Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

de sluier wordt alleen in Christus weggenomen

• ¥ Lotje ­­¥

Ga op je knieën en vecht als een vent

Wat ik hier nou van moet denken weet ik niet hoor haha :D

• Bertus

Zo laat nog op?

• Kwint

Je moet het niet gelijk gaan vergelijken met je stoeipartijen met Dick, wees eens een keer serieus !

• Bertus

Lotje komt hier met andere intenties is mijn indruk. Ga voort met jullie discussie, dat is leuk om te lezen! :D

• Marjorie

Trusten dan maar en wees weggies. Doeggies!

• Kwint

Zijn armen zijn zeker erg lang ? :D

• Theo Bert

De luister is een van de emanaties. Een van de uitstralingen van de Ene. Die uitstralingen zijn voor mensen kenbaar als uit het wezen van God.

Zij worden voorgesteld als een van de vruchten van de Boom des Levens.

In Exodus 34 verteld de Bijbel hoe de mensen bevreesd werden bij het zien van die straling - de luister -

29 Toen Mozes van de berg Sinai afdaalde, – de twee tafelen der getuigenis nu waren in de hand van Mozes, toen hij van de berg afdaalde – wist hij niet, dat de huid van zijn gelaat straalde, doordat hij met Hem gesproken had. 30 Toen Aäron en al de Israëlieten Mozes zagen, zie, de huid van zijn gelaat straalde, en zij durfden hem niet naderen.

Paulus was heel goed onderlegd in de TORA. Hij ziet in hoe heerlijk de boodschap van verlossing is. De luister van toen is niets in vergelijking met de overweldigende luister van nu. Jezus is daartoe de weg.

In Christus Jezus, de Heer is alle vrijheid. Welnu, met de Heer wordt de Geest bedoeld, en waar de Geest van de Heer is, daar is vrijheid. Dat geeft een overweldigende luister.

• ¥ Lotje ­­¥

Het is net een Décolleté: :D

iets dat ophoudt waar het vermoeden zekerheid wordt.

bron: Bomans

• ¥ Lotje ­­¥

De luister van toen is niets in vergelijking met de overweldigende luister van nu.

************************************************************************************

Nou leg me dat eens uit .

Werden we doen in de maling genomen dan???

Groet, Lotje

• ¥ Lotje ­­¥

doen= toen .