Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

1 zinnig antwoord van Eliyahu ?

• Florin

Eliyahu : Kom nou met 1 zinnig antwoord op mijn vraag aan de had van je eigen uitspraak .

Je schrijft over Zacharia 12:10 : “Het moge duidelijk zijn dat Zacheria 12:10 niet over JC spreekt, maar over degenen die gevallen zijn in de slag om Jeruzalem, die beschreven wordt in Zacheria 12.”

Waaruit maak je nou op uit de volgende woorden dat Zacharia 12:10 zou spreken over “degenen die gevallen zijn in de slag om Jeruzalem, die beschreven wordt in Zacheria 12.” ?

Dit is wat er geschreven staat over de strijd om Jeruzalem :

" משא דבר־יהוה על־ישראל נאם־יהוה נטה שמים ויסד ארץ ויצר רוח־אדם בקרבו׃ פ

הנה אנכי שם את־ירושלם סף־רעל לכל־העמים סביב וגם על־יהודה יהיה במצור על־ירושלם׃ והיה ביום־ההוא אשים את־ירושלם אבן מעמסה לכל־העמים כל־עמסיה שרוט ישרטו ונאספו עליה כל גויי הארץ׃ ביום ההוא נאם־יהוה אכה כל־סוס בתמהון ורכבו בשגעון ועל־בית יהודה אפקח את־עיני וכל סוס העמים אכה בעורון5 ואמרו אלפי יהודה בלבם אמצה לי ישבי ירושלם ביהוה צבאות אלהיהם׃

ביום ההוא אשים את־אלפי יהודה ככיור אש בעצים וכלפיד אש בעמיר ואכלו על־ימין ועל־שמאול את־כל־העמים סביב וישבה ירושלם עוד תחתיה בירושלם׃ פ והושיע יהוה את־אהלי יהודה בראשנה למען לא־תגדל תפארת בית־דויד ותפארת ישב ירושלם על־יהודה׃ ביום ההוא יגן יהוה בעד יושב ירושלם והיה הנכשל בהם ביום ההוא כדויד ובית דויד כאלהים כמלאך יהוה לפניהם׃ והיה ביום ההוא אבקש להשמיד את־כל־הגוים הבאים על־ירושלם׃

"

Florin

• Florin

Of zeg maar : Welke aanknopingspunt vind je nou in Zacharia 12 die je verhaal maar een beetje ondersteunt ?

Florin

• Florin

Of : Aan de hand van welke woorden durf jij tot de conclusie te komen dat Zacharia 12:10 zou spreken over “degenen die gevallen zijn in de slag om Jeruzalem, die beschreven wordt in Zacheria 12.” ?

Florin

• Verbaasd

Florin enige dagen geleden :D :

Nu nog een laatste posting . Beste Eliyahu, je weet dat ik niet mee doe aan die discusies van 1 km lang.

• Cor

Daar verbaas ik me ook over, Verbaasd!Verbaasd schreef:

>

> Florin enige dagen geleden :D :

>

> Nu nog een laatste posting . Beste Eliyahu, je weet dat ik

> niet mee doe aan die discusies van 1 km lang.