Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

voor CU

• Theo Bert

perihelium schreef:

>

> CU. schreef:

> >

> > Met alle respekt voor je denkwijze over niet twijfelen, toch

> > is het Jezus zelf die veroorzaakt dat er twijfel is.

> >

> > Want, eerst verklaart Jezus in Joh. 14:19 dat alleen de

> > gelovigen hem zullen zien en vervolgens openbaart Jezus aan

> > Johannes, zie daarvoor Openbaring 1:7, dat ieder hem zou

> zien.

>

>

> Misschien klopt je conclusie dat de wereld (Joh 14:19) en

> alle ogen/iedereen (Op 1:7) hetzelfde is niet. Waarom meteen

> van het ongelijk van de Bijbel uitgaan en niet je eigen

> ongelijk en ongeloof?

>

………………………………………………………………………………

CU, je maakt een leest fout.omdat je een stukje tekst uit haar verband rukt. Hoe kan Jezus letterlijk gezien worden wanneer Hij spreekt over zijn komst als - Geest van de Waarheid- ?

16 Dan zal ik de Vader vragen jullie een andere pleitbezorger te geven, die altijd bij je zal zijn: 17 de Geest van de waarheid. De wereld kan hem niet ontvangen, want ze ziet hem niet en kent hem niet. Jullie kennen hem wel, want hij woont in jullie en zal in jullie blijven. 18 Ik laat jullie niet als wezen achter, ik kom bij jullie terug. 19 Nog een korte tijd en de wereld zal mij niet meer zien, maar jullie zullen mij wel zien, want ik leef en ook jullie zullen leven. 20 Dan zul je begrijpen dat ik in mijn Vader ben, dat jullie in mij zijn en dat ik in jullie ben.

In bovenstaand tekst gedeelte zegt Jezus dat Hij tot ons- de gelovigen - komt . Dan zullen de gelovigen begrijpen en inzien dat zij in geestelijke eenheid zijn met de Vader en Jezus, de Zoon. Van de Heilige Geest zegt Jezus: “Ik kom bij jullie terug”

Wie dit - terugkomen- waarvan Jezus hier spreekt, vertaalt als een letterlijk zien, mag de tekst nog eens overlezen. Het gaat hier over inzicht, dus geestelijk zien,

In Openbaringen gaat het over de wederkomst van de Heer.

1:7 lezen we:

Hij komt te midden van de wolken, en dan zal iedereen hem zien, ook degenen die hem doorstoken hebben. Alle volken op aarde zullen over hem weeklagen. Ja, amen.

Hier gaat het over de eindtijd. Deze profetie geeft aan dat iedereeen, dus ook de doden, Jezus zullen zien als op de wolken, maar dan in heel andere hoedanigheid, dan zal Hij er zijn als de Alfa en Omega:

Openbaring 1 vers 8 ‘Ik ben de alfa en de omega,’ zegt God, de Heer, ‘ik ben het die is, die was en die komt, de Almachtige.

CU jij schreef:Met alle respekt voor je denkwijze over niet twijfelen, toch is het Jezus zelf die veroorzaakt dat er twijfel is.

Wat brengt je ertoe te stellen dat Jezus zelf aanleiding geeft tot twijfel? Niet de tekst gedeelten die je aanreikte.

• CU

Ik moet nu toch sterk denken aan de woorden van Jezus hoe die zijn dicipelen verwijt niet de gevangenen op te zoeken enz.

In het geval van van Johannes de Doper zocht Jezus Johannes niet op en was het juist Johannes die Jezus boodschappers zond.

Je kan met veel omerkingen daarover aankomen , maar een feit is dat Jezus zich daarvoor volgens mij te groot vond, en zich ondertussen mat allerlij geestelijke baggatelletjes bezig hield door zich aan ongeloviggen te mannifesteren. Maar zijn geloofsgenoot Johannes liet creperen en geen hand naar hem uitstak.

De twijfel is dan , wat doet Jezus dan met de huidige gelovigen? Is die twijfel dan niet terecht omdat alles wijst op éénrichtingsverkeer naar Jezus toe en er niets van hem terug komt? Het is een soort van moraal dat de beste stuurlui aan de wal staan.

Even een citaat van je eigen woorden:

> De Bijbel laat juist in de dood van Joohannes zien hoe bisar het leven kan verlopen. De koning vind zijn dochter beeld schoon. Zij mag voor hem en de gasten dansen. Die dans vormt de inleiding tot het drama van de moord op Johannes.

De Bijbel geeft juist aan hoe de negatieve machten en krachten vernietiging bewerken <

Juist jij geeft hier aan dat niet de dochter van de koning of de koning zelf werden vermoord op dat moment maar juist Johannes als negatieve twijfelaar, wat toch ook in de bijbel te lezen is, werd vernietigd.

