"Zie, God is mijn helper,
de Heer is het die mijn leven draagt." Psalm 54:6
We kennen waarschijnlijk allemaal situaties waarin iemand heeft geleden door hartbrekende ontberingen in hun leven en daarna nooit meer dezelfde zijn geworden. Het is erg, maar helaas waarheid in het leven van veel mensen in deze wereld. De ‘blikseminslag’ en de golf van pijn en verdriet was gewoon teveel.
Over de jaren ben ik getuige geweest van sommige van de ‘blikseminslagen’ van het leven die in het leven van verschillende families in mijn gemeente en mijn omgeving hebben plaatsgevonden. Ik heb vijf jonge vrouwen hun man zien verliezen. In elk van die gevallen hebben kinderen een dierbare vader verloren. Ik ben er ook getuige van geweest dat een jong stel hun dierbare zevenjarige geadopteerde kind verloor en een man zijn vrouw. Gelukkig waren al deze mensen, die veel voor me betekenen, goed geaard.
Ten eerste hadden ze allemaal een sterke en echte relatie met God. Het zijn niet zomaar mensen met wat geloof in hun leven, eerder heeft het geloof hen.
Voor mij is God als de aarde. Als we met Hem verbonden zijn, in al Zijn grootheid, kan onze pijn stromen in Hem. Ik bedoel niet dat we niks zullen voelen (verre van dat), maar eerder dat kreupelmakende en zielvernietigende schade niet het eindresultaat hoeft te zijn. God kan echt onze lasten dragen en zoals het vers hierboven zegt, “ons leven dragen”.
Niet een van deze mensen heeft hun geloof verloren. Er zullen ongetwijfeld donkere dagen geweest zijn waarin vragen vervuld van pijn naar God geworpen zijn. Maar Hij was groot genoeg om ze allemaal aan te kunnen en er voor ze te zijn toen ze de volgende morgen wakker werden. Ze waren in niets anders gegrond dan in God zelf. Ben jij dat?
http://www.faithwalkersonline.net/journal Je kan op deze pagina ook aanmelden voor een dagelijkse opbeurende email (in het engels)
<><