´´Zoon van God, betekent in het Hebreeuws; hetgeen waaruit God zich manifesteert.´´ las ik vandaag hier op dit prikbord.
Dit zijn regeltjes waarom ik weer ga prikken, omdat dit prikkelt.
Juist hierin, in dit soort vertalingen lees ik de diepte, belofte en verlossing door het geloof en vertrouwen in God en Zijn reddende Kracht welke zich in de mens manifesteren zal in Liefde, en van daaruit ook dóór de mens heen naar ´buiten´ toe Zich zal openbaren..
Dat is de functie van de Heilige Tempel.. dat uiteindelijk, en dus weer oorspronkelijk, de geheelde Mens is; een woonstede Gods.
Efeze 2:13-22
Maar nu in Christus Jezus, zijt gij, die eertijds verre waart,
nabij geworden door het bloed van Christus.
Want Hij is onze vrede, Die deze beiden één gemaakt heeft, en de middelmuur des afscheidsels gebroken hebbende,
Heeft Hij de vijandschap in Zijn vlees te niet gemaakt, namelijk de wet der geboden in inzettingen bestaande;
opdat Hij die twee in Zichzelf tot een nieuwe mens zou scheppen, vrede makende;
En opdat Hij die beiden met God in één lichaam zou verzoenen door het kruis, de vijandschap daaraan gedood hebbende.
En komende, heeft Hij door het Evangelie vrede verkondigd u, die verre waart, en hen, die nabij waren.
Want door Hem hebben wij beiden de toegang door één Geest tot de Vader.
Zo zijt gij dan niet meer vreemdelingen en bijwoners, maar medeburgers der heiligen, en
huisgenoten Gods;
Gebouwd op het fundament der apostelen en profeten,
waarvan Jezus Christus is de uiterste Hoeksteen;
Op Welke het gehele gebouw, bekwamelijk samengevoegd zijnde, opwast
tot een heilige tempel in de Heere;
Op Welke ook gij mede gebouwd wordt tot een woonstede Gods in de Geest.