Met groet, CU.

• Theo Bert

CU schreef:Je kan met veel omerkingen daarover aankomen , maar een feit is dat Jezus zich daarvoor volgens mij te groot vond, en zich ondertussen mat allerlij geestelijke baggatelletjes bezig hield door zich aan ongeloviggen te mannifesteren. Maar zijn geloofsgenoot Johannes liet creperen en geen hand naar hem uitstak.

Die opmerking is tekenend voor je.

lees het evangelie er op na Matteüs 14,1-12. Er is een nauwkeurig verslag en de evangelist legt geen verband met straf vanwege de twijfel . Maar nergens staat dat het een straf op twijfel was. Het is jouw voor ingenomenheid die je tot die conclusie brengt. Hoe geringschattend je over Jezus opmerkingen maakt zul je zelf wel niet door hebben.

Ik weet niet waarom Johannes zo moest sterven. Nergens staat dat die moord Jezus niet raakte.

Een andere vriend van Jezus, Lazarus stierf, daar werd Jezus zeer door geraakt. Maar ook Lazarus is later weer gestorven. De wereld ligt in de macht van de zonde en er is strijd.

Wat Jezus deed liet Hij boodschappen aan Herodes:

31 Terzelfder tijd kwamen enige Farizeeën en zeiden tot Hem: Ga heen en vertrek vanhier, want Herodes wil U doden. 32 En Hij zeide tot hen: Gaat heen en zegt die vos: Zie, Ik drijf boze geesten uit en volbreng genezingen, heden en morgen, en op de derde dag ben Ik gereed.

CU schreef:De twijfel is dan , wat doet Jezus dan met de huidige gelovigen? Is die twijfel dan niet terecht omdat alles wijst op éénrichtingsverkeer naar Jezus toe en er niets van hem terug komt?

>>>>>Is dat zo? Komt er niets terug of wil jij dat niet zien? Er zijn getuigenissen te over die anders zeggen.

zie Keerpunt - verhalen van mensen die veranderden - 3 maal bezocht - 28-12-08"Ik had net haar verhaal (Sarah Kahn - Keerpunt) gelezen. En ik ben eigenlijk nog nooit zo diep geraakt van een verhaal. Ik ben zelf de laatste tijd heel …

www.solcon.nl/langeveld/keerpunt/index-fr.htm

mvg.Theo Bert

• CU

Als ik zo je reakties lees, over vast in het geloof staan, vraag ik me af of nooit eens echt twijfel bij je is.

Ben je echt wel zo standvastig zoals je doet voorkomen? Nu staat er geschreven dat twijfel gepaard gaat met ongeloof, of van mijn part kleingelovig zijn. Een zonde dus.

Ja, dat kan je toch niet uiten als christen zijnde. Toch meen ik zeker te weten dat er twijfel en/of vertwijfeling in het binnenste van jou als gelovige moet zijn.

Zoniet, dan acht je je beter te zijn dan Petrus, die letterlijk uit de boot stapte op de woeste golven en in zijn lopen over water richting Jezus, toch twijfelde in zijn geloof en naar beneden zakte!!!!! Dat was jou niet overkomen zeker?

In Judas 1 is te lezen hoe om te gaan met twijfelaars in vers 22 en 23.

En voor jou die zegt nooit te twijfelen is te lezen in Matt. 21:21 tot wat je in staat moet en zou kunnen zijn.

Ik heb daar nooit een voorbeeld van gezien, en zo is elke gelovige is een twijfelaar.

Met groet, CU.

• Theo Bert

Het is voor mij de vraag of ik niet zou twijfelen om uit die boot te stappen. Die andere discipelen deden het in iedergeval niet. Niet iedereeen is als Petrus.

zie svp, op http://www.prikpagina.nl/read.php?f=2035&i=326464&t=326324

mvg.

Theo Bert

• CU

Moeilijk is het voor je om toe te geven dat je geen twijfel hebt. Zo verschuil je jezelf maar al te makkelijk achter hen die niet uit de boot stapten.

Dan ben je niet zoals Petrus, zeg je , en kan Jezus niet op je bouwen, zeg ik dan. Want het was toch Jezus die zei dat Hij op Petrus zijn gemeente zou bouwen.

En ja, ik heb je link gelezen.

Met groet, CU.

• carl

22 Ontferm u over wie twijfelen 23 en red anderen door hen aan het vuur te ontrukken. Uw medelijden met nog weer anderen moet gepaard gaan met vrees; verafschuw zelfs de kleren die ze met hun lichaam bezoedeld hebben.

Merkwaardige tekst. Hij is me in zijn 50 jaar bijbellezen nu pas opgevallen.

je broer

Carl