Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

te Deum

• ¥ Lotje ­­¥

Snap jij eigenlijk wel wat van het geloof ??

• perihelium

¥ Lotje ­­¥ schreef:

>

> Snap jij eigenlijk wel wat van het geloof ??

Genoeg om te weten dat bekering een keuze is die je niet bij je aardse geboorte meekrijgt maar zelf moet maken om deel te krijgen aan het Koninkrijk van God en om niet verloren te gaan. Doop komt na bekering. Lees jij de Bijbel wel?

<><

• perihelium

Cor schreef:

>

> Natuurlijk weet jij ht weer beter! :D

Ik ben blij dat je inziet dat we het beter weten, zelfs alleen kunnen weten, als we Gods Woord serieus nemen en volgen.

<><

• Cor

Nee jongen,

Je bent 'n betweter.

ennnnnnnn dat is heel wat anders! :D

• ¥ Lotje ­­¥

lees jij de bijbel wel??

Ik ondervind . en kijk de wereld in dan zie ik heeeeeeeeeeeeeeeel de bijbel en soms als ik iets wil weten kijk ik in de bijbel .

Dat wil niet zeggen als jij heel de dag in de bijbel zit te neuzen en er altijd mee bezig bent dat jij wel alles weet. je bent God niet Steven . en daar lijkt het soms op dat jij God voorbij wil streven . dat kan niet . nu niet nooit niet. Dus je eigen wat bedeisd houden . Je staat onder God en niet er boven .

• Cor

Bedeesd

od gedeisd houden lotje!! :D

• Verbaasd

Cor schreef:

>

> Is dat dan niet hetzelfde die “hernieuwing”

> van die doopbelofte, Verbaasd?

> en zeker die bedoeling.

>

>

>

> Tenzij ik je verkeerd begrijp!

Ik weet niet precies wat je bedoelt Cor, maar ik zie “bekeren” als iets anders dan “wedergeboren”

Bekeren betekent eigenlijk letterlijk: van godsdienst, mening of partij laten veranderen.

Je richt je dus naar iets toe. Dat wil nog niet zeggen dat je wedergeboren bent. (of opnieuw geboren bent)

Jezus zegt:

‘Waarachtig, ik verzeker u: alleen wie opnieuw wordt geboren, kan het koninkrijk van God zien.’

Dit koninkrijk kan je ook “zien” op aarde. Of zouden we ook moeten gaan zien op aarde. Kijk maar naar het “Onze Vader” :

10] uw koninkrijk kome,

uw wil geschiede,

op aarde zoals in de hemel.

Uw koninkrijk kome op aarde

Uw wil geschiede op aarde

En ik durf wel te beweren dat er maar zeer weinigen zijn die het koninkrijk van God “zien”. Dat kan alleen als je wedergeboren bent.

Gr. Majorie

• Cor

Het begrip: wedergeboren heb ik niets mee

wel het hernieuwen van de doopbelofte!

Groet,

Cor

• perihelium

Cor schreef:

>

> Het begrip: wedergeboren heb ik niets mee

> wel het hernieuwen van de doopbelofte!

> Groet,

> Cor

Hernieuwen van de doopbelofte komt in de Bijbel niet voor maar wedergeboorte wel.

Wat heb je dan met Jezus en de Bijbel waarin het gaat om wedergeboren te zijn uit Gods Geest?

<><

• Cor

Dat was biij Johannes de Doper wel het geval

maar pas geboren kinderen worden zo in de gemeenschap opgenomen

En die doop wordt door vrijwel alle kerken geacepteert. die wederzijdse doop