Een paar eeuwen terug was er in een dorpskerkje een dominee die op de zondagochtend zijn gemeente toesprak. Hij zei tegen de mensen in de zaal: “Lieve gemeenteleden, ik wil graag dat jullie je goed voorbereiden op de dienst van volgende week, want dan ga ik het hebben over ECHTHEID en GEHOORZAAMHEID. Ik wil jullie daarom oproepen allemaal Hebreeën 14 te lezen, want daar ga ik het uitgebreid over hebben. Vergeet het niet, lees allemaal Hebreeën 14!”
De week daarna vroeg de dominee aan de gemeente: “Lieve gemeenteleden, ik heb jullie vorige week opgedragen Hebreeën 14 te lezen, vanwege mijn prediking over ECHTHEID en GEHOORZAAMHEID. Wie van jullie heeft Hebreeën 14 gelezen?” En in de hele kerk gingen overal de handen in de lucht en mensen knikten instemmend.
Toen zei de dominee: “Nou, ik vind het heel bijzonder om te zien dat jullie allemaal Hebreeën 14 hebben gelezen, want het boek Hebreeën telt maar 13 hoofdstukken.” En op die manier had de dominee een goede ingang om de gemeente toe te spreken over echtheid.
Bron: kwijtgeraakt