Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

benieuwd

• Florin

Eliyahu, nog 1 keer :

Wees nou's duidelijk : Wie is volgens jouw de Knecht, Die aan de hand van Jesaja 53 lijden zal : het hele volk Jis'rael, de zondige gedeelte of de rechtvaardigen ?

Florin

• David

De knecht van JHWH is de knecht David.

Degene dus die uiteindelijk als vorst zal regeren in het vrederijk.

Jesaja 53 geeft aan dat eerst de knecht zal moeten leiden

Ez 34:23 Dan zal Ik één herder over hen aanstellen, die hen weiden zal: mijn knecht David. Die zal hen weiden, die zal hun herder zijn. 24 Ik, de HERE, zal hun tot een God zijn, en mijn knecht David zal vorst wezen in hun midden. Ik, de HERE, heb het gesproken. 25 Ik zal met hen een verbond des vredes sluiten en het wild gedierte uit het land wegdoen, zodat zij veilig kunnen wonen in de steppe en slapen in de bossen. 26 Ik zal die, ja al wat rondom mijn heuvel ligt, tot een zegen stellen; Ik zal de regen doen neerdalen op zijn tijd, zegenbrengende regens zullen het zijn; 27 het geboomte des velds zal zijn vrucht geven en het land zijn opbrengst. Veilig zullen zij in hun land leven. En zij zullen weten, dat Ik de HERE ben, wanneer Ik de stangen van hun juk verbreek en hen bevrijd uit de macht van wie hen knechten.

• Florin

David schreef:

>

> De knecht van JHWH is de knecht David.

Je bedoelt de Knecht Messias, Die in Ezechiel, ‘David’ wordt genoemd ;) .

> Degene dus die uiteindelijk als vorst zal regeren in het

> vrederijk.

Het is beter te zeggen dat het deGene is Die als Koning zal regeren . Er is in't Hebreeuws een verschil tussen “sar” en “melech” ,

Florin

• Florin

David schreef:

>

> Degene dus die uiteindelijk als vorst zal regeren in het

> vrederijk.

Je zou ook kunnen zeggen “Degene Die dus uiteindelijk als de Opperste/Hoogste Koning zal regeren” .

Er is in't Hebreeuws het woordje “eljon” dat op de Messias wordt toegepast in de Tenach om mee te zeggen dat Hij “gesteld zal worden tot de hoogste der koningen der aarde” .

Wel weer wordt Jesjoea “Sar sjalom” genoemd, dat eingelijk “chef”/“leider”/“commandant” betekent .

Florin

• carl

Florin schreef:

>

> Eliyahu, nog 1 keer :

>

En anders zal Florin het je nog wel 599 keer uitleggen hoor.

:D

je broer

carl

• theo

Nee hoor, er staat toch duidelijk: Nog 1 keer !! ??

theo

• Kwint

Als het echt de laatste keer zou zijn zou het als een geschenk van God gezien kunnen worden maar helaas pindakaas, eens een drammer altijd een drammer.

• thomas

Wat kan jou dat nu eigenlijk schelen, wat hij daarover denkt Florin?

Ben je een Knecht, dan schrijf je toch wat God wil dat je schrijven zal?

Of hoe zie jij dat?

• carl

Dat doet hij toch ook?

en daarna nog één keer. En dan nog één keer. 599 keer één keer.

je broer

carl

• theo

Nog 1 keer.

NOG een keer.

Komt er nog een keer in de hardheid huns harten?

theo