Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

'Alle Menschen werden Brüder', valse leer..

• perihelium

De voorgeschiedenis van `Alle Menschen werden Brüder`

“Beethoven verwierf roem met het gezongen slot van zijn `Negende symfonie`: `Alle Menschen werden Brüder.` Zijn tekstdichter Schiller wilde aanvankelijk veel verder gaan. Alle mensen verdienen ook een eeuwig leven ná de dood. Daarom moest God volgens hem milder worden, en de hel worden afgeschaft.”

http://www.nrc.nl/achtergrond/article2243048.ece

<><

• Douce

Aan Schiller moet je bij mij niet komen!

Schiller met zijn: “Die Himmel rühmen des ewigen Ehre” en wat er verder volgt, het is zo vol van schoonheid. Jij hebt weinig binding met de Duitse geschiedenis en weet ook niets van de vriendschap tussen Von Goethe en Schiller.

Ik vind beide dichters fenomenen.

De complete tekst van het bovenstaande lied/gedicht moet ik je schuldig blijven, ben het in mijn mappen aan het opzoeken, misschien kan iemand het van het internet plukken. Het is zo mooi en zo eerbiedig.

Douce

• BOAZ

Steven jij geeft verder nog géén commentaar.

Maar het woord valse leer zegt genoeg.

Het zal wellicht alle klassieke muziek liefhebbers op de kast jagen.

Maar Beethoven was een vrijmetselaar en verkondigde door zijn muziek en zang een onbijbelse leer.

Boaz.

• carl

Toch 10 x liever Beethoven dan Calvijn. (En dat in het Calvijnjaar)

je broer

carl

• carl

Dag Steven,

Dat jij deze uitspraak als een valse leer betitelt, doet mij me afvragen of je begrijpt wat de betekenis is van het gegeven dat God niet 2 of 3 mensen geschapen heeft, maar hen allemaal.

je broer

Carl

• Douce

Al enige tijd zit ik op mijn handen……………………als je begrijpt wat ik bedoel.

Gr. Douce

• BOAZ

Tja het ligt er maar aan naar welke boodschap jij wil luisteren.

En welke heer of Heer jij wilt dienen.

Je kan ze niet beiden dienen maar dat gaf je ook wel aan.

Boaz.

• Mar

Ik ook, ik laat het maar gaan. Hij reageert toch niet.

• carl

Het zou interessant zijn om eens een topic over de vrijmetselarij te schrijven :)

je broer

Carl

• BOAZ

Waarom omdat het satanaanbidders zijn?

Boaz.