Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

'Waar geloof hindert ontwikkelingshulp'

• theo

Boris schreef:

>

> Kwestie van de realiteit?

Mjoh, er zijn prachtige gelovige mensen en gelovige ettertjes.

Er zijn prachtige nietgelovigen en nietgelovige ettertes.

Toch?

Of heb jij percentages waaruit blijkt dat er bij christelijke organistaies meer en vaker dingen fout zouden gaan dan bij nietgelovigen?

theo

• Sytse Kees

Als het gaat om zieltjes winnen voor voeding lijkt me dat niet echt christelijk.

S.C

• theo

Zie titel.

theo

• Verbaasd

Even Ziggo bellen. Er is iets met m'n beeldscherm.

Gr. Majorie

• Boris

Toch?

Zeker en vast.

Die percentages heb ik niet.

Maar daar had Wijffels het ook niet over.

• ¥ Lotje ­­¥

ben je judo aan het doen Theo :D

Klabam haha

• Boris

Ik ben benieuwd wat deze man aan goede doelen en ontwikkelingshulp uitgeeft.

De meeste van dit soort gasten wordt evangelist voor maar één reden: heel veel geld aftroggelen van goedgelovigen. En alles is nog belastingvrij ook. Het is de enige bedrijfstak die geen cent hoeft af te dragen….

Van alle welvaartsevangelisten is Morris Cerullo de meest succesvolle. Hij strijkt een basissalaris van anderhalf miljoen dollar per jaar op. Plus de nodige bijkomende zaken als onkostenvergoedingen, reizen op kosten van de zaak, etc. Cerullo steekt daarmee met kop en schouders uit boven zijn collega’s.

Dat blijkt uit een onderzoek van Guidestar, een Amerikaanse organisatie die alle non-profit organisaties – christelijk en seculier – in het land die een IRS-status (vergelijkbaar met de ANBI-status in Nederland) hebben, onderzoekt.

Cerullo is predikant en tevens de oprichter van Inspiration Network, een bijbels georiënteerde televisiezender. Op de zender worden kijkers opgeroepen (veel) geld te doneren. God zal deze donaties zegenen en in tweevoud terugsturen naar de donateur. In 1990 had de zender een omzet van slechts 200.000 dollar. Dat is nu opgelopen tot ruim 80 miljoen.

In een recent interview gaf Cerullo zijn riante salaris toe. Maar, zegt hij, “ik werk 60 tot 80 uur per week en ik ben mijn geld waard. Ik leid vier kabelnetwerken en een televisieproductiebedrijf.” Volgens hem heeft de Raad van Bestuur, waarvan hij overigens zelf voorzitter is, onlangs de ‘aanbeveling’ gekregen dat het salaris van Cerullo ‘substantieel’ verhoogd moest worden. “Maar dat heb ik afgewezen”, zegt hij. “Ik ben rijk gezegend door God.”

http://www.ikonrtv.nl/kerknieuws/nieuws.asp?oId=15513

• perihelium

waarom plaats je dat onder mij?

<><

• Boris

Wat denk je?