Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

God is mijn helper

• perihelium

"Zie, God is mijn helper,

de Heer is het die mijn leven draagt." Psalm 54:6

We kennen waarschijnlijk allemaal situaties waarin iemand heeft geleden door hartbrekende ontberingen in hun leven en daarna nooit meer dezelfde zijn geworden. Het is erg, maar helaas waarheid in het leven van veel mensen in deze wereld. De ‘blikseminslag’ en de golf van pijn en verdriet was gewoon teveel.

Over de jaren ben ik getuige geweest van sommige van de ‘blikseminslagen’ van het leven die in het leven van verschillende families in mijn gemeente en mijn omgeving hebben plaatsgevonden. Ik heb vijf jonge vrouwen hun man zien verliezen. In elk van die gevallen hebben kinderen een dierbare vader verloren. Ik ben er ook getuige van geweest dat een jong stel hun dierbare zevenjarige geadopteerde kind verloor en een man zijn vrouw. Gelukkig waren al deze mensen, die veel voor me betekenen, goed geaard.

Ten eerste hadden ze allemaal een sterke en echte relatie met God. Het zijn niet zomaar mensen met wat geloof in hun leven, eerder heeft het geloof hen.

Voor mij is God als de aarde. Als we met Hem verbonden zijn, in al Zijn grootheid, kan onze pijn stromen in Hem. Ik bedoel niet dat we niks zullen voelen (verre van dat), maar eerder dat kreupelmakende en zielvernietigende schade niet het eindresultaat hoeft te zijn. God kan echt onze lasten dragen en zoals het vers hierboven zegt, “ons leven dragen”.

Niet een van deze mensen heeft hun geloof verloren. Er zullen ongetwijfeld donkere dagen geweest zijn waarin vragen vervuld van pijn naar God geworpen zijn. Maar Hij was groot genoeg om ze allemaal aan te kunnen en er voor ze te zijn toen ze de volgende morgen wakker werden. Ze waren in niets anders gegrond dan in God zelf. Ben jij dat?

http://www.faithwalkersonline.net/journal Je kan op deze pagina ook aanmelden voor een dagelijkse opbeurende email (in het engels)

<><

• CU

Mattheus 11:29-30 Neemt Mijn juk op u, en leert van Mij, dat Ik zachtmoedig ben en nederig van hart; en gij zult rust vinden voor uw zielen. Want Mijn juk is zacht, en Mijn last is licht.

Iedereen moet volhouden hoor want Ik (Jezus) kan er niets aan veranderen.

Met groet, CU.

• perihelium

Wat ben jij een enge zure zielepoot ben je dat je met je ongeloof steeds op een Bijbel prikbord zit. Lachwekkend ook nog om te denken dat je met je ongeloof wat te vertellen hebt over het geloof. En maar afkraken, sukkel die je bent.

<><

• Cor

Erg liefdevol geschreven steven

Ik heb bewondering voor je…………………………..Brrr

• perihelium

Cor schreef:

>

> Erg liefdevol geschreven steven

> Ik heb bewondering voor je…………………………..Brrr

Jij komt ook alleen maar als je wat te zeiken hebt. Ik word het een beetje zat hier met al die eikels die het niet over de Bijbel willen hebben op een Bijbel prikbord.

<><

• David

CU schreef:

>

> Mattheus 11:29-30 Neemt Mijn juk op u, en leert van Mij, dat

> Ik zachtmoedig ben en nederig van hart; en gij zult rust

> vinden voor uw zielen. Want Mijn juk is zacht, en Mijn last

> is licht.

>

Jezus juk is heb je naast lief en God bovenal.

De joden zagen en zien de wet veelal als last omdat ze het als een plicht zagen.

Wat je uit liefde doet is vele malen lichter dan wat je als plicht moet doen.

Jezus juk is dus licht.

David ;)

• Cor

Donder dan op Zei.kerd Graag

• ¥ Lotje ­­¥

Niet een van deze mensen heeft hun geloof verloren

Waarom zou dat moeten dan??

In voor en tegenspoed toch .

• Sytse Kees

Dit is wel heel christelijk steven,

mooie dienst gehad, leerzaam geweest zo te zien.

S.C

• Douce

Het lijkt net of sommige doorgeslagen christenen van de wal in de sloot worden geholpen.

Douce