Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

straf op twijfel

• Theo Bert

CU schreef:http://www.bijbel.prikpagina.nl/read.php?f=2035&i=326221&t=325971

Johannes de Doper twijfelde ook toen hij in de gevangenis zat, en even later, hup, koppie kleiner.

Dat is de straf voor twijfelen.

………………………………………………

Dat is onzorgvuldig geconcludeerd. Waar staat dat Johannes de Doper als straf voor twijfel werd gedood????

Ik kan bijna niet aannemen dat je deze verkeerde suggestie per ongeluk maakt.

De Bijbel laat juist in de dood van Joohannes zien hoe bisar het leven kan verlopen. De koning vind zijn dochter beeld schoon. Zij mag voor hem en de gasten dansen. Die dans vormt de inleiding tot het drama van de moord op Johannes.

De Bijbel geeft juist aan hoe de negatieve machten en krachten vernietiging bewerken

• Dorine

Toch staan er in de Bijbel wel degelijk verhalen over mensen die gestraft zijn vanwege hun twijfel.

Vrede en alle goeds,

Dorine

• perihelium

Ik weet niet goed of ik jou of Theo Bert moet antwoorden, maar er is een verschil tussen twijfel en hoop. Je kan overal aan twijfelen, zelfs aan God als je Zijn aanwezigheid niet merkt (wat na een heftige bekering Godzijdank vrijwel niet meer mogelijk is), maar als er geen hoop meer is ben je verloren. Prijs de Heer dat er in Hem altijd hoop is!

Ik dacht ik meld het ff, misschien kan je er wat mee. Hoe was je Zaterdag?

<><

• Kwint

Als jij de aanwezigheid van God zo goed kunt voelen dan kun je vast wel vertellen waar je dat aan merkt, geeft Hij je bijvoorbeeld wel eens een standje als je weer eens te keer gaat op het prikbord of krijg je dan een schouderklopje ?

• Theo Bert

Dorine,

Wanneer je een verhaal voor de geest staat waarbij iemand gestraft wordt vanwege twijfel, kom erdan mee naarvoren. Dan is het zeker de moeite waard om te bespreken.

Mij gaat het indeze erom dat wat CU beweerde gewoon niet in de Bijbel staat. Hij kan nergens aanwijzen dat Johannes de Doper als straf op twijfel werd vermoord.

mvg.

Theo Bert

• thomas

Je moet niet naar de woorden kijken, maar naar die andere 92 a 93 procent, zegt steven..

Woorden maken maar zo'n 7 a 8 % uit van hoe we op de ander overkomen.

Dus wat maken die paar woorden nu uit..het gaat om de rest… :?

• Dorine

Weet je, Theo Bert, ik moet je bekennen dat ik tegenwoordig wel eens te lui ben om een verhaal dat me te binnen schiet op te zoeken. Als ik, zoals vandaag, een redelijk volle dag heb gehad, dan roep ik dus inderdaad wel eens iets zonder direct erbij te vertellen wat ik bedoel. Ik hoop dat je me dat wilt vergeven.

Ik dacht met name aan de twijfel van het Volk Israel tijdens hun reis door de woestijn. Elke vorm van twijfel wordt daarin bestraft. Als hoogtepunt denk ik aan het verhaal van de verspieders. Is dat Leviticus 13?

Kun je hiermee vooruit?

Vrede en alle goeds,

Dorine

• Douce

Denk jij nu echt dat Dorine, terwijl jij haar een leugenaar genoemd hebt op je antwoordt? Je hebt dat ook met mij en diverse andere prikkers meermalen geflikt, maar ik blijf de vinger aan de pols houden bij jouw schijnheiligheid. Lekker makkelijk natuurlijk, je bent toch lekker wedergeboren, dus kun je lekker doorgaan met je oude trucs toch? En open staan voor mensen (waarvan je elders n.b. kond deed) hoe kom je erop, een regelrechte giller. Als prikkers jouw visies niet aanhangen, zijn het voor jou miserabele leugenaars enz. enz. Later weet je het niet meer………………je bent immers in de Heer en die vergeeft het je wel weer…………..jaja, m'n achterste.

Douce

• Dorine

Nou vooruit, omdat je het zo vriendelijk vraagt doe ik een poging.

Laat me beginnen te verwijzen naar een bericht dat ik zojuist plaatste, gewoon omdat het me raakt: http://www.prikpagina.nl/read.php?f=2035&i=326324&t=326324

Verder mag ik je misschien ook verwijzen aan het antworod dat ik aan Theo Bert gaf: http://www.prikpagina.nl/read.php?f=2035&i=326329&t=326318

Dan ben ik erg benieuwd waarom jij zo geïnteresseerd bent in mijn zaterdag. Wat wil je daarover weten?

Vrede en alle goeds,

Dorine

• Dorine

Het is een feit dat de woorden die we zeggen slechts een miserabel klein deel uitmaken van onze communicatie. De rest van de informatie halen mensen uit je houding, je stemgebruik, je gedrag, je mimiek en pure vooroordelen. Deze laatste worden beïnvloed door het humeur en de levenservaring van de ontvanger.

Maar helaas, hier op dit prikbord zijn woorden de enige communicatiemiddelen die ons ter beschikking staan. Nou ja, behalve voor mensen die ook nog weten hoe ze icoontjes moeten maken, en foto's of andere afbeeldingen in berichten moeten plakken.

Voor mij komt het erop neer dat jullie het voor 100% met mijn woorden moeten doen.

En ook hier overdrijf ik. Want slechts voor 50% zal jullie duidelijk worden wat ik bedoel uit mijn woorden. Die andere 50% worden bepaald door de manier waarop de lezer begrijpt wat hij leest.

Vrede en alle goeds,

Dorine