zeg u: Eer de hemel en de aarde vergaat, zal er niet één jota of één tittel vergaan van de wet, eer alles zal zijn geschied. 19 Wie dan één van de kleinste dezer geboden ontbindt en de mensen zo leert, zal zeer klein heten in het Koninkrijk der hemelen; doch wie ze doet en leert, die zal groot heten in het Koninkrijk der hemelen.” Matt 5:17
> Wij zijn het die besneden zijn,
Dus volgens Paulus zijn de onbesnedenen de besnedenen.
Waarom slikt iedereen deze idioterie als zoete koek?
Lees hier hoe de onbesnedenen met miljoenen tegelijk uitgeroeid worden, en de besnedenen merendeels de dans ontspringen: www.geocities.com/wegvel
> wij
> verrichten onze dienst door de Geest van God en laten ons
> voorstaan op Christus Jezus, niet op onszelf, hoewel ik
> redenen genoeg zou hebben om op mezelf te vertrouwen. Als
> anderen menen dat te kunnen doen, dan kan ik dat zeker. Ik
> werd besneden toen ik acht dagen oud was en behoor tot het
> volk van Israël, tot de stam Benjamin, ik ben een geboren
> Hebreeër met de wetsopvatting van een farizeeër en heb de
> gemeente fanatiek vervolgd. Aan wat er in de wet over
> gerechtigheid staat, voldeed ik volledig. Maar wat voor mij
> winst was, ben ik omwille van Christus als verlies gaan
> beschouwen. Sterker nog, alles beschouw ik als verlies. Het
> kennen van Christus Jezus, mijn Heer, overtreft immers alles.
> Omwille van hem heb ik alles prijsgegeven; ik heb alles als
> afval weggegooid. Ik wilde Christus winnen en één met hem
> zijn – niet door mijn eigen rechtvaardigheid omdat ik de wet
> naleef, maar door die van God, de rechtvaardigheid die er is
> door het geloof in Christus Ik wil Christus kennen en de
> kracht van zijn opstanding ervaren, ik wil delen in zijn
> lijden en aan hem gelijk worden in zijn dood, in de hoop
> misschien ook zelf uit de dood op te staan.
Lees hier waarom de verhalen van Paulus en JC fabeltjes zijn:
www.geocities.com/bergZion
Eliyahu = "Mijn God is J-H-W-H
“Hoor Israel, J-H-W-H is onze God, J-H-W-H is ÉÉN!”
Deut 6:4
“Want alle volkeren wandelen elk in de naam van zijn god, maar wij zullen wandelen in de naam van J-H-W-H onze God, voor eeuwig en altijd!”
Micha 4:5