Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Eliyahu in verlegenheid.

• CU.

Op de topic die ik hier herhaal heeft onze Jood nooit een reactie gegeven!!!!!!!!!

De JHWH van Eliyahu…. ……is een onbekende God.

Auteur: CU. (—.zwoll1.ov.home.nl)

Datum: 23-04-2009 17:29

Want Eliyahu kan niet aantonen aantonen (1) wie of (2) wat die enige ware God dan wel is en (3)bestaat.

(4) Is die God liefdevol? Toon het aan.

(5) Is die God rechtvaardig? Toon het me ook aan.

(6) Is die God vergevingsgezind? Toon het me dan maar eens aan.

(7) Is die God soms ook alwetend? laat me maar eens zien.

(8) Is die God ook almachtig? Laat het me maar merken.

(9) Is die God te begrijpen met wat Hij doet? Laat zien

10) Is die God voor een mens voordelig? Hoe dan?

Let wel, 10 vragen.

Met groet, CU.

• Eliyahu

Bs'd

Zoals het spreekwoord zegt: “Eén gek kan meer vragen opwerpen dan tien wijzen kunnnen beantwoorden.”

Eliyahu = "Mijn God is J-H-W-H

“Hoor Israel, J-H-W-H is onze God, J-H-W-H is ÉÉN!”

Deut 6:4

“Want alle volkeren wandelen elk in de naam van zijn god, maar wij zullen wandelen in de naam van J-H-W-H onze God, voor eeuwig en altijd!”

Micha 4:5

• CU.

Doe je best dan eens en pak er van mijn part eentje tussenuit.

Je mag beginnen met de makkelijkste. Misschien kan je dan werkelijk aantonen dat het spreekwoord juist is.

Maar je weet net zo goed als ik dat het spreekwoord een dooddoener is, net als dat je zou zeggen dat Gods wegen ondoorgrondelijk zijn als je geen antwoord zou hebben.

Met groet, CU.

• thomas

vraag 10 zijn eigenlijk 2 vragen..

en wat bedoel je/in welk opzicht met voordelig? Of de mens voordeel aan God heeft? En hoe?

Maar ja, ook ik wacht in spanning af hoe Eliyahu hierop antwoorden zal..

• Eliyahu

CU. schreef:

>

> Doe je best dan eens en pak er van mijn part eentje tussenuit.

>

> Je mag beginnen met de makkelijkste. Misschien kan je dan

> werkelijk aantonen dat het spreekwoord juist is.

>

> Maar je weet net zo goed als ik dat het spreekwoord een

> dooddoener is, net als dat je zou zeggen dat Gods wegen

> ondoorgrondelijk zijn als je geen antwoord zou hebben.

Bs'd

Ik heb helemaal geen zin in een zinloze oeverloze discussie met jouw.

Eliyahu

• Elia

Hij heeft toch een heel duidelijk antwoord gegeven, persoonlijk zou ik hierna geen vragen meer stellen.

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=2035&i=325802&t=325800

Of als één van die vragen belangrijk zijn, dan zou ik ze meer algemeen stellen.

Lijkt me wijzer :)

Gr Ellen

• thomas

Eliyahu geeft alleen maar teksten en verder kan ik niets met zijn gevecht/uitleg over de letters van die teksten..

De vragen van CU kan je invullen, door vanaf vraag 10 te antwoorden..

Als je dat kunt, die vraag 10 beantwoorden, dan zal de rest begrepen worden, omdat door vraag 10 te kunnen begrijpen, zal antwoord 9 zichtbaar worden..en daarmee 8 ..en zo zullen de antwoorden van 6-5-4-3-2- en 1 hiermee bevestigd worden ..omdat de Geest getoond wordt ..

En antwoord 7 zal zichtbaar worden omdat de rest dan ingevuld is..;)

CU schreef:

´´Want Eliyahu kan niet aantonen aantonen (1) wie of (2) wat die enige ware God dan wel is en (3)bestaat.

(4) Is die God liefdevol? Toon het aan.

(5) Is die God rechtvaardig? Toon het me ook aan.

(6) Is die God vergevingsgezind? Toon het me dan maar eens aan.

(7) Is die God soms ook alwetend? laat me maar eens zien.

(8) Is die God ook almachtig? Laat het me maar merken.

(9) Is die God te begrijpen met wat Hij doet? Laat zien

10) Is die God voor een mens voordelig? Hoe dan?´´

• CU.

Niks geen discussie.

Ik vraag alleen aan jou als vermeend joods bijbelgeleerde om tien goddelijke waardes aan te geven, althans, waar dat staat beschreven.

Ik moet wel toegeven dat ook christenen er moeite mee zullen hebben. Maar jij voelt je toch ver boven een christen uitsteken? Dus moet het een appeltje eitje voor je zijn.

Je mag me ook het mailadres van je leraar geven, dan stel ik die vragen aan hem, o.v.v. dat jij op het prikbord hier tekort schiet.

met groet, CU.

• Elia

Ik vraag me dat soort dingen helemaal nooit af :)

Ellen

• CU.

Deed je dat maar.

Je ziet dat met dit soort vragen de kern aan de orde komt, dat wil zeggen dat je als beleidend Joods gelovige zoals Eliyahu zomaar met een bek vol tanden staat.

Nu kan ie wel zeggen dat ie er geen zin in heeft en zich liever bezig houd met een confrontatie met Florin en consorten, die overigens volgens mij alleen discusiëren over randverschijnselen en het voor elkaar invullen van doctrines en dogma's dan te zoeken naar kernwaarheden.

En jij? Jij doet nu niet anders.

Ik wil je er aan herinneren dat deze topic in het verlengede staat van de topics over de evangelische uitingen zoals vallen in de geest, profeteren, handopleggen , spreken in tongen, demonen uitdrijven , die ik verleden jaar plaatste.

En herinner je dan ook eens hoe je daar tegen te keer ging. Is het dan vreemd dat een PS , Kwint en Boris je ongeloofwaardig vinden?

Met groet, CU.