Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

geloof/twijfel

• Ria

tuurlijk, 't is maar een kleinigheig vergeleken de werel crisus.

toch “LOOP” ik te juichen. ik heb gevloekt, gehuild, niet gezongen.

wat er nu weer is gebeurd?

o gewoon, er was, bij mij, ingebroken, in de bergruimte, alleen mijn studieboeken zijn weg, ik vloekte, dan maar achter de garaniums.

ik belde om aangift te doen. dat via internet te doen lukte mij niet, toen maar gevloekt en gejankt. ik had die boeken bewaard om verder te gaan als ik beter ben. achterlijk natuurlijk! ik moest persoonlijk komen om aangifte te doen. in min situatie een tikkie ingewikkeld, maar goed er kwam een volksbusje voorrrijden, werd daar met stoel en al in gezet, uitgepl..gehaald. aan de balie gekomen kreeg ik de mededeling dat ik vrijdadag over een week welkom was om aangifte te doen.ik kreeg onchristelijke neigingen, maar ik hoorde de jongens bidden, er kwam nog iemand bij, één van die jongens kreeg een formulier hij deed dus aangifte. ik werd weer in het busje gezet en thuis afgeleverd.

ik sliep slecht, moest vanmorgen naar het ziekenhuis,ik was doodsbang om te gaan.de chirurg was meer dan te vrede, ik viel flauw, gelukkig begreep de dokter dat ik veel had doorgemaakt en daarom van slag was. hij liet me de foto's zien. zelfs de breuk vande heup was aan het vervagen. de val in de w.c. had geen enkele letsel achter gelaten.

ik mag, met hulp van de peut beginen met los lopen, geen krukken, zonder rolstoel

wel zonder studie boeken. daar heb ik ze dus 30 jaar voor bewaard. ik ben benieuwd of mijn tijd wordt ingevuld of dat ik ga denken dat die gozer gelijk heeft door zijn auto tegen die naald aan te zetten. nee ik vind dat een onbehoorlijke daad, maar kon het mij wel indenken.

• b.i.b.

ik leef met je mee Ria, soms lijkt 't leven een lange lijdensweg.

een kaarsje voor kracht brandt hier al voor je, hoop dat je er wat aan hebt.

het leven bestaat uit momenten ria, leuke en minder leuke, .

neem niet alles te serieus (hoe vreemd dit nu ook klinkt)

alle rotdingen die je overkomen lijken heel vervelend nu, maar zoals 't altijd gaat, na regen komt zonneschijn.

groetjes en sterkte;)

• Ria

kracht uit kaarsjes, hoe bedoel je?

na regen zonnenschijn, nogal afgezaagd en uitgekauwd, lijkt me.

maar goed ergens je vinger opleggen is moeilijk.

ach ik verheug me op het zonder krukken lopen.

misschien zal ik me daarna weer verdiepen in het wereldgebeuren.

heb jij je wel eens verdiept dat in de bijbel geschreven staat dat de Heere Jezus terug komt?

ik ben zo ouderwets daarin te geloven. na die zonnenschijn zal op aarde geen zonnenschijn meer zijn.

• b.i.b.

nee, ik heb me niet verdiept in de bijbel, gewoonweg omdat de tekst niet klopt.

om de een of andere reden geloof ik dat jij 't ongeluk aan trekt door je houding ria.

als jij slecht en negatief denkt zal dit ook gebeuren, net zoals je een aankijkt, dan roep je hem.

door leed is jouw gedachtegang negtief beínvloedt, probeer aan leuke dingen te denken en niet alleen aan je eigen pijn, 't kan altijd erger.

succes, jouw kaarsje brandt nog steeds

• ¥ Lotje ­­¥

Hoi Ria

Kop op Ria . Denk om de bloemen . zo,n bloempje ben jij ook . Verzorgen en het fleurt zeker op . Zo ook jij , beetje bij beetje vooruit en je zal zien dat je weer bloeit in het leven . Die boeken is jammer ja . Had niet moeten gebeuren . Maar van de andere kant die kan je misschien nog ergens vinden / kopen , of misschien een advertentie zetten of iemand die boeken ook heb . Ik wil er dit mee zeggen : jij bent belangrijker dan die boeken . Jij bent vlees en bloed ( wat leventig is)die boeken is maar papier . Wat die gozer had , is ziek zijn in je bol . zie dat te voorkomen ;)

Groet , Lotje

• ruud

Bedankt voor het delen Ria.

Wat voor studie deed je?

• Ria

laat ik nu de bijbel geloven van kaft tot kaft

• Ria

ik deed russisch m.o.

ik werkte in de zending in de groep van Anneke Hoekendijk, maakte evangelisatie matriaal voor haar.de 'plaatjes"die ik maakte waren prima. in een aanval van een soort woede wilde ik de teksten er bij doen.

maar helaas de nacoses beinvloedde mijn korte geheugen, dat dwong mij te stoppen.ik nam mij wel inthens voor zo snel als maar kan dat weer op te nemen. die illusie heb ik erg lang gekoesterd. natuurlijk het spul wat nu op de markt is is ook wel goed. de laatste tijd koos ik om mijn korte geheugen te sparen voor een ruggenprik.maar ik ben nu niet depri, ik ben gewoon nieuwsgierig welke deur de Heere voor mij zal openen. misschien word het de garaniums, misschien wel de oeral. andere boeken kopen is er niet bij, te duur. ik wacht gewoon af.

• Ria

dank je wel lieve schat voor het water geven aan deze bloem, ik ben gek op bloemen, als je mijn balcon ziet niet normaal gewoon, het staat vol met bloemen.

• ruud

Je doet nu al goed werk. Ik geniet van jouw bijdragen.

Je hebt de gave van schrijven; jij hoeft geen boek te kopen, schrijf zelf een boek. En blijf hier stukjes schrijven.

Daar kunnen anderen die achter de geraniums zitten weer wat aan hebben.