En net met dit antwoord, waar jij stelt wat de bronvermelding moet zijn volgens jou, is elke bronvermelding zinloos.
In feite was ik al hierop ingegaan, ook zeggende dat jij hierdoor nimmer naar de ware bron verwijst, maar op een boek duidt, dat in hetzelfde perspectief de bron niet kan zijn.
Een ander punt is dat jij nu jouw vraag uitsmeert over alle prikkers hier, en het recht neemt voor hen te spreken. Heb je die toestemming Steven? Je verstopt je immers achter de door jou gestelde ‘iemand’, die hiermee op ‘allen’ duidt.
Als we jouw verzoek zouden honoreren, dan is het zo gemakkelijk om telkens weer te verwijzen dat de bron van alles wat hier staat ‘de geest’ is.
Ik merk verder dat ik een vieze smaak in de mond krijg als ik met jou verder zou discussieren. Ik vraag me af waar de liefde is, en de Christus is, waarover jij zo rept en die je zo denkt hoog te houden.
Het enige wat jij hooghoudt, en dan ook nog op een dictatoriale manier is je eigen overtuigingen over wat recht en wat krom is.
Hierin proef ik alleen verdeeldheid, listigheid en argwaan in je reacties naar een aantal hier die niet met jou meehuilen.
Zo, dat is er ook uit Steven
Ik zal niet voor je bidden, want in opwelling zou ik terstond vragen: ‘Here open Stevens ogen, want hij is zo blind, en zijn hart is verhard terwijl hij denkt U te eren’
In plaats daarvan bidt ik voor mijzelf en zeg:
Here, leer mij te zien waarvoor ik blind ben, want ik ben blind met geopende ogen, leer mij te horen wat ik horen moet, want ik ben doof met geopende oren. Leer mij te voelen wat ik voelen moet, want ik ben gevoelloos geworden voor dat wat gevoeld moet worden. Zo open Gij mijn ogen en oren, en ook mijn hart voor hem waarvoor ik bitterheid proef.
Baldu