Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Genade, trots en nederigheid

• baldu

Slechte gedachten kwellen de trotse ziel, en zolang zij niet nederig wordt, zal zij niet met rust gelaten worden.

Als slechte gedachten jou belegeren, roep dan God aan, zoals Adam: <>

En wannneer jij voor het Aangezicht van de Meester staat, wees dan onwankelbaar indachtig dat Hij al jouw verzoeken zal verhoren, mits zij nuttig zijn.

Er kwam een wolk die de zon bedekte en het werd duister. Op die manier verliest de ziel door één trotse gedachte de genade en bedekt de duisternis haar. Maar de genade komt ook omwille van één nederige gedachte opnieuw terug.

Uit; De Heilige Silouan

• perihelium

klik

• baldu

klik op:

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=2035&i=328038&t=328038

• Cor

Dat probeerde de nazi's ook iemand monddood maken

Dat mag 'n “goed” christen zoals jij zeker niet!!

• David

Eindelijk iets over geloofservaring is aan de hand van de bijbel en Peri gaat erop klikken.

Wat wil je nu eigenlijk?

David :?

• perihelium

David schreef:

>

> Eindelijk iets over geloofservaring is aan de hand van de

> bijbel en Peri gaat erop klikken.

> Wat wil je nu eigenlijk?

>

> David :?

De Heilige Silouan uit de Bijbel:? En een trotse ziel die nederig moet worden:? Dat is onmogelijk want dan is het geen trotse ziel meer… duh….

Geef eens aan in de Bijbel dat we zelf onze ziel kunnen kneden als je wilt.

<><

• thomas

Overgave..steven..

Heb Mij lief, met heel je verstand, heel je hart en heel je…

ziel

• perihelium

thomas schreef:

>

>

> Overgave..steven..

>

> Heb Mij lief, met heel je verstand, heel je hart en heel je…

>

>

> ziel

En als ik dan vraag wat je daarmee wilt zeggen dan kom je met iets als:' Zoon is Geest is Woord is God en dat ben jij en ik en als we ons daaraan overgeven dan herinneren we ons allemaal wat we vergeten waren…' Vraag ik vervolgens waar dat in de Bijbel staat kom je alleen maar met teksten die je vaagheid onderstrepen en als we daar op ingaan blijkt de Bijbel helemaal niet belangrijk voor je te zijn..

<><

• baldu

Steven

Je klikt op berichten die volgens jou niet als bron de bijbel hebben.

Wel, alles wat uit de bijbel voortkomt, en verder het Woord Gods voortkomt, is gerelateerd aan de bijbel.

De naam Heilige Silouan tekent niet een boek, maar een mens, een monnik die de leer van Christus uitdroeg en naleefde. Deze mens gaf de inzichten die hij gedurende zijn leven kreeg vanuit de Heilige Geest door aan de auteur van het betreffende boek.

Jezus wijst op nederigheid, op zachtmoedigheid, op barmhartigheid, naastenliefde etcetera. Wel, dit zijn allemaal zaken die vanuit de ziel moeten ontstaan, die doordringt tot het hart van de mens, en doordringt tot de persoonlijkheid.

Omdat ik uit eigen ervaring en met eigen woorden spreek, zul je nu alweer kunnen vragen ‘waar staat dat in de bijbel’. Of, wat is de bron van wat je plaatst, en toon het aan.

Dan hoef ik maar te verwijzen naar de Heilige Geest, die dit en alles wat noodzakelijk is voor de mens in het hart legt, en die de ziel kneedt tijdens het leven hier op aarde als hij aan God toegewijd is.

Vraag niet: ‘waar staat dat’.

Jezus zei: veel heb Ik u nog te zeggen, maar Ik moet gaan, en Ik zal Mijn Vader vragen u de Vertrooster te zenden, de Heilige Geest die het u zal inleggen.

Wel, hiermee wordt duidelijk dat er nog veel open stond nadat Hij heenging.

Indien je dus alles wat God aan ons kwijt wilt slechts uit de bijbel zou willen halen, dan verloochen je de werking van de Heilige Geest en de werking van de Christus in jou, die van alle tijden is, en stel je deze lager dan de bijbel.

En Jezus zei: hij die Mij verloochent, hem zal ik verloochenen

Jij zelf maakt je vervolgens schuldig aan hetgeen je anderen, zoals mij, verwijt te doen, namelijk thema's en posts plaatsen die niet uit de bijbel afkomstig zijn, zoals je fotoreportage etcetera. Ik verwees hiernaar opdat je misschien je eigen onzorgvuldigheid in dat licht zou stellen.

Jezus zei: met de maat waarmee gij meet, zult ok gij gemeten worden.

Weet, beste Steven, de wereld oordeelt de christen reeds, door te zien naar zijn werken en zijn houding. Indien je mensen echt wil raken, d.w.z. indien je de Heilige Geest en Zijn werkzaamheid werkelijk boven alles stellen zou in je leven, dan zou je hier een totaal ander beeld tonen. Nu toon je een beeld dat afstoot, dat verwijderings schept en verdeelt en heersen wil, er is geen sprake van de vruchten van de Geest.

De wens, de uitdrukkelijke wens nederig te worden, wordt altijd als bede gehoord door God Zelf. Is de wens er, doch alles in jou wijst een andere richting aan, dan wordt het laatste versterkt en trots veroorzaakt een versteend hart.

Baldu

• thomas

Het is werkelijk bizar hoe je je hier weer uit probeert te draaien.

Je vraagt waar staat dat in de bijbel..hup..je krijgt het onder je neus, luid en duidelijk..en wat doe je?

Jammeren en afgeven op een ander.

En dan vraag je ook nog of ik bij zolder zoveel langs wil komen, waar mijn ´´niets zeggen´´ afgelegd zal worden.

Tjonge jonge..wat een blaasbalg en ´vertegenwoordiger´ van….van wie eigenlijk dan alleen

jezelf.