Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Vroomheid en echtheid

• ¥ Lotje ­­¥

Ook gemeen van zo,n Dominee . Om mensen te polsen . Zou al gelijk niet meer naar zo,n kerk gaan . Hij is niet serieus in zijn werk . hij had beter politie kunnen worden dan ,met zijn ondervragingen . En voor de gek houden .

• Elia

Hij gaat altijd een (paar) keer per jaar met een groep geloofsgenoten ergens in de natuur zitten en dan komt hij geheel relaxed terug. Hij lijkt dan wel herboren en noemt zich weer Steven. Ik denk dat hij dat nodig heeft; even achter de computer weg en dan met vrome en échte mensen om mee te discussieren. Geen prikkels van andersdenkenden - gewoon opbouwend; zoals met br Luc, maar ook vrouwen en kinderen.

Daar wordt het weer eens tijd voor…

Groetjes, Ellen

• Elia

Cor schreef:

>

> Bedoel je soms 'n “ontmoeting” Elia??!! :D :+

> Kan ook leuk zijn, Toch??

Nou jij woont toch ook in Amsterdam, dan kan je hem wel even een hart onder de riem gaan steken :D :+

Toch?

• Cor

Ik steek nooit, Elia:+

wel eens onder water……………

zelf was ik ook 'n paar dagen ziekjes!

• ¥ Lotje ­­¥

Leuk grapje van je . Met lezende bron: kwijtgeraakt . Maar stel dat het echt is als zoiets gebeurd . ??? Wat dan??

Ik zou, eerlijk is eerlijk, tegen me schenen aangetrapt voelen . . Hoop niet dat zoiets gebeurd in kerken . Een beetje eerbied zou mogen toch????

• baldu

¥ Lotje ­­¥ schreef:

>

> Leuk grapje van je .

Was niet echt bedoeld als grap

> Met lezende bron: kwijtgeraakt . Maar

> stel dat het echt is als zoiets gebeurd . ???

> Wat dan??

Dan zullen christenen zich betrapt voelen

> Ik zou, eerlijk is eerlijk, tegen me schenen aangetrapt voelen . .

> Hoop niet dat zoiets gebeurd in kerken . Een

> beetje eerbied zou mogen toch????

Als een predikant iemand wil toetsen door zo'n simpele verzoek getuigt dat van gebrek aan eerbied?

En al diegenen die de handjes hebben opgestoken waarmee ze eigenlijk lieten blijken gewoon te liegen, wat is daar dan mee?

Als die mensen echt gelezen en het hoofdstuk opgezocht hadden, had beslist iemand tegen de predikant gezegd dat hoofdstuk 14 niet bestaat.

Dus wie was er eigenlijk zonder eerbied, de predikant? of de mensen in de zaal?

De predikant heeft waarschijnlijk wel heel goed geweten wat eraan schortte bij de gemeenschap, maar kon het niet bewijzen. Wel, hierdoor had hij een prachtige ingang om te tonen dat vroomheid niets met echtheid te maken heeft. Uiteraard gerelateerd tot zijn gemeente. Nu had hij een mooie ingang tot zijn preek, de mensen zullen beslist geluisterd hebben.

Degene die bedriegt, moet niet boos zijn op degene die hem betrapt, hij heeft zichzelf een strik gespannen.

Jezus zei ooit: wees listig als de slang en argeloos als de duif………

wel, de predikant gaf hier wel gehoor aan, met een positief motief.

groet

Baldu

• Cor

Voor de vrouwen en de kinderen, Elia??

Vertel vertel……………….

• steven

baldu schreef:

>

> Mop ?

mop ja want er is geen bron (net als waar je geloof voor staat) behalve naar moppensites. het is spot baldu.

<><

• baldu

steven schreef:

>

>

> mop ja want er is geen bron (net als waar je geloof voor

> staat) behalve naar moppensites. het is spot baldu.

>

> <><

Ik vind het geen spot

en ik heb het ook niet van een moppensite

Baldu

• Steven

baldu schreef:

>

> steven schreef:

> >

> >

> > mop ja want er is geen bron (net als waar je geloof voor

> > staat) behalve naar moppensites. het is spot baldu.

> >

> > <><

>

> Ik vind het geen spot

Het spot met (de oprechtheid van) gelovigen.

> en ik heb het ook niet van een moppensite

Je hebt geen bron maar zegt dat het geen mop is. Hoe kom je daar dan bij? Net als je niet Bijbels geloof, waar haal je dat vandaan?

<><