Dat betekend in het Nederlands “Gek is lastig”.
Je hebt dus zoals gewoonlijk weer eens gelijk.
Met groet, CU.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlnou…ehh…
de bijbel zegt:
Genesis 1 God schiep de aarde en de hemelen
Mattheus zoveel: ‘Mijn Vader werkt aldoor’
(je kunt je afvragen wat God dan doet in de opinie van Jesus. Ik ga er voorlopig maar vanuit dat het belangrijkste is dat we van Gods aktiviteiten weten, nl. het scheppen van hemel en aarde, voorlopig wel het belangrijkste zal blijven)
Openbaringen zoveel: ‘Zie ik maak alle dingen nieuw’
genoeg links?
je broer
carl
carl schreef:
>
> nou…ehh…
>
> de bijbel zegt:
>
> Genesis 1 God schiep de aarde en de hemelen
>
> Mattheus zoveel: ‘Mijn Vader werkt aldoor’
> (je kunt je afvragen wat God dan doet in de opinie van Jesus.
> Ik ga er voorlopig maar vanuit dat het belangrijkste is dat
> we van Gods aktiviteiten weten, nl. het scheppen van hemel en
> aarde, voorlopig wel het belangrijkste zal blijven)
>
> Openbaringen zoveel: ‘Zie ik maak alle dingen nieuw’
Is iets (dat al bestaat) nieuw maken datgene scheppen? Nee, dat is herschepping en dat is wel Bijbels. God zei voor de zondeval dat het goed was en dat zeg je niet bij iets dat niet af is. Door het kwade dat in de schepping kwam werd het tijd voor versie 2.0. Dat is iets anders dan door scheppen, het is vernieuwen, opnieuw geboren worden. Hier zijn verzen die laten zien dat God heeft geschapen. Je weet vast wel teksten die over herschepping gaan in de Bijbel.
Jes 40:26
Kijk omhoog: wie heeft dit alles geschapen? (heeft en niet is)
Jes 42:5
Dit zegt God, de HEER, die de hemel heeft geschapen en uitgespannen, die de aarde heeft uitgehamerd met alles wat zij voortbrengt.. (heeft geschapen en heeft uitgehamerd en niet is aan het scheppen en is aan het uithameren)
Jes 45:8
Ik, de HEER, heb dit alles geschapen. (heb geschapen en niet ben aan het scheppen)
Ez 28:15
Je was onberispelijk in alles wat je deed, vanaf de dag dat je was geschapen tot het moment dat het kwaad vat op je kreeg. (sleutelvers! als God nog aan het doorscheppen is begaat Hij hier een fout. Maar er staat je was geschapen en niet ik maak nu een fout terwijl ik je schep).
Hand 4:24
Toen de leerlingen dat hoorden, riepen ze God eensgezind aan met de woorden: ‘Heer, u hebt de hemel en de aarde en de zee geschapen en alles wat daar leeft, (weer hebt geschapen en niet bent aan het scheppen)
Hand 14:15
‘Wat doet u toch? Wij zijn mensen, net als u. Onze boodschap is nu juist dat u geen afgoden moet vereren, maar de levende God, die de hemel en de aarde en de zee heeft geschapen en alles wat daar leeft. (Vereer God die hemel en aarde HEEFT geschapen en geen afgoden dis de boodschap)
Rom 11:36
Alles is uit hem ontstaan, alles is door hem geschapen, alles heeft in hem zijn doel. Hem komt de eer toe tot in eeuwigheid. Amen. (geschapen is verleden tijd)
Kol 1:16
in hem is alles geschapen, alles in de hemel en alles op aarde, het zichtbare en het onzichtbare, vorsten en heersers, machten en krachten, alles is door hem en voor hem geschapen. (geschapen is verleden tijd)
1 Tim 4:4
Alles wat God geschapen heeft is goed. Niets hoeft te worden verworpen als het onder dank wordt aangenomen, (geschapen is….verleden tijd)
Heb 4:13
Niets van wat geschapen is blijft voor hem verborgen, alles is onverhuld en volkomen zichtbaar voor de ogen van hem aan wie wij rekenschap moeten afleggen. (verleden tijd)
Op 4:11
‘U komt alle lof, eer en macht toe, Heer, onze God, want u hebt alles geschapen: uw wil is de oorsprong van alles wat er is.’ (hebt geschapen is verleden tijd)
<><
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?