Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

95% van de christenen is ernstig misleid

• boerenkool

als ik op dit prikbord lees, merk ik het ook, veel christenen zijn misleid omtrent de dood. Een van de grote leugens van de satan is dat de dood niet bestaat. Ook de gnostici kennen de gedachte dat na dit leven de ziel doorgaat.

Nee, zegt de bijbel: dood = dood.

Veel christenen menen dat we na de dood of rechtstreeks in de hemel terechtkomen, of in de hel.

Maar de bijbel spreekt andere taal. Na de dood komt IEDEREEN in het dodenrijk, de hades terecht, wachtend op de opstanding. In het dodenrijk is men zo dood als een pier. Er is geen enkel bewustzijn.

Met wie praat het medium Char dan? Zij praat met boze geesten die zich voordoen als geesten van overlevenden.

• Boris

Char praat met helemaal niemand, ze is gewoon een ordinaire oplichtster.

• Cor

Toch maar 'n geluk dat jij dit tijdig weet, boerenkool,

kan je nog wat maatregelen treffen……………………

• boerenkool

misschien is ze een oplichtster, misschien niet. Misschien iets er tussenin. Hoe dan ook; ze praat NIET met geesten van overledenen.

• Boris

Geloof me nu maar, ze is een oplichtster.

De techniek die Char gebruikt om alles aan de weet te komen over de mensen in het programma heet cold reading.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Cold_reading

• boerenkool

Boris,

ik heb geen zin om een discussie over Char aan te gaan, misschien andere keer. Maar je moet dit soort zaken niet bij voorbaat afdoen met onzin en pseudo-wetenschappelijke termen als cold reading. Het is een feit dat mediums bestaan en de bijbel waarschuwt er ook voor.

Erger vind ik het dat veel christenen niet snappen wat het dodenrijk is.

• boerenkool

doe niet zo simpel, Cor

• carl

In de bijbel kennen we ook een medium. ik bedoel de weduwe in Endor. Op de avond vóór een slag tegen de filistijnen praat koning Saul via deze vrouw met de overleden profeet Samuel.

Het verhaal kun je lezen in 1 Samuel 28.

Een interessant verhaal. Een detail waar meestal overheen gelezen wordt, en wat ik persé even on dit verband onder de aandacht wil brengen, is dit vers:

13 ‘Wees niet bang,’ stelde de koning haar gerust. ‘Maar zeg me, wat ziet u?’ ‘Ik zie een goddelijke gestalte uit de aarde oprijzen,’ antwoordde ze.

je broer

carl

• Boris

Je moet het zeker wel afdoen als onzin.

En al die mediums zoals Char en Jomanda zijn ordinaire oplichters.

http://www.skepsis.nl/tv-mediums.html

http://nl.wordpress.com/tag/coldreading/

• ¥ Lotje ­­¥

Dat kan best zijn wat je zegt . maar………… Zou Veel mensen zich belachelijk laten maken . b.v huilen , op tv,???? Soms zijn er ook bekenden bij zoals artiesten . ..Die pinken ook wel eens traantje weg . wat denk jij???Ik ben er ook niet zo gelovig in maar als ik dat dan zie dan denk ik ook weer . Je maak jezelf toch niet zo belachelijk dan??