Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Slachtvee

• DmB

.

Bron: Dank God voor de dieren

• carl

Tja. Het is triest dat we ons zo zelden herinneren dat God ook de dieren geschapen heeft,

ZHij heeft daarbij nooit aan een slachthuis gedacht.

je broer

Carl.

• CU

Nou zeg, de bijbel begint ermee dat God leert hoe te slachten, door het maken van kleding van dierenvellen.

Zou ie dat niet hebben gedaan, dan wisten Adam en Eva toch van niets? En dan het brandoffer van Abel. Zou Abel echt dieren levend verbrand hebben?

Ik zal eens een telling houden hoeveel dieren er wel in de eerste 5 bijbelboeken werden geslacht. Dus slachtplaatsen waren er wel.

En ook de slachtvelden niet te vergeten.

Moraal, de bijbel kan niet zonder bloed vloeien.

Met groet, CU.

• Kwint

't was vaak wel erg gezellig bij zo'n brandoffer, een geurige gave die de HEER behaagt, je kon het zelfs “knus” noemen.

• Kwint

• Kwint

De leeuw heeft net een pondje frambozen genuttigd dus die bleef wel even rustig

• DmB

Wanneer ik jouw bijdragen lees heb ik altijd het gevoel dat ik nodig iets aan mijn gevoel voor humor moet doen.

• Kwint

Bij jouw bijdragen moet ik altijd aan een heks denken, zo'n hele enge.

• DmB

Echt waar, leg eens uit. Ik ben nl. een heks en die zijn echt heel leuk hoor.

• carl

CU schreef:

>

> Nou zeg, de bijbel begint ermee dat God leert hoe te

> slachten, door het maken van kleding van dierenvellen.

>

Net zoals het scheppingsverhaal niet letterlijk is gebeurd, zo is ook dat niet letterlijk gebeurd. deze passage gaat m.i. over de manier waarop een menselijke geest een lichaam ontvangt.

>

> Ik zal eens een telling houden hoeveel dieren er wel in de

> eerste 5 bijbelboeken werden geslacht. Dus slachtplaatsen

> waren er wel.

> En ook de slachtvelden niet te vergeten.

>

> Moraal, de bijbel kan niet zonder bloed vloeien.

>

dat is juist CU.

je broer

Carl