Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Standvastigheid

• baldu

Wanneer de Here ziet dat de ziel nog niet standvastig is in nederigheid neemt Hij Zijn genade weg.

Verlies hierdoor de moed niet, de genade is in jou, maar is verborgen.

Wen jezelf eraan om gedachten direct af te snijden.

Als je dit vergeet en je verjaagt hen niet direct dan moet je boete doen.

Span jezelf in om dit tot een gewoonte te maken. De ziel heeft haar gewoontes; men zal gedurende heel zijn leven handelen zoals men gewend is.

Een goed mens heeft goede gedachten; een boos mens boze gedachten; maar elke mens moet leren tegen de gedachten te strijden en slechts gedachten veranderen in goede. Dit,… is het kenmerk van een ervaren ziel.

Dit gebeurt als volgt:

zoals de levende mens voelt of hij het koud of warm heeft, zo verneemt degene die uit ervaring de Heilige Geest heeft leren kennen, wanneer de genade in zijn ziel aanwezig is en wanneer de boze geesten naderen.

De Heer geeft aan de ziel het onderscheidingsvermogen om Zijn komst te herkennen, Hem lief te hebben en Zijn wil te doen. Zo zal de ziel eveneens de gedachten die van de vijand komen niet herkennen aan hun uiterlijke verschijningsvorm maar aan hun uitwerking op de ziel.

Deze kennis wordt door ervaring verworven; maar de vijanden bedriegen gemakkelijk degene die geen ervaring heeft.

De vijanden zijn door de trots gevallen; zij trekken ons daartoe ook aan en zij richten zich tot ons met lofuitingen. En wanneerd de ziel deze lof aanneemt zal de genade zich terugtrekken totdat zij nederig gaat worden.

En zo leert de mens zijn hele leven lang de nederigheid van Christus. Totdat hij haar zich eigen heeft gemaakt, zullen de gedachten zijn ziel niet met rust laten en zal hij niet kunnen bidden met een reine geest

Uit: de Heilige Silouan

• perihelium

klik

• baldu

klik op:

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=2035&i=326448&t=326448

• b.i.b. (s)

Zeg peri?

Jij klikt toch ook niet op God

geloof je in God of je weet dat Hij er is.

Nu vraag ik je, als je weet dat God er is, dan weet je ook dat mensen d.m.v. emoties en .. kunnen regeren.

waarom doe jij dan 'tzelfde, en waarom st je hier niet los van.

wat vindt jij?

• perihelium

b.i.b. (s) schreef:

>

> Zeg peri?

>

> Jij klikt toch ook niet op God

Hoe bedoel je dat?

> geloof je in God of je weet dat Hij er is.

beiden.

>

> Nu vraag ik je, als je weet dat God er is, dan weet je ook

> dat mensen d.m.v. emoties en .. kunnen regeren.

Dat wist ik al voordat ik God kende.

> waarom doe jij dan 'tzelfde, en waarom st je hier niet los van.

>

> wat vindt jij?

Ik denk dat alle mensen emoties hebben en dat we daar allemaal op onze manier mee omgaan. De valkuil is om ons door onze emoties te laten leiden ipv door God.

<><

• Cor

Godsdienst waanzinnege

Weest zachtmoedig en nederig van hart!

dat was jezus ook, en jij??

• Jenny

Steven schreef:

Ik denk dat alle mensen emoties hebben en dat we daar allemaal op onze manier mee omgaan. De valkuil is om ons door onze emoties te laten leiden ipv door God.

Weet voor 100% zeker dat jij nu vanuit je emotie schrijft en klikt.

• perihelium

Jenny schreef:

>

> Steven schreef:

> Ik denk dat alle mensen emoties hebben en dat we daar

> allemaal op onze manier mee omgaan. De valkuil is om ons door

> onze emoties te laten leiden ipv door God.

>

> Weet voor 100% zeker dat jij nu vanuit je emotie schrijft en

> klikt.

Ik zei al eerder dat het niet duidelijk is voor me als er regels zijn terwijl iedereen daar lak aan heeft. Verander dan de regels.

<><

• b.i.b. (s)

Hoi peri,

denk jij dat regels ons (*als mens) kunnen regelen, nee natuurlijk niet stommeling.

die overheersen ons, wij accepteren dit van deze regering. mensen en namen zijn niet belangrijk .

Jezus komt niet terug, hij is er al heel de tijd, net als God, z'n vader, onze Vader.

en dat wordt juist vaak vergeten, helaas.

geen pinda kaas

• Verbaasd

Jenny schreef:

>

> Steven schreef:

> Ik denk dat alle mensen emoties hebben en dat we daar

> allemaal op onze manier mee omgaan. De valkuil is om ons door

> onze emoties te laten leiden ipv door God.

>

> Weet voor 100% zeker dat jij nu vanuit je emotie schrijft en

> klikt.

Das een goeie :) God zou nl. nooit klikken.

Gr. Majorie