Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Jerusalem

• ¥ Lotje ­­¥

) is het Nieuwe Jeruzalem de definitieve woonplaats van de christenen. Na het duizendjarige rijk vindt de Dag des Oordeels plaats en zullen de doden herrijzen en zal iedereen gewikt en gewogen worden in goede en slechte daden. Degenen die goed worden bevonden zullen met God eeuwig mogen leven in een hernieuwde aarde en hemel. In het Nieuwe Jeruzalem. Deze stad wordt tamelijk gedetailleerd beschreven. Ze is 2304 kilometer groot en in de vorm van een vierkant. De muren van de stad zijn van jaspin en de stad wordt van goud. De muren hebben 12 poorten voor de 12 stammen van Israel. In het midden van het plein van de stad staat de levensboom. Deze beschrijvingen inspireerde Christopher Wren om Londen, na de grote stadsbrand, te herbouwen als het Nieuwe Jeruzalem. Het stratenplan werd geïnspireerd op de symbolische voorstelling van de kabbalistische levensboom.

Bron: The New Jerusalem. Rebuilding Londen: the Great Fire, Christopher Wren and the Royal Society. Door Auteur Adrian Gilbert.

moet het allemaal pracht en praal zijn ? om te geloven….???Of hebben ze maar wat geschreven toen ???Volgens het bijbelboek Openbaring (hoofdstuk 21-22

Krijgen we dan ook pap met een goud lepeltje ??

• carl

Als ik toch “uitverkoren” zou zijn, dan denk ik dat ik stiekum maar in Bethlehem blijf wonen.

Allereerst, ik krijg last van mijn ogen als de zon er fel op schijnt, en dat heb je natuurlijk al gauw dan.

Maar weet je, ik heb dan ook de neiging om me af te vragen waar al dat goud vandaan komt. De bodem van Israel zelf bevat nl. geen goud.

En dan moet ik ook nog terug denken aan dat rijmpje van oma Carla:

'als de kerken zijn van goud, dan is het christendom van hout

is het christendom van goud, dan zijn de kerken slechts van hout'

:)

je broer

Carl

• ¥ Lotje ­­¥

als de kerken zijn van goud,

Nou Carl . nou je dit schrijf. Denk ik effen aan kerken . Sommige kerken zijn beschilderd met goudkleur . , kelken en kaarsen standaarden en wat nog meer . Gouds kleur . Dus goud heb er wel iets mee te maken .

• boerenkool

het nieuwe jeruzalem is de woonplaats van IEDEREEN

• Boris

Als er maar geen Vinex wijken zijn.

• Cor

Boris schreef:

>

> Als er maar geen Vinex wijken zijn.

en villa's!

• ¥ Lotje ­­¥

Nou als we gaan kiezen wil ik bij een poort wonen . Dat gebling ding komt idd op je af als het zo moet zijn . zonnebrilwinkels willen we wel dan , tis net wat Carl zegt . Ut ga soms schitteren vur je ogen . Dus ik bij de poort dan ben ik zo eruit . weggies dus ;)En ten tweede ik vind het niks dat opgesloten . een muur er om heen . Tis zo bekrompen dan . ik wil vrijheid .

Dus als we terug kunnen komen ik graag als vogeltje . :)Maar dat is weer spiriwierie dacht ik .

• carl

Nee hoor. het is gewoon reincarnatie.

je broer

carl

• CU

Helemaal een fout verhaal van een zelfkicker.

In het nieuwe Jeruzalem staan twee levensbomen, op elke oever van de rivier ééntje.

Dus die lullige schrijver van je zit de boel te belazeren. Weet niet waar de klepel hangt.

Met groet, CU.