Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Dominee Oussoren weet dat Jesaja 53 over Israel spreekt

• thomas

Minder geloven in die zin, omdat het Weten er voor in de plaats komt..

Leuk dat je weer even mee prikt; zo gevoelig, zo meegaand, zo naast de ander en zo ´´christelijk´´ als jij dat voor ogen hebt ..:D

• CU.

Pfffft, wat kan jij goed lezen.

Thomas begrijpt direkt wat er staat. En jij…..jij begrijpt nog steeds niet hoe het komt dat anderen die “niet in de geest ” zijn zo goed zijn onderlegd over en met geestelijke zaken.

Net als Allen heb heb geen weet van welk beest uit Openbaring de antichrist is, maar wel over een wijsvinger een draai maken. En hier doe je hetzelfde. Je weet nagenoeg niets over en van profeten.

Met je waardeoordeel over mij ben je op oorlog uit? Is dat wat je geloof je aan uitingen ingeeft? Coach?????

CU.

• Steven

Zeggen dat je een ketter bent is geen waarde oordeel maar een feit dat uit je woorden blijkt en je bent een gemene (als in kwaadaardige) man.

<><

• CU.

Je kakelt als een kip zonder kop om het onderwerp heen, niet bij machte vanwege gebrek aan kennis en inzichten te verwoorden wat je gedachte en mening is.

Volgens jou is iedereen een ketter en een gemenerik die de rede van het denken en de rede van het eigenlijke leven, eigen zijn.

Ook op een direkte vraag of God nu een goede of een slechte wereld geschapen heeft, heb je totaal geen inzicht om tot een antwoord te komen.

CU.

• PS

Bang voor ongelovig tegengas?

Maar ik ben oprecht geïnteresseerd in de Bijbel. Wat staat er nou te lezen in de Bijbel? En dus hoor ik hier wel degelijk thuis. Maar blijkbaar vrees je goed lezen. Want als je de Bijbel zorgvuldig leest, lees je dat de aarde plat is en dat zij in het middelpunt van de kosmos staat.

Jij als jood gelooft ook niet de Bijbel want je gelooft niet in het NT. En dus staan we dat betreft quitte. De Bijbel is OT PLUS NT. De Tenach is niet de Bijbel dus.

En even tussen ons: micro-evolutie plus micro-evolutie is macro-evolutie want vaste soortgrenzen zijn onkundige kul.

Overdaad schaadt.

PS

:)

• PS

Voor alle duidelijkheid:

ik zei dat ik had geklikt op je zoveelste nieuwe draad over hetzelfde. Maar ik had dat niet gedaan (tenminste als ik het mij goed herinner). Toch heeft de webmaster je overbodige nieuwe draad gemodereerd. Zonder dat ik had geklikt of hem had ingelicht.

In het verleden heb ik je gezegd: ook jij hoort hier thuis. Net als ik trouwens. Wat mij betreft mag je hier ook blijven. Maar alsjeblieft, probeer minder te drammen. Dat is alles wat ik vriendelijk aan je vraag.

En probeer het prikbord netjes te houden.

PS

:)