Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Hemel na de dood of juist niet ?

• DmB

Misschien is deze vraag al eerder gesteld, maar met de zoekfunctie kon ik het niet vinden. De vraag die ik wil stellen is de volgende. Waarom gelooft de ene christen in het bestaan van een hemel en de ander absoluut niet en rioept dat er ooit een nieuwe hemel en een nieuwe aarde zal komen ? En wie heeft er gelijk. Ik vraag dit omdat we er hier een discussie over hadden.

Voor alle duidelijkheid, ik zelf geloof niet dat er iets is na de dood.

• Cor

Dat wordt dan wellicht weer

'n eindeloze discussie!

mijn opvatting is allang bekent!

• DmB

Oh ? Maar jouw opvatting ken IK niet !!

• Cor

Ik geloof en hoop dat er 'n hemel is!

• DmB

Okay, dat hoop ik dan ook voor jou, maar volgens mij staat dat niet in de bijbel dat er een hemel is.

• Cor

Er word wel degelijk over de hemelen gesproken

Bijv. aan de goede moordenaar:

“Heden nog zult gij bij mij zijn in het Paradijs”.

• boerenkool

na de dood volgt het dodenrijk; zie mijn bijdrage hieronder.

• boerenkool

esther, je moet mijn stuk van hiervoor maar eens goed lezen. Na de dood volgt het dodenrijk. Daarna zal de gemeente van christus worden opgewekt voor het 1000 jarige rijk van Jezus. De niet gelovigen zullen pas veel later worden opgewekt.

Pas aan het einde van de aionen/tijdperken zal het hemelse jeruzalem op aarde komen. Daar zul ook jij terechtkomen.

• boerenkool

fout vertaald, moet zijn: heden zeg ik: u zult bij mij zijn in het paradijs. Het paradijs maakt deel uit van het hemelse jeruzalem. Maar eerst zal er het 1000 jarige vredesrijk van Jezus aanbreken.

• DmB

En hoe kom je aan die wijsheid ?