Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

werk/beweging

• Ria

ik vraag me af hoe ik christelijk kan reageren op die werkloosheid. ik sta al 40 jaar aan de kant. het enigste wat ik hoorde: jij hebt geen geld nodig, jij kan toch niks.

en nu moet ik begrip tonen voor wie nu werkloos wordt/is.

ik wil best mededogen tonen, maar hoe doe ik dat.

een marokaanse en een afgaanse vriend kwamen in de gelegenheid in edelstenen te handelen.

zij vroegen mij foto's te maken van de door hen gemaakte sieraden. nou ja, door hun vrouwen gemaakte sieraden.

een christelijke “vriendin” kwam daar achter. wauw van veel kanten werrd ik aangevallen. edelstenen, hoe haal je dat in je hoofd.

Mo, kwam de sieraden ophalen, ook de gemaakte foto's . hij ging vuilspuiten over die christenen die mij aanvielen.dat vond ik erg onprettig. waarom? ik weet het niet. wie wel.

• Channah

Wat wil je nu eigenlijk? Begrip voor je eigen werkloosheid? Begrip voor het niet kunnen tonen van de werkloosheid van anderen? Of begrip voor de illegale praktijken van je allochtone vrienden? Of begrip voor de vuilspuiterij van zowel christelijke als allochtone kant?

• Ria

heb ik het over begrip? ik dacht dat ik het over feiten had. sorry hoor dat ik jouw er toe bracht verder te denken dan ik vroeg,

• David

Nee je vroeg je wat af.

Over het onbegrip van de christelijke vriendin die kennelijk tegen sieraden is of tegen illegale inkomsten?

In OT was het dragen van sieraden normaal.

En het onbegrip van handelaars in edelstenen.

Mensen die werkeloos zijn en op deze manier toch extra inkomen te hebben.

David ;)

• Martin

Wederzijds begrip, en acceptatie, respect en waardering, dáár draait alles om, christen of moslim, jood of hindoe. Iedereen in zijn of haar waarde laten. Dit zijn de basisprincipes, of: horen de basisprincipes te zijn van elk menselijk contact.

• Channah

Ik citeer jouw eigen tekst uit jouw eigen bericht: “en nu moet ik begrip tonen voor wie nu werkloos wordt/is” Is het dan vreemd dat ik vragten stel over begrip?

• perihelium

Channah schreef:

>

> Wat wil je nu eigenlijk? Begrip voor je eigen werkloosheid?

> Begrip voor het niet kunnen tonen van de werkloosheid van

> anderen? Of begrip voor de illegale praktijken van je

> allochtone vrienden? Of begrip voor de vuilspuiterij van

> zowel christelijke als allochtone kant?

Het is niet helemaal duidelijk waar Ria mee zit, ik hoop dat het meevalt, maar waar lees je dat het handelen in die sieraden door haar vrienden illegaal zou zijn? Dat zie ik niet staan en maak je er dus uit op op de ene of andere manier. Misschien omdat het over allochtonen gaat en je daar problemen mee hebt?

<><

• Channah

Dat leid ik af uit deze zin van ´Ria: “een christelijke ”vriendin“ kwam daar achter. wauw van veel kanten werrd ik aangevallen.”

Ik heb geen enkel probleem met allochtonen, datr zou je zo langzamerhand toch wel eens moeten weten. Ik hb wel problemen met illegale activiteiten, of die nu door allochtonen of dor autochtonen bedreven worden.

• perihelium

Channah schreef:

>

> Dat leid ik af uit deze zin van ´Ria: "een christelijke

> “vriendin” kwam daar achter. wauw van veel kanten werrd ik

> aangevallen."

>

> Ik heb geen enkel probleem met allochtonen, datr zou je zo

> langzamerhand toch wel eens moeten weten. Ik hb wel problemen

> met illegale activiteiten, of die nu door allochtonen of dor

> autochtonen bedreven worden.

Ik vond het nogal kort door de bocht en trok er vervolgens zelf een conclusie uit die naar je zegt niet waar is. Dat spijt me. Heeft misschien te maken dat je dat bericht dat verwijderd was met die nare scheldwoorden erin maar bleef plaatsen en ik dat beeld daardoor van je kreeg. Daarbij komt het op mij nogal hard over hoe je antwoordde op dit bericht van Ria dat je niet begrijpt. Maar misschien bedoel je het wel goed. Ik hoop het.

<><

• Mar

Hoi Ria,

Ik heb ook wel mijn portie gehad in het leven, toch stop ik niet met het meeleven met anderen en als het kan iemand te helpen.

Dat maakt me geen goed mens hoor, maar ik ben denk ik gewoon zo. Ik gun een ieder al het geluk wat er is en als ik schrijnende verhalen hoor over iemand die werkloos is geworden en zijn of haar huis uit moet dan doet me dat gewoon best pijn.

Ik geloof dan wel in God, maar ik ga nu gewoon even uit van mijn gevoel van binnen voor een ander. Dus ik reageer dan menselijk en niet uit mijn geloof. Dat gaat trouwens ook automatisch bij mij.

Waarom jij je onprettig voelde bij dat beledigen van mensen die in God geloven weet ik echt niet. Misschien voel jij het zo omdat je als gelovige, in jouw ogen, een groot onrecht aangedaan is en daarom wat verbitterd bent geraakt.

Als dat niet zo is dan mijn excuses. Als het wel zo is dan kan ik uit eigen ervaring zeggen dat verbitterd raken je nog ongelukkiger maakt.