perihelium schreef:
>
> CU. schreef:
> >
> > Met alle respekt voor je denkwijze over niet twijfelen, toch
> > is het Jezus zelf die veroorzaakt dat er twijfel is.
> >
> > Want, eerst verklaart Jezus in Joh. 14:19 dat alleen de
> > gelovigen hem zullen zien en vervolgens openbaart Jezus aan
> > Johannes, zie daarvoor Openbaring 1:7, dat ieder hem zou
> zien.
>
>
> Misschien klopt je conclusie dat de wereld (Joh 14:19) en
> alle ogen/iedereen (Op 1:7) hetzelfde is niet. Waarom meteen
> van het ongelijk van de Bijbel uitgaan en niet je eigen
> ongelijk en ongeloof?
>
………………………………………………………………………………
CU, je maakt een leest fout.omdat je een stukje tekst uit haar verband rukt. Hoe kan Jezus letterlijk gezien worden wanneer Hij spreekt over zijn komst als - Geest van de Waarheid- ?
16 Dan zal ik de Vader vragen jullie een andere pleitbezorger te geven, die altijd bij je zal zijn: 17 de Geest van de waarheid. De wereld kan hem niet ontvangen, want ze ziet hem niet en kent hem niet. Jullie kennen hem wel, want hij woont in jullie en zal in jullie blijven. 18 Ik laat jullie niet als wezen achter, ik kom bij jullie terug. 19 Nog een korte tijd en de wereld zal mij niet meer zien, maar jullie zullen mij wel zien, want ik leef en ook jullie zullen leven. 20 Dan zul je begrijpen dat ik in mijn Vader ben, dat jullie in mij zijn en dat ik in jullie ben.
In bovenstaand tekst gedeelte zegt Jezus dat Hij tot ons- de gelovigen - komt . Dan zullen de gelovigen begrijpen en inzien dat zij in geestelijke eenheid zijn met de Vader en Jezus, de Zoon. Van de Heilige Geest zegt Jezus: “Ik kom bij jullie terug”
Wie dit - terugkomen- waarvan Jezus hier spreekt, vertaalt als een letterlijk zien, mag de tekst nog eens overlezen. Het gaat hier over inzicht, dus geestelijk zien,
In Openbaringen gaat het over de wederkomst van de Heer.
1:7 lezen we:
Hij komt te midden van de wolken, en dan zal iedereen hem zien, ook degenen die hem doorstoken hebben. Alle volken op aarde zullen over hem weeklagen. Ja, amen.
Hier gaat het over de eindtijd. Deze profetie geeft aan dat iedereeen, dus ook de doden, Jezus zullen zien als op de wolken, maar dan in heel andere hoedanigheid, dan zal Hij er zijn als de Alfa en Omega:
Openbaring 1 vers 8 ‘Ik ben de alfa en de omega,’ zegt God, de Heer, ‘ik ben het die is, die was en die komt, de Almachtige.
CU jij schreef:Met alle respekt voor je denkwijze over niet twijfelen, toch is het Jezus zelf die veroorzaakt dat er twijfel is.
Wat brengt je ertoe te stellen dat Jezus zelf aanleiding geeft tot twijfel? Niet de tekst gedeelten die je aanreikte.