Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Vroomheid en echtheid

• baldu

Een paar eeuwen terug was er in een dorpskerkje een dominee die op de zondagochtend zijn gemeente toesprak. Hij zei tegen de mensen in de zaal: “Lieve gemeenteleden, ik wil graag dat jullie je goed voorbereiden op de dienst van volgende week, want dan ga ik het hebben over ECHTHEID en GEHOORZAAMHEID. Ik wil jullie daarom oproepen allemaal Hebreeën 14 te lezen, want daar ga ik het uitgebreid over hebben. Vergeet het niet, lees allemaal Hebreeën 14!”

De week daarna vroeg de dominee aan de gemeente: “Lieve gemeenteleden, ik heb jullie vorige week opgedragen Hebreeën 14 te lezen, vanwege mijn prediking over ECHTHEID en GEHOORZAAMHEID. Wie van jullie heeft Hebreeën 14 gelezen?” En in de hele kerk gingen overal de handen in de lucht en mensen knikten instemmend.

Toen zei de dominee: “Nou, ik vind het heel bijzonder om te zien dat jullie allemaal Hebreeën 14 hebben gelezen, want het boek Hebreeën telt maar 13 hoofdstukken.” En op die manier had de dominee een goede ingang om de gemeente toe te spreken over echtheid.

Bron: kwijtgeraakt

• CU

Het is voor dit prikbord een gouwe ouwe volgens welk principe menig prikker het schaamrood kreeg.

Op een iets ander principe gestoelt kon Jezus er ook wat van. Bijvoorbeeld, eerst zegt Jezus in Mattheus 20:23

“maar het zitten tot Mijn rechter-, en tot Mijn linker hand, staat bij Mij niet te geven, maar het zal gegeven worden dien het bereid is van Mijn Vader.”

Even verderop zegt ie in Mattheus 28:18

En Jezus, bij hen komende, sprak tot hen, zeggende: “Mij is gegeven alle macht in hemel en op aarde.”

Zoals je kan lezen is datgeen wat hij hier zegt wars van vroomheid en wars van echtheid, dus eigenlijk leugenachtig En volgens dit principe zie je tamelijk veel zogenaamde echte christenen zich hier op het bord manifesteren.

En dit staat echt niet op zichzelf, want even verop zegt hij het volgende in Mattheus 28:20

“En ziet, Ik ben met ulieden al de dagen tot de voleinding der wereld. ”

Hier weet Jezus ook al niet wat Hij elders al zei in Mattheus 26:11

“Want de armen hebt gij altijd met u, maar Mij hebt gij niet altijd.”

Of, zoals Johannes optekende in Johannes 7:34

“Gij zult Mij zoeken, en gij zult Mij niet vinden; en waar Ik ben, kunt gij niet komen.”

Nu kan in je verhaal die dominee wel de boel voor de gek houden, maar je ontkomt er dus niet aan dat jezus hier ook ieder een rad voor de ogen draaide.

Helaas zien velen dat niet, zijn ze over het algemeen Oost-Indisch blind.

Metgroet, CU.

• perihelium

stemmingmakerij dus klik.

• baldu

Jacobus: Want waar nijd en twistgierigheid is, aldaar is verwarring en alle boze handel.

perihelium schreef:

>

> stemmingmakerij dus klik.

• ¥ Lotje ­­¥

De een steek zijn hand op dat hij het gelezen heeft de andere ook dan maar . En hoe kan hij het nagaan of ze het wel gelezen hebben??

En een plicht opleggen van je MOET het lezen help niet . Hij had waarschijnlijk geen zin om over te vertellen . lees het maar dan ben ik er van af zo komt het over…….

• perihelium

baldu schreef:

>

> Jacobus: Want waar nijd en twistgierigheid is, aldaar is

> verwarring en alle boze handel.

>

> perihelium schreef:

> >

> > stemmingmakerij dus klik.

Wat vind je zelf van die mop? Wat toont het aan?

<><

• CU

Verder alles goed met ons blontje?

met groet, van de hoed, CU.

• Bertus

Deze snapt ze vast ook niet.

• baldu

Mop ?

• Cor

Je kan alles van haar zeggen CU

maar blonT is ze niet:+