Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De haan van Moshe

• Eliyahu

baldu schreef:

>

> Eliyahu schreef:

> >

> > Bs'd

> >

> > Mijn focus is op de enig ware God J-H-W-H en zijn wet.

>

> Dan ben ik of blind, om deze focus niet te ontdekken tussen

> al je afwijzende teksten,

Bs'd

Wat ik afwijs is de valse god JC.

> gericht op dat wat jij onzin en

> verdraaiingen vindt,

Als je het verhaal van de haan van Moshe verdraaiingen vindt, dan zal je ook het NT verdraaiiingen moeten vinden.

Eliyahu = "Mijn God is J-H-W-H

“Hoor Israel, J-H-W-H is onze God, J-H-W-H is ÉÉN!”

Deut 6:4

“Want alle volkeren wandelen elk in de naam van zijn god, maar wij zullen wandelen in de naam van J-H-W-H onze God, voor eeuwig en altijd!”

Micha 4:5

• baldu

Eliyahu schreef:

>

> Wat ik afwijs is de valse god JC.

Dat wat je afwijst is het Liefde-aspect in je eigen hart

> > gericht op dat wat jij onzin en

> > verdraaiingen vindt,

>

> Als je het verhaal van de haan van Moshe verdraaiingen vindt,

> dan zal je ook het NT verdraaiiingen moeten vinden.

In elk vertaald geschrift zullen verdraaiingen zitten. Dit ligt niet zozeer aan de werkelijke auteur, maar eerder aan degene(n) die e.e.a. vertaald hebben naar eigen inzicht en vermogen.

Het vertalen van geestelijke geschriften zoals de boeken in het OT zowel als de brieven en de evangelien, is ook niet meer dan een vertaling, het is daarmee niet het geschrift zelf.

Dit weten de moslims ook, die zweren op de Quran in het arabisch. Alles wat men Quran noemt wat in een andere taal dan arabisch is geschreven is niet de Quran maar een vertaling.

Ik onderschrijf deze opvatting, en ben daarmee van mening dat ook het OT en het NT vertalingen zijn, maar niet de ware geschriften zelf.

Kijken we naar al die verschillende vertalingen van christelijke bijbels bijvoorbeeld, dan moeten we constateren dat er verschillen zijn die niet zomaar even uit te wissen zijn of op dezelfde manier uit te leggen zijn.

Het is ook hierom dat ik het lastig vindt teksten zomaar te poneren en te interpreteren als zijnde ‘dit is de waarheid’, of te zegget: ‘dit is wat de tekst betekent’, omdat ik ze in het nederlands voor ogen krijg en daardoor niet weet wat de Oorspronkelijke Hebreeuwse of Griekse tekst eigenlijk zegt die ik niet kan lezen. Taal moet begrepen worden, ingevoeld en beleefd, in de context en de sfeer waarin de boeken geschreven zijn. Als dit niet kan, dan is de tekst eigenlijk vaak van haar kracht ontdaan.

Baldu

• Elia

theo schreef:

>

> Daan schreef:

> >

> > Pietie wijst liever naar iemand anders, dit zijn manier om

> > niet in discussie te gaan over onderwerpen waar hij niets van

> > snapt.

>

> Hahahaha, leuk.

>

> Ik HAD er in mijn vorige reactie nog iets bijgeschreven over

> Daan en Boaz maar heb het toch maar gewist.

>

> En zie daar !!!!

>

> Verder alles goed met je?

> Ga je nog wat leuks doen dezer dagen?

>

> theo

Haha! Ze is toch al bezig met iets dat ze leuk vindt :D

Fijn weekend Theo ;)

Ellen

• Florin

Eliyahu schreef:

>

> Florin schreef:

> >

> > Eliyahu : Pas je dat ook toe op het hele jodendom die net

> > zoals ons in Zacharia 12:10 het lijden van de Messias zien ?

>

> Bs'd

>

> Ja.

>

> Want ook in Zach 12:10 is in de verste verte geen messias te

> vinden.

Dus onze ‘jood’ geworden nederlander Jan is z'n eigen nieuwe ‘godsdienst’ gestart die zelfs nix te maken heeft met het jodendom, de talmoed, de midrasjiem, de rabbijnen en + Rashi .

Nou weten we ook weer dat dat de flauwekul die je hier keer op keer spamt een zelf verzonnen verhaal/'godsdienst' is…

Florin

• Florin

Eliyahu schreef:

>

> Bs'd

>

> Ik neem aan dat jij je nu dan ook realiseert dat de haan van

> Moshe de messias is?

>

> Kijk maar eens naar het enorme aantal messiaanse profetieen

> die hij vervuld heeft!

>

> Dus begin maar om de haan van Moshe te aanbidden en in je

> hart te accepteren als je Heer en verlosser.

Als je dat zelf gelooft moet je het allemaal zelf weten maar ik geloof dat Jesjoea ha'Adon de lang verwachte Joodse Messias is Die komen zou en op de God van Israel heb ik mijn hoop en geloof gevestigd door Zijn Zoon .

Florin

• Florin

Eliyahu : Zal vadaag of morgen weer een nieuwe discusie openen over jouw onBijbelse ‘geloofje’ .

Florin

• Florin

Welke gezeur Theo, hij ging in op de posting van Eliyahu en had daar een paar opmerkingen over . Wat bemoei jij je d'rmee ? Kan die jongen nog wat schrijven zonder dat ie de zeurpieta over zich heen krijgt ? De enigste die elke keer alleenmaar zeurt bij jij het .

Janken, zeuren en nooit tevreden…

Florin

• Florin

Als ik het voortaan nog zie dat je aan Steven's kop blijft zeuren zal ik ook elke keer met wat vragen voor jouw komen, beloofd .

En hoe zit het nou hiermee : Is de HERE Jezus uit een gemeenschap man + vrouw geboren of uit de Heilige Geest en dus geen omgang man + vrouw ?

Florin

• Daan

Niet zo zeurpieten , Pietie.

Ga jij nu maar in op de onderwerpen…….als je durft :D

• Daan

Elia schreef : Fijn weekend Theo

Tot maandag geen Toverkol hier…….dat ruimt lekker op :D