Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Leef volgens de wil van God

• Cor

Dat Mag 'n goed christen toch?! :D

• Cor

Hij had toch afscheid genomen dacht ik, Douce??

• thomas

Sytse Kees schreef:

>

> 13 Bekommer u om de noden van de heiligen en wees gastvrij.

> 14 Zegen uw vervolgers; zegen hen, vervloek hen niet. 15 Wees

> blij met wie zich verblijdt, heb verdriet met wie verdriet

> heeft. 16 Wees eensgezind; wees niet hoogmoedig, maar zet

> uzelf aan tot bescheidenheid. Ga niet af op uw eigen inzicht.

> 17 Vergeld geen kwaad met kwaad, maar probeer voor alle

> mensen het goede te doen.

> 18 Stel, voor zover het in uw macht ligt,

Oei, voor zover het in uw macht ligt..

In de discussie met steven over ´´wat is het Woord´´, werd deze tekst op een gegeven moment geplaatst, met de vraag er over, wat dat ´´meer en meer´´ inhield :

“Welnu, met de Heer wordt de Geest bedoeld, en waar de Geest

van de Heer is, daar is vrijheid. Wij allen die met onbedekt

gezicht de luister van de Heer aanschouwen, zullen meer en

meer door de Geest van de Heer naar de luister van dat beeld

worden veranderd.” 2 Korintiërs 3:17-18

´´Meer en meer´´ is een gevolg van wat jij nu brengt in de tekst: ´´voor zover het in uw macht ligt.´´

Die macht van het vrede brengen, zal toenemen naarmate de Geest de sluier wegneemt bij de mens, en de Vrucht van de Geest getoond worden…

alles in het werk

> om met alle mensen in vrede te leven. 19 Neem geen wraak,

> geliefde broeders en zusters, maar laat God uw wreker zijn,

> want er staat geschreven dat de heer zegt: 'Het is aan mij om

> wreek te nemen, ik zal vergelden.' 20 Maar 'als uw vijand

> honger heeft, geef hem dan te eten, als hij dorst heeft, geef

> hem dan te drinken. dan stapelt u gloeiende kolen op zijn

> hoofd.' 21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar

> overwin het kwade door het goede.

> Rom 12: 13-21

> S.C

Mooi streven..en eigenlijk alleen dus mogelijk door ..overgave aan God..

• Cor

Kijk, nou reageert hij niet,

en gaat hij discussie uit de weg!

ZWAK!!

• baldu

Laat ieder van ons zelf uit de tekst halen wat hem raakt

Waarom zou iemand speciaal moeten vermelden wat zijn bedoeling is met het plaatsen van een tekst die hem wellicht gewoon raakt?

Mij zegt deze tekst dat we de liefde voor God en onze naaste hoger moeten stellen dan alle vijandschap die we in ons hart voelen voor mensen, en voor deze wereld.

Dat maakt dat we nederig worden, immers, nederigheid is de weg waardoor de Liefde gekend wordt als de kracht die jou en ieder in die mate doorstroomt als waarin je nederigheid bezit..

Herinner een ander in dat licht nooit aan wat je bij hem ervaren hebt als afvallig, en laat de ervaring gewoon bij jezelf, en vergeet haar elke dag opnieuw, want zij wenst slechts wortel te schieten opdat je hart verzuurt.

Laat het de nerigheid zijn van de eigen ziel, door die van de ander en voor God, want wat weten wij van de ander, dan slechts wat wij van onszelf denken te weten.

In deze optiek bezien is deze tekst goed voor de zondag.

Baldu

• carl

Met deze reactie verspreid je angst, Peri.

Je verhindert mensen om zelf hun gedachten ocver deze tekst te laten gaan en daadoor voorkom je een individuele, persoonlijke ervaring die nu juist zo heilzaam is.

Er moet een uitleg bij komen beweer je, want anders leidt dat tot geloofsafval. Precies de reden waarom de rk kerk eeuwenlang de bijbel op de lijst van de verboden boeken had staan.

En gesteld dat iemand geloof zou verliezen door zelf na te denken, hoe erg is dat?

Jesus en Jacobus zijn er duidelijk over.

Zonder verder commentaar:

Jac. 1:27

Voor God, de Vader, is alleen dit reine, zuivere godsdienst: weduwen en wezen bijstaan in hun nood, en je in acht nemen voor de wereld en onberispelijk blijven.

2 Cor. 5:10

Want we moeten allen voor Christus' rechterstoel verschijnen, om vergelding te ontvangen voor het goed of kwaad, dat ieder van ons tijdens zijn lichamelijk bestaan heeft verricht.

Matth 7:21

21 Niet iedereen die “Heer, Heer” tegen mij zegt, zal het koninkrijk van de hemel binnengaan, alleen wie handelt naar de wil van mijn hemelse Vader. 22 Op die dag zullen velen tegen mij zeggen: “Heer, Heer, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd, hebben wij niet in uw naam demonen uitgedreven, en hebben wij niet vele wonderen verricht in uw naam?” 23 En dan zal ik hun rechtuit zeggen: “Ik heb jullie nooit gekend. Weg met jullie, wetsverkrachters!”

je broer

carl

• perihelium

carl schreef:

>

> Met deze reactie verspreid je angst, Peri.

> Je verhindert mensen om zelf hun gedachten ocver deze tekst

> te laten gaan en daadoor voorkom je een individuele,

> persoonlijke ervaring die nu juist zo heilzaam is.

Is de ervaring heilzaam? Waarom ga je dan niet aan de drugs?

> Er moet een uitleg bij komen beweer je, want anders leidt dat

> tot geloofsafval.

Dat zei ik niet. Ik zei dat gezien de geloofsafval van Sytse Kees, dat uit zijn eerdere berichten bleek, we niet weten wat zijn bedoeling is als hij een Bijbel tekst plaatst. Uitleg van Sytse Kees zou daar duidelijkheid in scheppen.

<><

• Cor

Wat gaat jou dat toch aan, miskleun??

• carl

perihelium schreef:

>

> carl schreef:

> >

> > Met deze reactie verspreid je angst, Peri.

> > Je verhindert mensen om zelf hun gedachten ocver deze tekst

> > te laten gaan en daadoor voorkom je een individuele,

> > persoonlijke ervaring die nu juist zo heilzaam is.

>

>

> Is de ervaring heilzaam? Waarom ga je dan niet aan de drugs?

Hoezo drugs?

je broer

carl

• baldu

Laat ieder van ons zelf uit de tekst halen wat hem raakt

Waarom zou iemand speciaal moeten vermelden wat zijn bedoeling is met het plaatsen van een tekst die hem wellicht gewoon raakt?

Mij zegt deze tekst dat we de liefde voor God en onze naaste hoger moeten stellen dan alle vijandschap die we in ons hart voelen voor mensen, en voor deze wereld.

Dat maakt dat we nederig worden, immers, nederigheid is de weg waardoor de Liefde gekend wordt als de kracht die jou en ieder in die mate doorstroomt als waarin je nederigheid bezit..

Herinner een ander in dat licht nooit aan wat je bij hem ervaren hebt als afvallig, en laat de ervaring gewoon bij jezelf, en vergeet haar elke dag opnieuw, want zij wenst slechts wortel te schieten opdat je hart verzuurt.

Laat het de nerigheid zijn van de eigen ziel, door die van de ander en voor God, want wat weten wij van de ander, dan slechts wat wij van onszelf denken te weten.

In deze optiek bezien is deze tekst goed voor de zondag.

Baldu