Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

tekenen van een discipel

• perihelium

* Een discipel is een wedergeboren volger van Christus (Mat 4:18-20; Mat 8:18-22; Joh 10:27);

* Een discipel onderwerpt zich tot ten minste een ander persoon die hem leert Jezus te volgen (1 Pet 5:5; 2 Tim 3:10-11; 2 Tim 2:2; 1 Kor 4:15-16; Ef 5:21);

* Een discipel leert de woorden van Jezus (Joh 18:31-32; Ps 19:7-8; Ps 1:1-3; Ps 119:11);

* Een discipel imiteert het leven en karakter van Jezus (2 Kor 3:18; 1 Tim 4:7; Gal 5:22-23,25; Luk 14:25-27,33);

* Een discipel vindt en zoekt andere discipelen die ook Jezus (gaan) volgen (Mat 28:18-20; Mat 9:36-38);

Deze ‘Discipleship 101 en 201’ teachings (in het engels) van mijn goede vriend en opkomend pastor Marc la Porte zijn te lezen op:

http://deurpost.wordpress.com/2009/05/16/discipleship-201-1-the-marks-of-a-disciple/

<><

• Kwint

Je zult moeten toegeven dat discipel iets te hoog gegrepen voor jou is en onhaalbaar

• Douce

Gewoon doorgaan met imiteren, 'k had het al door toen je enige tijd geleden opperde dat jij behandelt wordt zoals Jezus………………………….grapjas.

Je bent bezig met de graaicultuur, maar dan op geestelijk gebied.

Douce

• perihelium

Kwint schreef:

>

> Je zult moeten toegeven dat discipel iets te hoog gegrepen

> voor jou is en onhaalbaar

Jongen, je moest eens weten wat er allemaal mogelijk is terwijl we tekort schieten en misplaatst zijn. Zelfs als niemand denkt dat we goed genoeg zijn houdt God nog van ons! Vergeving en genade doet wonderen! Kom jij dat wel eens tegen in je leven?

<><

• perihelium

Douce schreef:

>

> Gewoon doorgaan met imiteren, 'k had het al door toen je

> enige tijd geleden opperde dat jij behandelt wordt zoals

> Jezus………………………….grapjas.

Heb ik ooit gezegd dat ik behandeld wordt als Jezus? Volgens mij nooit, maar ik word wel regelmatig aan het kruis genageld hier..

> Je bent bezig met de graaicultuur, maar dan op geestelijk

> gebied.

Waarom beschuldig je me met een woord dat en een zin die ik niet begrijp? Wat ik begrijp van de geest is dat die is als een duif. Die lok je niet door te graaien..

<><

• Douce

Het zou beter zijn in discussies als je wat beter zou onthouden wat je hier allemaal zegt. M.b.t. de graaicultuur verwachtte ik al niet dat je dat door zou hebben, maar het is misschien goed om daar dan eens over na te denken. Niets mis met ons verstand, daar hebben we dat voor gekregen.

Douce

• perihelium

Douce schreef:

>

> Het zou beter zijn in discussies als je wat beter zou

> onthouden wat je hier allemaal zegt. M.b.t. de graaicultuur

> verwachtte ik al niet dat je dat door zou hebben, maar het is

> misschien goed om daar dan eens over na te denken. Niets mis

> met ons verstand, daar hebben we dat voor gekregen.

>

> Douce

Wat moet ik onthouden en waar moet ik over nadenken? Dat kan je wel steeds zeggen maar wees dan eens inhoudelijk. En ben jij zo perfect?

<><

• Douce

Het is goed om te onthouden wat je zelf hier op het prikbord loost.

Wat de sneer over mijn vermeende perfectie nu weer te betekenen heeft? Ik zou het niet weten. Blijf bij het onderwerp s.v.p. En als jij iets niet snapt, moet je niet gaan katten, dat staat zo opzichtig. Niet voor andere prikkers, maar t.o.v. jezelf.

Douce

• Kwint

Doe eens een keer een imitatie , lijkt me wel geinig

• Douce

Niet alles tegelijk, hij heeft vandaag al een fundraising achter de rug…………:D

Douce*D