Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

werk/beweging

• Channah

Het bericht met die nare scheldwoorden erin herplaatste ik niet omdat ik iets tegen allochtionen zou hebben, Als je goed gelezen had suggereerde schrijver van dat bericht op uiters dubieuze wijze dat sommige prikkers racistische denkbeelden tegenover bepaalde mensen zouden hebben.

Het bericht van Ria, met name omdat zij de allochtone afkomst van haar vrienden meende te moeten melden, en tegens hun toch wel illegale praktijken - althans zoals ze door Ria geschetst worden - was de reden dat ik om opheldering vrioeg. Die ik tot nu toe niet gekregen heb

• perihelium

Mar schreef:

>

> Ik geloof dan wel in God, maar ik ga nu gewoon even uit van

> mijn gevoel van binnen voor een ander. Dus ik reageer dan

> menselijk en niet uit mijn geloof. Dat gaat trouwens ook

> automatisch bij mij.

Het jehovagetuige geloof is misschien niet menselijk, het Christelijke is dat wel.

<><

• perihelium

Channah schreef:

>

> Het bericht met die nare scheldwoorden erin herplaatste ik

> niet omdat ik iets tegen allochtionen zou hebben, Als je goed

> gelezen had suggereerde schrijver van dat bericht op uiters

> dubieuze wijze dat sommige prikkers racistische denkbeelden

> tegenover bepaalde mensen zouden hebben.

Wat wilde je ermee bereiken met het steeds weer te plaatsen? Je eigen gelijk halen? Bij wie? Ik hoop dat je geen wrok blijft voelen.

> Het bericht van Ria, met name omdat zij de allochtone afkomst

> van haar vrienden meende te moeten melden, en tegens hun toch

> wel illegale praktijken - althans zoals ze door Ria geschetst

> worden - was de reden dat ik om opheldering vrioeg. Die ik

> tot nu toe niet gekregen heb

Ik begreep het ook niet helemaal maar misschien legt Ria het nog uit.

<><

• Channah

Herplaatsing van het bericht heeft niets te maken met eigen gelijk. Wel met het feit dat nu anderen dan degene die het bericht schreef verantwoordelijk werden gesteld voor het sluiten van het prikbord.

Wat ik niet begrijp is dat je deze kwestie koppelt aan mijn niet begrijpen van het bericht van Ria, teerwijkl je zelf haar berciht ook niet begrijpt,.Riekt naar stemmingmakerij, en dat valt me van jou tegen, Steven.

• perihelium

Channah schreef:

>

> Herplaatsing van het bericht heeft niets te maken met eigen

> gelijk. Wel met het feit dat nu anderen dan degene die het

> bericht schreef verantwoordelijk werden gesteld voor het

> sluiten van het prikbord.

> Wat ik niet begrijp is dat je deze kwestie koppelt aan mijn

> niet begrijpen van het bericht van Ria, teerwijkl je zelf

> haar berciht ook niet begrijpt,.Riekt naar stemmingmakerij,

> en dat valt me van jou tegen, Steven.

Het blijven plaatsen van die berichten vond ik juist stemmingmakerij maar laten we er maar over ophouden. Jammer dat PS zich zo heeft laten gaan en hopelijk trekt hij daar een wijze les uit want ik mag hem graag (ook al is hij nog ziende blind om het maar ff Bijbels te houden).

Het ging niet om het niet begrijpen van het bericht maar de conclusie die je trok. Daaruit trok ik ook een conclusie die naar je zegt niet waar is en dat wil ik wel van je aannemen. Ik kan trouwens heel erg tegenvallen maar ook erg meevallen. Dat hangt van de verwachting af. ;)

<><

• Channah

Het herplaatsen van genoemd bericht heeft niets te maken met stemmingmakerij. Uiteraard speelde mee dat ik door schrijver van het bericht in de afgelopen jaar herhaaldelijk aangesproken ben met precies dezelfde scheldwoorden. Doordat het prikbord na bericht van genoemde schrijver gesloten werd kregen anderen de schuld van die sluiting. Eaarop niog eens flink werd doorgegaan.

Wat het bericht betreft laat ik het hierbij. Zoals al eerder gezegd vind ik het stemmingmakerij dat je dit koppelt aan mijn reactie op Ria. Ik had dat niet van jou verwacht, wat impliceert dat ik hogere verwachtingen van jou had.

• Mar

Je zei:

Het jehovagetuige geloof is misschien niet menselijk, het Christelijke is dat wel.

Ik weet niet eens goed wat de echte overtuiging van jehova's zijn. Ik geloof gewoon zelf, ik ben niet zo opgevoed. Het is bij mij een diep zeker weten dat God bestaat.

En hoe ik moet geloven ben ik nog helemaal niet uit.

Ik schrijf dit omdat jij die zin zei waar ik mijn bericht mee open, en ik dat niet goed snapte waarom dat zo was.

• Mar

Je schreef:

Jammer dat PS zich zo heeft laten gaan en hopelijk trekt hij daar een wijze les uit want ik mag hem graag (ook al is hij nog ziende blind om het maar ff Bijbels te houden).

Ik mag hem ook graag en weet ook niet wat hier gebeurd is want ik was er een paar dagen niet.

• Mar

Het valt me echt op dat je zoveel taalfouten in je berichtjes maakt, eigenlijk bij alles wat ik vanavond terug lees al. Hoe komt dat?

• Channah

Het verschil tussen taal- en typfouten ontgaat je blijkbaar.