Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De zomer van naastenliefde

• perihelium

David schreef:

>

> Ik vind de oproep prima.

>

> Maar natuurlijk kijk je eerst naar de persoon die iets

> schrijft.

> Wat voor waarde hebben de woorden van iemand als die zelf

> niet het voorbeeld kan geven.

> Je veroordeelt in feite jezelf met deze oproep.

> Verbeter de wereld en begin met jezelf.

Jij veroordeelt door te zeggen: ‘Wat voor waarde hebben de woorden van iemand als die zelf niet het voorbeeld kan geven.’ Jij kan niet in iemands hart kijken en je weet niks van de ander (ik in dit geval). Je bent me aan het zwart maken en dat omdat ik erop wijs dat Jezus God is wat jij bespot (en daarmee God en alle Christenen die in Hem geloven). Wel heel Bijbels, maar de verkeerde partij, die van de tegenstander.

<><

• Marjorie

Carl schreef: “We zouden dan ineens iets heel anders zien dan we van je gewend zijn.”

Het gaat me erom dat je in meervoud schrijft. Je kunt niet namens mij spreken…

• theo

Volgens mij moeten we het niet deze zomer doen mar dient het een onderdeel van ons leven te zijn.

EN.. naastenliefde is ook je tong in bedwang houden volgens mij.

De uitingen van een mens.

Misschien dat je daar zelf ook eens over na kunt denken?

theo

• Verbaasd

Bah, wat loop jij de boel weer vreselijk te verdraaien. En dan durven zeggen dat David spot omdat jij vindt dat God Jezus is. Als er iemand is die niet spot met de visie van een ander dan is het David wel.

Ga je eigen vrienden lastig vallen met je hetze.

• carl

Allereerst sprak ik niet, maar ik schreef.

(Ja, als jij op alle zakken zout gaat leggen, kan ik dat ook).

Bovendien is dit niet in een situatie waarop je zou kunnen veronderstellen dat ik namens anderen schrijf.

Stel de webmaster sluit het prikbord. Dan is het toch een logische conclusie om te zeggen dat we hier niet meer kunnen posten.

Dan is het toch irrelevant om een opmerking te maken dat ik dat niet namens jou mag schrijven/ Het is gewoon zo en ook als ik dat niet namens jou zou schrijven, dan is het nog steeds zo dat ‘we’ dan niet meer kunnen posen.

Kortom: waar heb je het over?

je broer

carl

• Marjorie

Goed.

Ik citeerde jou. Jij schreef: “We zouden dan ineens iets heel anders zien dan we van je gewend zijn.”

Beter lezen dus!

Het gaat me erom dat je in meervoud schrijft. Je kunt niet namens mij spreken…

Carl:“(Ja, als jij op alle zakken zout gaat leggen, kan ik dat ook).”

Je kunt me hoogstens verwijten dat ik op alle SLAKKEN zout leg :D

Inderdaad, WE kunnen dan niet meer posten, maar je kunt niet namens anderen zeggen wat WE ervan vinden.

En ik heb geen hekel aan je maar ik begrijp bijna nooit wat je schrijft.

• ¥ Lotje ­­¥

;) je heb gelijk Carl

• Marjorie

Lees dan: Carl legt zout op alle zakken.

Het gezegde is: zout op alle SLAKKEN leggen.

• Marjorie

Leg en strooi maar wat kilootjes zout op alle zakken. Misschien helpt het en lossen ze op.

• ¥ Lotje ­­¥

En ,, we , heb hij gelijk in . Als je iets in het algemeen zegt , om te kunnen discuseren,is het , We, of ,, men,

B.v hoe zullen we .

Hoe doen ze ,

Hoe geven we . Hoe gaan we

Is een teken dat ,, we,, met zijn allen kunnen discuseren.