Geachte heer CU
Kunt u mij de tijd laten zien? Pure tijd. Tijd zonder meer. Nee dus. Dat kunt u niet. Dus tijd bestaat niet. Tijd is een verzinsel.
PS
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlLeuke vraag.
Wanneer stelde je deze vraag? Om 8.20, op vrijdag 29 mei 2009, West Europeese zomertijd kwam deze vraag op het www.
Ik zou dus zeggen dat tijd een voortschreidende aaneenschakeling van waar te nemen gebeurtenissen is.
En door die gebeurtenissen die we waarnemen zit nu net de pijn over de filosofie van tijd, omdat we , zoals je weet, natuurkundig we alles waarnemen in de verleden tijd, dit als gevolg van de snelheid van het licht.
De tijd gaat als het ware voor ons uit, maar doen de gebeurtenissen dat ook?
Hieruit zou je dus kunnen beredeneren dat de tijd niet bestaat, althans niet voor ons mensen. Dit omdat we tijd niet kunnen waarnemen.
Ik heb ik mijn jonge jaren diverse boeken uit de bieb gelezen over dit onderwerp, oa over dat men probeert in te denken dat tijd een aanéénschakeling van blokjes is, en een ander weer dat tijd een lijn zou zijn.
Hoe dan ook, zelf hou ik het op een aanéénschakeling van gebeurtenissen wat voor mij het beste te begrijpen is.
Waarmee ik maar wil zeggen dat tijd op zich niet kan bestaan zonder gebeurtenissen.
In tijd zit wel een bepaalde wetmatigheid. Denk hierbij aan het voorspellen van de te verwachte maanstanden met de daarbij horende eb en vloed berekeningen. Ook belangrijk is de vertrek en aankomsttijden van treinen, vliegtuigen en bussen ed.
Zo zijn op dit moment van schrijven diverse mensen onderweg in dat soort van vervoer, en zit ik hier in diezelfde tijd wat te typen.
Tijd is dus relatief, en geënt op de waarnemer.
met groet, CU.
nou ………..iets gevonden
Tijd is de grootste hindernis tussen God en ons. En niet alleen de tijd, maar ook de tijdelijke dingen en dat niet alleen, ook tijdelijke affecties; niet alleen tijdelijke affecties, maar de hele fleur en geur van de tijd.’5
http://home.versatel.nl/heschel/Deel%202%20'Openbaring'/21.htm
ik doe geen horloge meer aan . , geen ,, tijd,, meer dus haha
PS schreef:
>
> Geachte heer CU
>
> Kunt u mij de tijd laten zien? Pure tijd. Tijd zonder meer.
> Nee dus. Dat kunt u niet. Dus tijd bestaat niet. Tijd is een
> verzinsel.
>
> PS
>
Onze geboortedatum word eigenlijk al samen genoemd met de geboorte van Christus, zo ben ik 1969 jaar geboren na Hem en maak Hem nog mee. Hij is echt degene die was en is en zal komen. Tijdloos!
<><
¥ Lotje ¥ schreef:
>
> nou ………..iets gevonden
>
> Tijd is de grootste hindernis tussen God en ons.
Jesaja 59:2 (lees ook de rest van die Psalm!)
jullie wangedrag is het
dat jullie en je God uit elkaar heeft gedreven;
door jullie zonden houdt hij zich verborgen
en wil hij je niet meer horen.
http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Jes+59&id18=1&pos=0&l=nl&set=10
<><
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?