Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Volgens de Chabad gaat Jesaja 53 over een persoonlijke Moshiach.

• Eliyahu

BOAZ schreef:

> > Dus jij, net als alle andere christenen, kan > color=brown>GEEN ENKEL bewijs uit de Tenach

> > brengen dat Jesaja 53 over de messias gaat.

>

> Niet gaan schreeuwen.

> In een rechtszaak zou dat voldoende en erkend bewijs.

Bs'd

?????????

> > Het enigste wat je kan zeggen is: "Maar sommige joden zeggen

> > dat het zo is, en daarom moet het wel zo zijn!"

>

> Sommige joden?

> Alléén in onze tijd al de Messiaanse joden en 200.000

> Chabadniks.

En 13 miljoen joden denken daar anders over.

En het gaat er niet om wat mensen daar van denken, waar het om gaat is wat er in de tekst van de hebreeuwse bijbel staat.

En daar is in de verste verte geen bewijs te vinden voor de aanname dat het over de messias spreekt.

> > Dus net als Menachem, Nakdimon, Florin, en andere christenen,

> > baseer jij je christelijk geloof op het gedachtengoed van een

> > joodse sekte.

>

> Waarom, Johannes was de eerste die in Johannes 12:38 bekend

> maakte “En aan wie is de arm des Heren geopenbaard?”

Maar ook hij kan GEEN ENKEL bewijs uit de Tenach aandragen voor zijn verzinsels.

Als je wilt weten waarom het hele NT van leugens aan elkaar hangt lees dan de volgende post van mij waar nog geen enkele christen op gereageerd heeft:

www.prikpagina.nl/read.php?f=2035&i=326677&t=326677

> Dat Talmoedische rabbijnen ( inclusief Rashi ) tot dezelfde

> conclusie kwamen is dan mooi meegenomen:)

Lees hier even waarom ze niet tot dezelfde conclusie kwamen: www.geocities.com/Metzad/Is.53.htm

> Alleen Eliyahu noemt het christelijke verzinsels.

> Brute leugens van Eliyahu!

> In een topic met Douce heb je het toegegeven.

> Dat je te lui bent om te werken.

> Dat jij geld krijgt voor het spammen.

> Het is géén salaris van een baas.

> Maar liefdegaven en giften genoeg om niet te hoeven werken.

> Waarvoor? voor het spammen van brute leugens.

Onzin. Wat ik krijg krijg ik niet omdat ik actief ben op het internet.

> > Maar mijn beloning in de toekomende wereld zal groot zijn.

>

> Ik weet dat jij naar de poel des vuurs gaat.

> Zowiezo omdat jij een naamloze god aanbid.

> Jouw god is een stelletje obscure rabbijnen.

Nee hoor, zoals ik altijd duidelijk stel: “Mijn God is J-H-W-H”. Ik aanbid geen rabbijnen, en geen dode jood net als de christenen.

Eliyahu = "Mijn God is J-H-W-H

“Hoor Israel, J-H-W-H is onze God, J-H-W-H is ÉÉN!”

Deut 6:4

“Want alle volkeren wandelen elk in de naam van zijn god, maar wij zullen wandelen in de naam van J-H-W-H onze God, voor eeuwig en altijd!”

Micha 4:5

• Eliyahu

BOAZ schreef:

>

> Weer een brute leugen van E.

Bs'd

Boaz geeft weer toe dat hij zonder argumenten zit.

Voor leugens van het NT kijk hier in deze post waar geen christen op reageert:

www.prikpagina.nl/read.php?f=2035&i=326677&t=326677

Voor brute leugens van christenen die daar nog een schepje bovenop doen, kijk hier:

www.geocities.com/bergZion/bruteleugens.html

“Want alle volkeren wandelen elk in de naam van zijn god, maar wij zullen wandelen in de naam van J-H-W-H onze God, voor eeuwig en altijd!”

• Eliyahu

BOAZ schreef:

> Iemand die een naamloze god aanbid komt nog niet eens toe aan

> Jahweh Echad.

Bs'd

Mijn God is J-H-W-H.

Jouw god is een dode jood.

En daarom ben jij een AFGODENDIENAAR!

• Eliyahu

Florin schreef:

> Het volk Israel kan niet de Rechtvaardige Knecht zijn uit

> Jesaja 53 omdat o.a. in vers 4 staat "Maar om onze

> overtredingen werd Hij verwond, om onze ongerechtigheden

> verbrijzeld" . Van een volk waarvan geschreven staat dat het

> zondig is, slaat nergens op om het "mijn Knecht de

> rechtvaardige" te noemen . Wiens leven wel precies past in

> het Beeld van de Knecht uit Jesaja 53 is de Messias/de God

> van Israel Die aan de hand van Zacharia 12:10 doorstoken zal

> worden .

Bs'd

God wordt niet doorstoken in Zach 12:10, in die discussie is Nakki gigantisch onderuit gegaan, en daarom zien we hem nu niet meer, dus dat is geen argument.

