Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

straf op twijfel

• Douce

Ja, maar hij heeft de lichaamstaal van God toch ook niet kunnen traceren, en andere nonverbale manieren van communicatie en in de Bijbel staan natuurlijk ook slechts woorden (e.e.a. reageerde ik al op in de topic waaruit jij citeert. Onbegrijpelijk om in een paar minuten een dergelijke paradox als statement te noteren………………..Vandaar dat ik vind dat hij een bom heeft gelegd onder zijn eigen geloof). Het is, cryptisch gesproken, een kolossale vormfout……….let op het woord vorm:)

Gr. Douce

• Dorine

Ja beste Douce, ik heb Steven zojuist antwoord gegeven.

Vrede en alle goeds,

Dorine

• Douce

Dan heb je je plannen gewijzigd! Mooi.

Douce*D

• Douce

Mensenkennis en ervaring is ook op een prikbord geen geringe eigenschap, gift of gave…….hoe je het ook noemen wilt. Komt toch van pas op cruciale momenten. En dan bedoel ik dat van pas komen zuiver persoonlijk en niet in het algemeen:)

Douce*D

• thomas

En daar zou ik aan toe willen voegen; let op het woord en het Woord, hoe belangrijk even zo goed.

Want als het Woord hetgeen is wat van den beginne al aanwezig was, vóór alle vorm, dan is het het Woord wat bepalend is..of je dat nu schrijft of zegt..en daarmee bedoel ik ook gelijk het onderscheiden/herkennen der geesten..

Het is hetgeen de mond uitgaat wat de mens zondig maakt..(vrij vertaald)

Steven speelt hoog spel, en zal hiervan doordrongen moeten raken..

• Dorine

Daar heb je gelijk in!

Pax et bonum,

Dorine

• Douce

In het Latijn staat het beter…………………..;)

Gr. Douce

• Dorine

Vandaag weer een inspirerend boek over Franciscus gekocht.

Tenminste, dat verwacht ik.

Paix et joie,

Dorine

• Douce

En dat is nu juist met het “woord” dat ik bedoelde….en het is jammer dat het niet overkomt. Ik heb dan een andere wijze van nuanceren, maar ik denk dat we hier toch wel hetzelfde bedoelen.

Douce*D

• thomas

Ja. Ik zie het nu..;)