En lees hier even waarom JC onmogelijk de knecht in Jes 53 kan zijn:

“Zie, mijn knecht zal voorspoedig zijn;” Het christendom gelooft dat dit JC is. Het christendom gelooft dat JC de ene God is. Dus God is zijn eigen knecht?

“Zoals velen zich over u ontzet hebben – zozeer misvormd, niet meer menselijk was zijn verschijning”

Wanneer was dit ook al weer het geval met JC?

“Hij was veracht en van mensen verlaten, een man van smarten en vertrouwd met ziekte”

Wanneer was JC ziek?

“ja, als iemand, voor wie men het gelaat verbergt; hij was veracht en wij hebben hem niet geacht.”

Was hij volgens het NT niet een zeer geziene prediker die te midden van een grote schare aanhangers zijn intrede in Jeruzalem maakte?

“als een schaap dat stom is voor zijn scheerders, zo deed hij zijn mond niet open.”

Deed zijn mond niet open? “En toen Hij dit zeide, gaf een van de dienaars, die erbij stond, Jezus een slag in het gelaat en zeide: Antwoordt Gij zó de hogepriester? Jezus antwoordde hem: Indien Ik verkeerd gesproken heb, geef aan wat verkeerd was, maar indien het goed was, waarom slaat gij Mij?” Joh 18:22

Toen hij aan het kruis hing klaagde hij God, dat is zichzelf, aan. Hij vroeg: Waarom heb ik mezelf verlaten? “En op het negende uur riep Jezus met luider stem: Mijn God, mijn God, waarom hebt Gij Mij verlaten?” Markus 15:34

Hoe bedoelt u: “Hij deed zijn mond niet open”?

“Om de overtreding van mijn volk is de plaag op hen geweest.”

Dit is het duidelijkste bewijs dat het niet over de messias kan gaan: Er staat: “Om de overtreding van mijn volk is de plaag op HEN (meervoud) geweest”

Dit is de zoveelste christelijke misvertaling. Het meervoud past hier natuurlijk niet in het cristelijke straatje, en daarom wordt er een enkelvoud van gemaakt. Maar hier is het dus heel duidelijk dat het volk Israel werd gestraft voor de zonden van het volk Israel.

Het hebreeuwse woord wat hier gebruikt is is “lamo”, en het betekent “voor hun”.

Voor de liefhebber; het woord “lamo” is ook te vinden in o.a: Genesis 9:26-27: “Ook sprak hij: Geloofd zij de Heer, de god van Sem, en Kanaan zij HUN tot slaaf! God breide Jafeth uit; hij wone in Sems tenten, en Kanaan zij HUN tot slaaf!”

Deut 32:32 + 35, “hun druiven zijn giftige druiven, bitter zijn HUN trossen.” Letterlijk: “bittere trossen zijn er VOOR HEN”

“snel komt nader wat OVER HEN is beschikt.”

Deut 33:2; “Hij zeide: De HERE is gekomen van Sinai en OVER HEN opgegaan uit Seïr;”

Het woord “lamo”, hetgeen betekent “voor hun” of “op hun” wordt verder nog gebruikt in Jesaja 16:4, 26:14 + 16, 35:8, Psalm 119:165, en andere plaatsen.

“En men stelde zijn graf bij de goddelozen;"

JC zijn graf was niet bij de goddelozen: “57 Toen het nu avond geworden was, kwam een rijk man van Arimatea, genaamd Jozef, die eveneens een discipel van Jezus geworden was. 58 Deze ging naar Pilatus en vroeg hem om het lichaam van Jezus. Toen beval Pilatus het hem te geven. 59 En Jozef nam het lichaam en wikkelde het in zuiver linnen, 60 en hij legde het in zijn nieuw graf, dat hij in de rots had laten uithouwen, en na een grote steen voor de ingang van het graf te hebben gewenteld, ging hij heen.”

Zijn graf was bij een discipel van hem, dus niet bij een goddeloze.

"bij de rijke was hij in zijn stervens”.

In zijn sterven was hij bij misdadigers, en niet bij rijken. Maar wederom een meervoud wat aangeeft dat het niet over 1 persoon kan gaan. De meeste vertalingen geven hier het woord “dood”, enkelvoud. Maar het woord “dood” staat toch echt in het meervoud.

Als je gelooft dat deze tekst gaat over een heel volk dan zijn die meervouden geen probleem, maar als je wil volhouden dat het over de messias gaat, dan zit je dus in de problemen. Tenzij natuurlijk het christendom nu gaat beweren dat God niet 1 keer maar meerdere keren is doodgegaan.

“bij goddelozen werd zijn graf gesteld, bij onderdrukkers zijn grafheuvel, hoewel hij geen geweld had gepleegd”

Geen geweld gepleegd? “En Hij maakte een zweep van touw en dreef allen uit de tempel, de schapen en de runderen; en het geld van de wisselaars wierp Hij op de grond en hun tafels keerde Hij om.” Joh 2:15

“Maar het behaagde J-H-W-H hem te verbrijzelen. Hij maakte hem ziek.”

Dus het was de wil van God om zichzelf te verbrijzelen?

“Wanneer hij zichzelf ten schuldoffer gesteld zal hebben, zal hij nakomelingen zien en een lang leven hebben” God maakt zichzelf een schuldoffer om zichzelf te verzoenen?

God is zo boos op zijn zondige schepselen dat hij ze pas kan vergeven als hij zijn schepselen godsmoord heeft laten plegen, als hij zichzelf heeft laten slachten door zijn schepselen, dan is het OK en kan hij ze wel vergeven?

“zal hij nakomelingen zien en een lang leven hebben”

JC ziet zijn nakomelingen? Hij was nooit getrouwd; hoe deed ie dat?

Een lang leven hebben? God had een lang leven? Maar hij werd vermoord toen hij net 30 was???

“Daarom zal Ik hem een deel geven onder velen en met machtigen zal hij de buit verdelen”

God geeft zichzelf buit tezamen met machtigen? Wanneer is dat JC ten deel gevallen?

En dit alles terwijl er TOTAAL GEEN BIJBELS BEWIJS IS dat Jesaja 53 over de messias spreekt???

Terwijl de messias NERGENS in Jesaja, NERGENS in het hele OT aangeduid wordt als “de knecht van God”???

Is het nou echt zo moeilijk om te zien dat dit allemaal gekkigheid is?

Is het nou echt zo moeilijk om te zien dat je 2 goden hebt, de Vader en JC???

En dan toch volhouden dat je maar 1 God aanbid? Hoe gehersenspoeld moet je zijn om daar in te geloven?

• Eliyahu

Florin schreef:

>

> Eliyahu, krijgt de bewijs dat de het volk Israel niet de

> rechtvaardige Knecht kan zijn uit Jesaja 53 maar de Messias

> uit Zacharia 12:10 en raad's wat ie doet ?

Bs'd

Net zoals er geen messias te vinden is in Jesaja 53 zo is er ook geen messias te vinden in Zach 12:10.

Het is alleen de oververhitte fantasy van de christenen die er voor zorgt dat ze overal messiassen zien waar ze niet zijn.

• Florin

Eliyahu schreef:

>

> Bs'd

>

> Net zoals er geen messias te vinden is in Jesaja 53 zo is er

> ook geen messias te vinden in Zach 12:10.

>

> Het is alleen de oververhitte fantasy van de christenen die

> er voor zorgt dat ze overal messiassen zien waar ze niet zijn.

In allebei de hoofdstukken is wel degelijk de Messias te vinden . Jij vooral, die niet eens zelf weet wat je gelooft ga ons aub niet vertellen dat wij de Messias zomaar overal zien alhoewel dat niet het geval zou zijn…

*Jesaja 53 is al duidelijk vanaf het begin dat het messiaans is. Het spreekt over de “Arm” Die geopenbaard zal worden . “De Arm” uit Jesaja 53:1 is deZelfde “Arm” als de “Arm” uit Jesaja 59:16 Die voor JWHW redding/heil zal brengen .

*En : Wie is volgens jouw de Knecht, Die aan de hand van Jesaja 53 lijden zal : het hele volk Jis'rael, de zondige gedeelte of de rechtvaardigen ?

Florin

• Florin

Eliyahu schreef:

>

> Bs'd

>

> Je hebt het altijd over de “occulte talmoed”, maar

> ondertussen baseer je wel je christelijk geloof er op.

>

> Vind je dat zelf nou niet totaal absurd?

Maar vind jij nou niet totaal absurd dat als jou uitleg op welke manier ik met de talmoed omga dat jij je daar nix van aantrekt ?

Florin

• thomas

Weet je dat nu nog niet, dat je dit steeds maar vraagt aan Eliyahu?

:D

• Florin

Eliyahu schreef:

>

> Florin schreef:

> >

> > En weet je wat ik nog heel raar vind ? Dat jij ons vertelt

> > hoe wij precies tegen de talmoed en de orthodoxe

> > commentatoren aankijken…

>

> Bs'd

>

> Wie denk je dat er beter weet hoe de joodse commentaren

> gelezen moeten worden, de joden of de christenen?

Ik schreef je : En weet je wat ik nog heel raar vind ? Dat jij ons vertelt hoe wij precies tegen de talmoed en de orthodoxe commentatoren aankijken…

Hebben niet nodig dat jij ons dat vertelt, hoe wij dus PRECIES er tegenaan zouden kijken, want wij weten het zelf beter…

Florin

• Florin

Eliyahu schreef:

>

> Bs'd

>

> God wordt niet doorstoken in Zach 12:10, in die discussie is

> Nakki gigantisch onderuit gegaan, en daarom zien we hem nu

> niet meer, dus dat is geen argument.

En nu moet je echt hiermee ophouden, ok ?

Florin